REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.1° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
14.1° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

Autoritățile din Portul Midia încurcă operațiunea de ranfluare a navei eșuată, la presiunea privaților

Autoritățile din Portul Midia încurcă operațiunea de ranfluare a navei eșuată, la presiunea privaților

Replica API 2 februarie 2020 | 16:05 572

La aproape trei luni de la tragedia din portul Midia, în urma căreia au murit mii de oi, au început, în cursul dimineţii de sâmbătă, 1 februarie, manevrele de verticalizare a navei eşuate. Firma care se ocupă de ranfluare este Grup Servicii Petroliere. Numai că, pe lângă problema care a intervenit în momentul ridicării navei și anume faptul că spirele cablurilor de ridicare au cedat, din cauza greutăţii, firma se confruntă și cu delăsarea autorităților portuare care nu acordă gram de importanță ranfluării navei, permițând altor ambarcațiuni să execute manevre în zona de lucru.

Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de ranfluarea navei Queen Hind, transmite faptul că procesul se desfășoară greoi, din cauza autorităților portuare de la Midia, care nu iau în serios importanța acestui proces. ”Nu pun ranfluarea navei pe primul loc, execută manevre cu nave în apropierea zonei de lucru și nu aplică restricțiile cuvenite. Totul în favoarea unor privați, care pun activitățile lor pe primul plan, cu vădită nepăsare față de problema creată în portul Midia și cu concursul lor” a transmis Alin Vintilă, reprezentantul GSP.

Luni, vor continua operațiunile de întărire suplimentară a bordajului. Duminică, GSP Neptun a fost dusă la cheu pentru schimbarea sistemului de ridicare. La următoarea ridicare, se va reduce forța de ridicare a macaralei și se vor adăuga forțe suplimentare de rotire. Epava și-a redus contactul cu solul, unghiul de înclinare este îmbunătățit față de situația dinaintea primei încercări de ridicare, eliminându-se astfel efectul de ventuză, priza cu fundul mâlos. Îmbunătățirea unghiului este datorită metreselor amplasate sub apă.

Se estimează că ridicarea se va efectua marți, februarie.

D.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Daca observati cablurile de pe gabara n au prea lucrat,macaraua a ridicat nava dar nu a fost ajutata, atunci s au rupt zbirurile. Se pare ca este o gresala de proiectare a operatiunii. Acum Comanescu cauta scuze....oricine este de vina,numai GSP ,nu !!!
4
0
Pai tocmai ma prostule aici este problema,ca specialisti astia care au trecut Suezul,Gibraltarul sau Panama in trecut sunt niste prosti nu cei care comenteaza,asa ca tu boule sa le iei apararea astora si daca scufunda macaraua pentru ca:"cine sunt postaci astia sa va zica ceva voua cunoscatorilor in domeniu".
0
1
Mezei si sluga lui Sincan nu au nici un interes sa scoata epava de acolo pentru a se va vedea numarul cadavrelor ce depasesc cu mult ce i scris in acte. Mezei a ordonat scoaterea navei de urgenta de la cheu pt a veni alta iar Sincan a executat. Vila de pe malul portului poarta patru au construit o armatorii arabi pentru protectorul si partenerul lor de afaceri Alexandru Mezei
12
0
O gramada de comentatori, daca ii intrebi kre a trecut panama-magellan-malacca-suez, se face liniste in sala, cat despre ranfluare toti specialiastii in intors copai goale isi dau cu prostia... Au ranfluat Concordia fara astia care vopsesc balustrada cu stupa
4
2
Cablurile nu s-au rupt din cauza greutatii, caci ar fi trebuit sa reziste la o sarcina mult mai mare decat greutatea, ci din cauza vechimii si a uzurii.
11
1
Alin Ventil, poli-calificatul. Nici bratul Sulina nu a fost inchis pt Rostok. Voi vreti sa opriti orice activitate cat sa nu mai aiba lumea imagini cu incompetenta voastra. Voi sfarsiti prin a rupe copaia aia. Macar sa fi golit tancurile
10
2
Sunt foarte curios sa aflu cate hoituri de oi se vor scoate in final din epava ?!? Si cate baxuri de tigari din cambuza ?!? Sigur vor fi lipsa cel putin doua fata de ce apare in declaratia provizii bord !
5
0
Tudor 17:50, face permanenta cu Catana Jr tot sef la Siguranta navigatiei, expert in astfel de probleme. Vine sa avem de la cine sa invatam.
13
1
Gresit , de la ANR a fost reprezentant seful de la Siguranta navigatiei ,referend de 2 ani in ANR pus de STANCA ca doar baiatul la imprumutat pe bietul liberal in 2017cu 40000 pe cand isi dadea examene pe la Universitatea maritima. Rusine, niciodata in ANR nu s-a intamplat asa ceva. Rusine PNL.
20
2
Nu acord eu importanta actiunii de ranfluare a navei ? Bai saracilor ! Daca nu eram eu mai aveati voi acum actiune ? Hai !!!
8
2
Au murit atatea OI si MIEI PULA IN GAT JIGODIILOR
2
5
Patronu are vega platforme petroliere etc nu se mai satura de bani comonescu
12
3
ia sa fi lasat voi o satra de tzigani-cioroi , sa se ocupe de recuperarea ferului vechi din epava.Nimic nu mai ramanea din ea pana acum.Si vindeau si oile moarte in piata.
14
0
e apa prea rece !!! Muie !!!
9
1
Daia s au rupt cablurile...ca a trecut unu cu barca sa dea la peste pe langa macaraua gigant si era cat pe ce sa o rastoarne siajul barcutzei.....pfaaaa
19
1
dar e si normal ca portul sa functioneze ,esuata nu este in senal fiind trasa de acolo,de ce ii incurca pe specialistii gesepe,ca fac valuri,cate milioane mai vrea comanescu,daca prostul satului nu a adus a doua macara asa cum mancase kkt,nu a desprins nava de mal,a montat ocheti pe bordul liber ca sa traga de ei pe sub nava,asta manevra doar raposatul sandel din mangalia putea s-o emita,a plantat niste super ocheti pe puntea principala dar cu intarituri subdimensionate,de altfel cred ca macaraua nici nu ia deranjat,asa cum am zis un prost tragea de un stalp iar stalpul nu avea nimic impotriva
17
1
ce asistenta sa acorde zdrentrele de autoritati portuare?
26
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272