REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.3° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.3° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că a lăsat 400 de kilometri de autostradă fără „câine de pază”

Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că a lăsat 400 de kilometri de autostradă fără „câine de pază”

Andreea VREJOIU 24 ianuarie 2023 | 23:27 660

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură acuză CNAIR că tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori și spun că 400 de kilometri de autostradă în valoare de 6 miliarde de euro sunt fără „câine de pază”.

Asociatia Pro Infrastructura acuza CNAIR ca a lasat 400 de kilometri de autostrada fara „caine de paza”

„Rolul supervizorului, al dirigintelui de șantier denumit și "consultant", "inginer FIDIC" sau simplu "inginer", în implementarea în teren a unui proiect de infrastructură de transport este esențial: se asigură că lucrările puse în operă de constructor sunt conforme și respectă caietul de sarcini, oferta asumată și normativele în vigoare, adică standardele de calitate necesare,” se arată într-un mesaj postat pe pagina de Facebook a Asociaţiei Pro Infrastructură.

„Dar CNAIR tergiversează lansarea licitațiilor pentru aceste servicii esențiale ori, în dulcele stil "timpul trece leafa merge", tărăgănează procedurile de achiziție publice pornite în urmă cu mai bine de un an de zile în unele cazuri. În lipsa consultantului care să fie zilnic pe șantier și să certifice lucrările executate de antreprenor, se lasă liber la abuzuri, "scurtături" și "optimizări" care cresc riscul ca drumul să aibă probleme pe termen lung și cresc artificial profitul constructorului. Contractarea supervizării este urgentă pe cele 7 loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău și Bacău, adică 178 km, unde constructorul a intrat în teren sau este pe cale să înceapă execuția (până) în primăvară. Aceeași situație pe lotul 3 de lângă Buzău și pe cele trei sectoare ale Bacău-Pașcani unde suntem în licitație de lucrări, dar ne așteptăm ca să fie și ele parafate cu antreprenorii până în vară. Mai mult, scandalos este că încă nu avem supervizor pe Autostrada A0 Nord tronsonul 2 (între Corbeanca și Afumați) deși se apropie cu pași rapizi de inaugurare în decembrie 2023! La fel pe 1 (în contestații, probabil vom avea constructor până în vară) și 3 (în procedură semnare contract de lucrări)”, arată sursa citată.

Potrivit asociației, nu există timp de pierdut nici pe secțiunile de munte ale A1 Sibiu-Pitești unde antreprenorii vor face proiectare în 2023 dar probabil la anul vor pune utilajele la treabă: „Nu trebuie să fii expert să-ți dai seama că ai nevoie de diriginte de șantier pe 68 de kilometri prin creierii munților pe Valea Oltului și Valea Topologului. Nici pe ciotul Holdea-Margina al A1 nu există consultant! Tot în 2024 ar trebui să se înceapă și aici lucrările. Doar aceste exemple de autostrăzi amintite mai sus însumează aproape 400 kilometri și au o valoare contractuală/estimată totală de peste 6 miliarde de euro! Iar din urmă vin noi sectoare aflate în licitație, precum A13 Boița-Făgăraș sau capetele din PNRR ale A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț. Desigur, lor li se adaugă și multe alte proiecte rutiere mai mici și mai puțin mediatizate care nu au supervizor pe șantier”, conform digi24.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272