Autoritatea pentru concurenţă din Polonia a amendat Amazon cu 7,8 milioane de dolari
Autoritatea pentru concurenţă din Polonia a amendat Amazon cu 7,8 milioane de dolari
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAutoritatea pentru concurenţă din Polonia (UOKiK) a amendat compania americană Amazon cu 31 de milioane de zloţi (7,8 milioane de dolari) pentru că a indus în eroare clienţii în privinţa disponibilităţii produselor şi a datelor de livrare, transmite Reuters.
UOKiK a precizat că a primit plângeri din partea clienţilor care nu şi-au primit comenzile.
"Consumatorul mediu are dreptul să presupună că opţiunile de achiziţie, disponibilitate şi datele de livrare oferite de comercianţi nu induc în eroare", a declarat şeful UOKiK, Tomasz Chrostny.
Acesta a adăugat că UOKiK a analizat practicile Amazon, cum ar fi afişarea pe un ecran a perioadei în care comanda poate fi plasată, fără o garanţie că va sosi în intervalul de timp prevăzut.
Biroul de presă al Amazon a anunţat că firma va contesta amenda.
"Deşi majoritatea livrărilor noastre sosesc la timp, clienţii ne pot contacta în eventualitatea rară că se confruntă cu o întârziere sau o anulare a comenzii şi discutăm problema. Pe parcursul anului trecut, am colaborat cu UOKiK şi am propus multiple amendamente voluntare pentru a continua să îmbunătăţim experienţa clienţilor pe Amazon.pl. Urmăm strict normele legale în toate ţările în care operăm şi nu suntem de acord cu evaluarea şi amenda acordată de UOKiK", a precizat compania americană, citează Agerpres.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News