ANPC: Atenție ce cumpăraţi online! Jucăria unui copil a explodat!
ANPC: Atenție ce cumpăraţi online! Jucăria unui copil a explodat!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn urma incidentului petrecut la Iași, în urmă căruia un copil a primit un cadou “exploziv” achiziționat online, respectiv un hoverboard, care după prima utilizare a început să scoată fum iar apoi a explodat, ANPC trage un semnal de alarmă.
Pentru produsele achiziționate online citiți cu mare atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dumneavoastră. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului. Este important că pentru cumpărăturile online să: verificați stocul existent; verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA); verificați dacă prețul include și costul de livrare.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații, după cum urmează: datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitățile de plata și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urmă rambursării.
Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.
Diana BERECHET
sursa foto: money.com
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News