REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.6° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.6° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Asfaltările de la Cernavodă: Telor abia se târâie să mişte ceva, Getnic – a luat faţa concurenţei cu preţuri de producător

Asfaltările de la Cernavodă: Telor abia se târâie să mişte ceva, Getnic – a luat faţa concurenţei cu preţuri de producător

Replica API 10 august 2017 | 20:35 747

Asfaltările din Cernavodă au suscitat o serie de polemici. E drept, o asfaltare „ca la carte” nu a mai văzut „oraşul nuclear” de ani şi ani de zile, nu s-au întâmplat nici când promitea fostul primar Gheorghe Hânsă că face străzi „ca în Germania”. Nu doar că o astfel de minune nu a devenit realitate, dar, în prezent, şoferii îşi rup maşinile în două pe străzi sau, dacă îndrăznesc să circule cu viteză, au toate şansele să „agaţe” o denivelare şi să se dea cu roţile în sus. Actualul primar Liviu Negoiţă a promis şi el asfaltări şi a şi lansat câteva licitaţii pentru astfel de lucrări. Ghinionul pare însă să îi urmărească pe cernăvodeni: ba au existat contestaţii, ba au venit inundaţiile, ba un constructor are grave probleme financiare şi nu reuşeşte să ducă lucrarea la bun sfârşit. Mai nou, „nu e bine” nici dacă o licitaţie e adjudecată la preţ mic, de un agent economic local. De ce nu ar fi bine? Pentru că pare ireal ca o societate să vină şi să spună că poate realiza o asfaltare contra a doar 35% din suma pe care proiectantul o estima iniţial lansării licitaţiei pentru lucrări. Ciudăţenia are însă explicaţii, care par a fi pertinente.

Cu Telor e jale mare pe drumurile din Cernavodă! S-a trecut la penalităţi

„La mijloc este supărarea unei alte firme, care nu a câştigat licitaţia”, explică primarul Liviu Negoiţă toată agitaţia legată de această licitaţie, cu menţiunea că la Cernavodă au fost semnate şi alte contracte, pentru străzi diferite, cu firme diferite. „Avem de exemplu contractul cu Telor din Bucureşti. De această firmă sunt nemulţumit. Au câştigat licitaţia pentru străzile Salciei şi Nicolae Titulescu, asta e, dar au întârzieri foarte, foarte mari la execuţie. Am înţeles că au ei nişte probleme, însă au realizat doar 25% din lucrarea pe care trebuiau să o termine ieri (8 august 2017)”, spune Liviu Negoiţă, primarul din Cernavodă. Având în vedere această situaţie extrem de neplăcută, după mai multe discuţii cu reprezentanţii firmei, Primăria Cernavodă a decis, tot de ieri, să treacă şi la penalităţi: „I-am trecut pe penalităţi pentru fiecare zi de întârziere la finalizarea lucrării”, a adăugat Negoiţă.

Revenind la lucrarea care stârneşte mirare, deşi cea adjudecată de Telor e de râsul curcilor, facem menţiunea că este vorba despre SC Getnic Construct Serv SRL, care urmează să asfalteze străzile Panait Cerna (valoare 630 mii lei) şi Gheorghe Doja (300 mii de lei). „Au fost mai multe firme participante la licitaţie, a câştigat cea cu preţul mai mic, a fost semnat contractul de începere a lucrărilor, iar din momentul efectiv al începerii lucrărilor, au 30 de zile la dispoziţie să realizeze asfaltarea pe o stradă, iar pe cealaltă – 45 de zile, pentru că implică şi refacerea canalizării”, a explicat Liviu Negoiţă. De ce preţul cel mai mic înseamnă doar circa 35% din estimarea pe care o făcuse evaluatorul proiectului? „Evaluatorul ne-a oferit o sumă foarte mare pentru lucrări. Aşa a văzut el situaţia la momentul respectiv, dar a fost o eroare de estimare. Realitatea e că lucrarea nu este chiar atât de scumpă cât se estimase iniţial”, a spus Liviu Negoiţă. „Se speculează acum că cei care au luat-o oferind un preţ mic nu vor face lucrări de calitate. Nu cred asta. Getnic a mai avut lucrări în Cernavodă, este o firmă din Cernavodă şi nu se mută de aici imediat după asfaltare. Adică, îi putem trage la răspundere, oamenii le pot bate obrazul dacă nu e bine ce fac”, a mai declarat Negoiţă.

Profit din lucrare: 15%, cu asfalt de la staţia proprie, şi 10 ani de garanţie la lucrare

Patronul firmei în cauză, Marius Gherghiniţă, spune şi el cum stau lucrurile: „Estimarea evaluatorului a fost făcută anul trecut, când preţurile la bitum erau altele. Atunci asfaltul era mai scump, era 350, acum este 180. Atunci se lua bitumul cu 2.500 de lei tona, acum se ia cu 1.200 de lei tona. Sunt om de afaceri, nu vin să fac o lucrare cu bani de acasă, din buzunarul meu. Vreau să scot profit, dar socotind cu preţurile reale şi actuale. În plus, spre deosebire de un alt participant la licitaţie, eu sunt producător de asfalt. Am propria mea staţie de asfalt, nu am nevoie să includ în preţ şi transportul de la staţie, ca alţii. Eu am preţ de producător”, a explicat Marius Gherghiniţă, care conduce afacerea alături de fiul său, Valentin. Întrebat ce profit scoate de la acest contract, Gherghiniţă a răspuns, sec: „15% din valoarea totală alocată pentru cele două străzi”. „Pe parcursul lucrării şi la final, se va vedea care este calitatea materialelor folosite, cantitatea, că de aceea cei care ne-au contractat (administraţia locală – n.r.) are diriginte de şantier. În plus, la lucrarea asta eu am dat 10 ani de garanţie, adică 10 ani de acum încolo răspund pentru calitatea ei”, a conchis patronul Getnic.

Alexandra CUCU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218