REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Lun., 6 Mai 2024
Anul XX Nr. 6721
19° Constanța Luni, 6 Mai 2024 Anul XX Nr. 6721
 

Anunț din PNL: care e PRIMA autostradă din România care poate fi finanțată INTEGRAL cu fonduri de la UE

Anunț din PNL: care e PRIMA autostradă din România care poate fi finanțată INTEGRAL cu fonduri de la UE

Replica API 8 ianuarie 2020 | 00:47 552

Preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură, deputatul PNL Marius Bodea, susţine că autostrada Iaşi-Târgu Mureş este eligibilă pentru finanţare din fonduri europene, adăugând că există voinţa politică necesară pentru realizarea lucrării, conform News.ro.

Deputatul Marius Bodea afirmă că inclusiv tronsonul Târgu Neamţ-Iaşi urmează a fi realizat din bani europeni, după ce cabinetul Orban va renunţa în scurt timp la soluţia parteneriatului public-privat propusă de guvernarea PSD.

"Proiectul autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş este eligibil pentru finanţarea integrală din fonduri europene nerambursabile. Există voinţa politică necesară pentru a face proiectul, iar important este că în viziunea Uniunii Europene, autostrada A8 este un proiect necesar de implementat”, a declarat, într-un comunicat de presă, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură, deputatul PNL Marius Bodea.

Liberalul consideră că reprezentanţii PSD încearcă “să manipuleze şi să creeze controverse inutile“, inducând ideea că tronsonul Iaşi-Târgu Neamţ nu se va face din bani europeni.

"Finanţarea sectorului de autostradă, denumit generic Tg.Neamţ-Iaşi-Ungheni, nu este contractată deocamdată din fonduri UE, deoarece actuala formă juridică inventată de PSD - anume parteneriatul public-privat - nu permite acest lucru. Fantasmagoria PPP înseamnă tocmai renunţarea la fonduri europene, dat fiind că Uniunea Europeană nu are cum să plătească bani în locul finanţatorului privat“, a precizat deputatul Marius Bodea.

Liberalul Bodea susţine că în prezent singurul tronson decontabil din fonduri europene este Târgu Mureş-Ditrău-Târgu Neamţ, al cărui studiu de fezabilitate va fi finalizat în noiembrie 2020.

“În schimb, secţiunea de autostradă aflată pe PPP, precum şi bâjbâiala fostei guvernări în legătură cu rezolvarea situaţiei podului de la Ungheni au condus la întârzierea şi implicit blocajul accesării finanţării europene. Vom stopa curând experimentul făcut de PSD pe spatele moldovenilor şi vom depune cererea de finanţare pentru sectorul de autostradă rămas necontractat din bani UE“, a afirmat deputatul PNL Marius Bodea.

La rândul său, vicepreşedintele asociaţiei Împreună pentru A8, Cătălin Urtoi, numit în urmă cu câteva săptămâni în funcţia de consilier al ministrului Transporturilor, a declarat marţi pentru News.ro că “lucrurile se mişcă“ şi că a constatat deschidere atât la minister, cât şi la CNAIR, pentru întocmirea documentaţiilor necesare proiectului autostrăzii.

Sursa: stiripesurse.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
secolul asta cel putin nu vom avea autostrada care sa traveseze muntii pentru ca UE nu permite. simplu nu?
0
0
Eu am 39 de ani...pariu ca pana fac 60 de ani nu se va construi nici in km de autostrada A8?
1
0
Hai hai cu autostrazile ...
5
0

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212