Asociaţia Constanţa Altfel contestă mai multe hotărâri ce au condus la defrişarea spaţiului verde din Parcul Tăbăcărie
Asociaţia Constanţa Altfel contestă mai multe hotărâri ce au condus la defrişarea spaţiului verde din Parcul Tăbăcărie
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAsociaţia Constanţa Altfel, încă de la înfiinţare, a avut în vedere analizarea tuturor hotărârilor de consiliu local municipal Constanţa şi, atacarea acestora, acolo unde este cazul, în instanţă. Cele mai multe vizează construirea pe spaţiul verde în municipiul Constanţa. Printre hotărârile contestate se numără şi câteva din anii 2003-2008, iniţiate de fostul primaru Radu Mazăre, şi care vizează defrişarea spaţiului verde din Parcul Tăbăcărie. Este vorba despre HCLM: 436/21.11.2003, 362/02.08.2004,179/07.04.2005,586/22.10.2008, 51/23.02.2016. Toate acestea fac obiectului unui dosar judecat de Tribunalul Constanţa.
Prin Hotarârea Consiliului Local al Municipiului Constanta nr. 436 din data de 21.11.2003 a fost aprobat studiul de oportunitate şi PUD sediu firma d+P+1E ţi amenajare parcare, Bd.Mamaia, teren în suprafata totală de 500 mp, domeniul privat al municipiului Constanta. Prin Hotarârea. 362 din data de 02.08.2004 a fost aproba tă documentatia Plan Urbanistic de Detaliu — între Unitatea militara ( Dolce Vita) şi Statia de Epurare, pentru terenul în suprafata 4717,58 mp, proprietate privată a persoanelor fizice, juridice şi a municipiului Constanta. Prin Hotărârea contestată 179 din 07.04.2005 a fost modificat HCL nr. 436/2003, în sensul modificării regimului de inălţime pentru unele loturi incluse în zonele de studiu. Prin Hotărârea 586 din 22.10.2008 a fost mod ificata HCL nr. 179/2005 si HCL nr. 436/2003, în sensul modificării regimului de înălţime pentru unele loturi incluse in zonele de studiu. Prin Hotărârea 51 din data de 23.02.2016 a fost aprobat PUZ pentru zona delimitată de alee acces parcare centru de agrement Lake View, alee beton, promenada mal Lac Tăbăcarie, având ca iniţiator societatea OIL DEPOL SRL.
Cu privire la hotărârea 436/21.11.2003, Asociaţi Constanţa Altfel a arătat magistraţilor că zona reglementată prin PUD aprobat prin HCLM nr. 463/21.11.2003 făcea parte, conform PUGMC aprobat prin HCLM nr. 653/1999, din UTR în. zona ZRVia — parcuri,grădini publice orăşenesti şi de cartier, scuaruri şi fasii plantate publice. Prin PUD nu se pot propune alte funcţiuni decât cele prevăzute în RLUMC sau în regulamentul unor PUZ aprobate şi preluate în prezentul PUGMC. In spetă, prin PUD au fast aprobate alte functiuni ( construcţii) decât cele prevăzute în PUGMC ( parcuri etc ), dar şi alte funcţiuni decât cele reglementate prin PUZ aprobat prin HCL nr. 415/2003 ( spaţii verzi amenajate);
În zonă exista, la data aprobarii HCLM nr. 436/2003, interdictie definitivă de construire, conform art. 13 din "Prescriptii Generale. Prevederi generate cu caracter obligatoriu"cuprinse in RGUMC, motivat de faptul că zona era prevăzută in PUG ca si zona verde de interes public ( parc); art. 23 din RGUMC interzice diminuarea suprafetelor plantate ale orașului prin mineralizarea suprafetelor (betonare, cimen tare , pietruire) sau schimbarea destinatiei functionale a suprafetetor plantate existente, spun apărătorii Asociaţiei Constanţa Altfel în instanţă.
Cu privire la HCLM Constanta nr. 179/07.04.2005 privind modificarea HCLM nr. 362/02.08.2004 arată că prin hotărârea 179/07.04.2005 s-a aprobat modificarea hotărârii nr. 362/02.08.2004 în sensul că, pentru unele dintre imobilele construcţii ce au făcut obiectul PUD-ului din 2004, s-a aprobat schimbarea funcţiunii, pentru altele regimul de înăltime; prin simpla modificare a unui articol din HCLM anterior s-a aprobat o nouă documentatie urbanistica/a fost modificat o documentatie de urbanism anterioară fără obtinerea avizelor şi/sau aprobarilor legale, mai spun reprezentanţii Asociaţiei Constanţa Altfel, precizând, torodată, că au fost astfel încălcate dispozrtiile art. 65 alin. (2) din Legea nr. 350/2001; nu au fost respectate dispozitiile art. 57 şi următoarele ref eritoare la participarea populatiei la activitatea de amenajare a teritoriului si urbanism.
În motivare arată că toate documentaţiile de urbanism a căror anulare o solicită reglementează, în tot sau în parte, aceeaşi zonă situată în interiorul Parcului Tabacariei și au avut ca rezultat schimbarea funcţiunii respectivei zone din "spaţii verzi amenajate/parc" în spaţii destinate edificării de construcţii cu cele mai diverse destinaţii: locuire, alimentatie publică, birouri, parcări etc.
A pierdut procesul!
Instanţa a respins acţiunea acţiune asociaţiei, ca tardiv intentată, incovându-se aricolul 11 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ cares pune că: cererile prin care se solicită anularea unui act administrativ individual, a unui contract administrativ, recunoașterea dreptului pretins și repararea pagubei cauzate se pot introduce in termen de 6 luni de la: data comunicarii raspunsului la plangerea prealabilă, data comunicArii refuzului nejustificat de solutionare a cererii; )data expirarii termenului de solutionare a plangerii prealabile, respectiv data expirarii termenului legal de so lutionare a cererii; data expirarii termenului prevazut la art. 2 alin. (1) lit. h), calculat de la comunicarea actului administrativ emis in solutionarea favorabilă a cererii sau, după caz, a plangerii prealabile.
Asociaţia Constanţa Altfel a formulat recurs.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News