Au EXPLODAT PREȚURILE la UBER și BOLT: 42 de lei din Piața Ovidiu până în Tomis Nord!
Au EXPLODAT PREȚURILE la UBER și BOLT: 42 de lei din Piața Ovidiu până în Tomis Nord!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAplicațiile de ridesharing ca Bolt și Uber au intrat în forță pe piața constănțeană. Dacă, inițial, au fost văzute ca o alternativă la transportul în regim de taxi, în ultima perioadă, din ce în ce mai multă lume se plânge de tarifele foarte mari. Însă, menționăm și faptul că taximetriștii sunt nemulțumiți de faptul că numărul de taximetre este limitat în județul Constanța, iar Uber și Bolt pot avea câte mașini doresc. Astfel, în acest moment, în Constanța, sunt 1600 de taximetre și aproximativ 1000 de autovehicule Uber și Bolt. Revenind la situația prețurilor, clienții sunt din ce în ce mai nemulțumiți în această perioadă. "Cei de la ridesharing au niște prețuri nesimțite. Nu se poate să dai pe o cursă care face 12 lei, aproape 30.” a declarat un client nemulțumit, pentru Replica de Constanța. De cealaltă parte, un reprezentant Uber a explicat de ce au explodat prețurile.
1.300 de lei până la București
În ultima perioadă, din cauza turiștilor veniți în vacanță și a cererii din ce în ce mai mare, tarifele la Bolt și Uber au sărit în aer. Astfel, o cursă Constanța-București care, în mod normal, la un tarif de 2,6 lei pe kilometru, ar ajunge la maxim 500 de lei, dacă vă încumetați să luați Uberul veți plăti 1.300 de lei în această perioadă. La un calcul băbesc, Uberul ia pe un kilometru aproape 7 lei.
Așa e algoritmul de ridesharing
Cu toate că acest tarif este din cauza unui algoritm pe care se bazează aplicațiile de ridesharing, conform căruia cu cât cererea e mai mare, cu atât crește prețul, clienții sunt total nemulțumiți: ”Cei de la ridesharing au niște prețuri nesimțite. Nu se poate să dai pe o cursă care face 12 lei, aproape 30. E japcă pe față, nu mai folosesc în viața mea Uber sau Bolt” a declarat un client pentru Replica de Constanța.
Lică Neagu: Bugetul local nu primește nici un ban de la alternativi
Contactat de reporterii Replica pentru un punct de vedere în privința aplicațiilor de ridesharing, Lică Neagu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Șoferilor din România, a declarat: ”Și când te gândești că, pe noi, Primăria, în frunte cu Horia Constantinescu ne hingherește, ne decimează, reduce numărul de stații și numărul locurilor în stații ,,după ureche”, ne ia bani cu sacul, iar de la alternativi care jupoaie clienții, nu primesc niciun leu la bugetul local, parcă-ți vine să crezi că reaua intenție împotriva noastră îi guvernează. Acum înțelegem de ce Horia Constantinescu ține cu dinții de reducerea numărului de taximetre la 1262. Ca să ajute cetățenii constănțeni să rămână fără prea mulți bani în buzunar după ce se deplasează ,,cu taxiurile alternative”. Și, să nu se uite, noi putem face marș cu mașinile și vara, ca să mai bulversăm puțin orașul, care este foarte aerisit, adevărat.”
Lică Neagu
O altă nemulțumire a taximetriștilor este și ținuta care le va fi impusă prin noua lege a taximetriei, cu toate că cei care folosesc Uber sau Bolt nu au nici un fel de restricție în acest sens. ”Pe noi ne obligă să stăm la cămașă și pantaloni și ei umblă în maiou și pantaloni scurți” a declarat un taximetrist nemulțumit pentru Replica.
Reprezentant Uber: Cererea este foarte mare în această perioadă
Contactat pentru un punct de vedere, un reprezentant al Uber a declarat: ” Tarifele mari sunt din cauza că intră tariful dinamic. Uber folosește multiplicatori de tarif – 1,5x sau 2x, de exemplu – pentru a echilibra cererea și oferta. Sistemul actualizează multiplicatorul la fiecare 5 minute, pentru a putea modifica tarifele conform celor mai recente date. Dacă timpul de așteptare continuă să crească, multiplicatorul crește; dacă acestea scad, scade și multiplicatorul. În această perioadă, cererea este foarte mare astfel că și tarifele cresc foarte mult.”
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News