Aşa se făcea reclamă în 1912: "Băi de mare, unde ambele sexe se pot admira reciproc"
Aşa se făcea reclamă în 1912: "Băi de mare, unde ambele sexe se pot admira reciproc"
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestIdeile de acum ale lui Mazăre, un deja-vu:
Ideile de acum ale lui Mazăre, un deja-vu:
Reclama este sufletul comerţului, lucru ştiut de oricine. De multe ori, reclama face mai mult decât produsul în sine, alt lucru ştiut de oricine. Dacă în momentul de faţă acest capitol excelează prin clipuri mai mult decât reprezentative sau imagini şi afişe care îţi iau ochii atât prin colorit, jocuri de cuvinte sau alte "şiretlicuri", ne întrebăm cum era când tehnologia nu era la înălţime. Aşadar, pe vremea când Titanicul era sortit scufundării, litoralul românesc, reprezentat prin staţiunea Mamaia, era promovat la cele mai înalte standarde înregistrate la acele vremuri. Reclama care era destinată atragerii publicului larg către plajă consta într-un afiş, menit să pună în evidenţă cele mai reprezentative puncte forte ale unei vacanţe petrecute la soare. Nici cuvintele nu sunt de omis, întrucât, suntem siguri că aveau un impact mai mult decât evident. Prin urmare, mai multe reprezentante ale sexului frumos, cu pălărioare şi costume de baie, se bălăceau în apa mării, alături de câţiva domni, ceva mai retraşi, aceasta este imaginea staţiunii Mamaia din anul 1912, în timp ce în josul afişului este scris cu litere îngroşate: "Băi de mare la Mamaia, unde ambele sexe se pot admira reciproc". Reclama mai sus menţionată a fost publicată într-o zi de joi, pe 30 august 1912, în cotidianul "Dimineaţa" şi se pare că încă mai are succes şi la această dată, fiind câştigătoarea locului II în cadrul unui sondaj organizat pe Facebook, de "Reclame vechi româneşti 1860 - 1990", care ne dezvăluie, prin imagini, de unde a pornit publicitatea şi traseul către forţa formidabilă pe care o înregistrează în ziua de azi.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News