Banca pentru locuinţe, O MARE ŢEAPĂ! Păţania unei mame: 'Banca a reziliat unilateral contractul şi nu vrea să îmi restituie banii'
Banca pentru locuinţe, O MARE ŢEAPĂ! Păţania unei mame: 'Banca a reziliat unilateral contractul şi nu vrea să îmi restituie banii'
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin Pinterest"Sunt mamă şi m-am preocupat ca fiicei mele să îi asigur drum lin în viaţă. Am crezut că, dacă semnez un contract cu Banca de locuinţe, îi voi asigura nişte bănuţi atunci cînd va urma studiile superioare. M-am înşelat şi vreau să ştie toată lumea, să nu păţească la fel ca noi" - aşa îşi începe istorisirea o constănţeancă. Femeia a discutat cu reporterii "Replica", prezentând şi actele doveditoare: în anul 2009 a deschis un cont, valabil 5 ani, în care a depozitat lună de lună o sumă modică, în speranţa că atunci când fiica sa va începe studiile superioare se vor aduna suficienţi bani necesari unei eventuale chirii în Capitală sau pentru orice altceva i-ar fi fost de folos.
"Este un cont cu dobândă, urmând ca la 18 ani copilul să facă ce doreşte cu banii. Banii se transferau din contul meu curent, circa 600-700 de lei pe an, cu dobânda de 1,79 de lei pe an, dar şi cu comision de administrare cont de 24 de lei pe an. Nu ieşeam în mare câştig, dar ştiam că, orice ar fi, se adună acolo nişte bani. Bun. Când a împlinit fiica mea 18 ani, am zis să scot banii, pentru că între timp nu îi folosisem pentru locuinţă sau chirie, iar din ce îmi spuseseră cei de la bancă nu era obligatoriu ca asta să fie destinaţia depozitului, deşi el se numeşte Banca pentru locuinţe. Surpriză! Nu pot să scot banii", relatează femeia.
"Între timp, Banca pentru locuinţe a închis acel ghişeu pe care îl avea la Banca Raiffeisen - agenţia Delfinariu, Constanţa. Mai mult, m-au informat că au reziliat contractul unilateral pentru că nu am actualizat datele contului. Cum e posibil aşa ceva? Au reziliat contractul în 2018, fără să mă notifice, fără... nimic", se plânge femeia. "Dar, chiar dacă trecuseră acei 5 ani de la încheierea contractului, ei au continuat să ia bani din contul meu, să îi depoziteze în celălalt cont. Se împlinesc 6 ani de cotizare. Adică, asta au putut să o facă, să ia banii, dar nu au putut să mă notifice că trebuie să actualizez datele. Am mers la agenţia Delfinariu, să le solicit să îmi restituie banii, fără dobândă, măcar suma depusă de mine an de an. Mi-au zis că nu se poate, că Banca pentru locuinţe nu mai e acolo. Păi, cum nu mai e?! Eu acolo am încheiat contractul! În Banca Raiffeisen, nu în altă parte! Apoi, mi-au spus că oricum Banca pentru locuinţe e într-un litigiu cu statul român, pe interpretarea normelor legate de utilizarea banilor, că dacă depuneai bani aici statul contribuia şi el... Contribuţia ar fi existat dacă beneficiarul, fiica mea în speţă, utiliza banii pentru chirie în vederea continuării studiilor, spre exemplu. Sau pentru orice altceva legat de studii, mie aşa mi s-a spus la bancă. Ea oricum ar fi folosit banii în legătură cu studiile, dar nu pentru o chirie... În fine, concluzionând: mi-au spus că, de vreme ce nu am actualizat datele, asta e. Şi că, de vreme ce există şi un litigiu între bancă şi stat, mai greu cu recuperarea banilor. Nu îmi venea să cred. Până la urmă, mi-au spus să fac cerere de restituire a banilor la Bucureşti. După ce m-au pasat dintr-o parte într-alta, mi s-a spus că: 'Probabil veţi primi banii, dar nu se ştie când'. Incredibil!", ne spune Anca I. Femeia susţine că va continua demersurile de recuperare a banilor - în total 5.515, 43 de lei strânşi în decursul a 6 ani şi ia în calcul să se adreseze Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pentru a reclama abuzul băncii.
De precizat că Banca pentru locuinţe - Raiffeisen a afişat următorul mesaj după ce a început să se confrunte cu situaţii precum cea descrisă de Anca I.: "Raiffeisen Banca pentru Locuinte realizeaza constant actualizarea datelor personale ale clientilor sai. Actualizarea datelor personale este in beneficiul dumneavoastra si pentru siguranta banilor dumneavoastra. Aceasta va ajuta sa puteti fi informat in orice moment despre situatia contului si banilor dumneavoastra. Va informam ca actualizarea datelor clientilor este o obligatie legala, conform Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si a Legii 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, cu modifcarile si completarile ulterioare. Pentru indeplinirea acesteia, va invitam in oricare dintre agentiile Raiffeisen Bank S.A. pentru a va actualiza datele inregistrate in evidentele Raiffeisen Banca pentru Locuinte. Lipsa actualizarii datelor va atrage dupa sine blocarea operatiunilor efectuate in legatura cu produsele Bancii conform prevederilor legale in vigoare".
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News