Baraj antipoluant, la digul de nord din Port, unde s-au scufundat navele Paris şi You Xiu
Baraj antipoluant, la digul de nord din Port, unde s-au scufundat navele Paris şi You Xiu
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestIntervenţie cu şalupele ARSVOM
Intervenţie cu şalupele ARSVOM
Instituţia Prefectului judeţului Constanţa a convocat Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marină, care a analizat situaţia creată în urma apariţiei unor irizaţii de hidrocarburi pe suprafaţa Mării Negre, în apropierea capătului digului de larg, în zona în care s-au scufundat în anul 1995 navele Paris şi You Xiu. La faţa locului s-a intervenit cu şalupele "Cristal" şi "Rubin", aparţinând Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) Constanţa, pentru instalarea a 400 de metri liniari de baraj antipoluant de mare tip "cortină", care a fost fixat cu două ancore tip "corp mort". De asemenea, s-a folosit material absorbant pentru recuperarea agentului poluant existent. Zona va fi monitorizată în permanenţă pentru a se putea interveni în cel mai scurt timp, dacă situaţia o va impune. Reamintim faptul că, în noaptea de 4 spre 5 ianuarie 1995, din cauza eşuării în digul de nord al Portului Constanţa navele Paris, sub pavilion Malta, şi You Xiu, sub pavilion Hong Kong, s-au scufundat. În momentul scufundării, în tancurile de combustibil ale navelor existau, conform evidenţelor de la bordul navelor, 236 tone păcură şi 11 tone motorină (nava Paris) şi 437 tone păcură, 40 tone ulei şi 17 tone motorină (nava You Xiu). În luna octombrie 2009 a apărut pentru prima data o poluare determinată de fisuri în tancurile navei Paris, oprită prin intervenţia scafandrilor ARSVOM, care au efectuat o lucrare subacvatică de cimentare a fisurilor.
Alexandra VASILE
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News