Bileca, de la Restaurantul Delfinul, vrea să scape de amenzile de la ANPC
Bileca, de la Restaurantul Delfinul, vrea să scape de amenzile de la ANPC
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestRestaurantul Delfinul din municipiul Constanța a ajuns în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în 2022, în urma unor sesizări. Un control realizat de către inspectori a scos la iveală numeroase probleme. Au verificat fiecare centimetru din încăpere, fiecare aliment în parte, iar situația găsită putea fi catalogată drept un adevărat pericol pentru public. Pentru toate acestea s-a aplicat o amendă în valoare de 8.000 lei și s-a dispus, în final, măsura de oprire temporară a prestării serviciului de alimentație publică, până la remedierea deficientelor constatate. MB Delfinul SRL, firma în baza căruia activează restaurantul, deținut de George Bileca, a chemat în judecată Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru anularea procesului verbal de contravenție, dosarul fiind înregistrat pe data de 26 mai a.c., pe rolul Tribunalului Constanța.
Inspectorii OPC au descins în luna noiembrie a anului 2022, la restaurantul Delfinul din municipiul Constanța, în urma unor sesizări. Au controlat fiecare centimetru din încăpere, fiecare aliment în parte, iar ceea ce au găsit ar fi pus pe fugă orice client.
“La verificarea efectuată în baza unei sesizări a fost controlat operatorul economic ce desfășoară activitate de alimentație publică, la care s-au constatat următoarele deficiente. Cum ar fi utilizarea de materii prime cu data limită de consum depășită, schimbare stare termica a materiilor prime fără sa fie autorizat în acest sens, prezența porțiunilor de rugină în spații de depozitare a produselor alimentare, infiltrații în tavan, prezența gândacilor, desfășurarea de practici comerciale incorecte, folosire ustensile neprofesionale și reutilizare ambalajelor de materii prime. Pentru toate acestea s-a aplicat o amendă în valoare de 8.000 lei și 2 avertismente și s-a dispus măsura de oprire temporară a prestării serviciului de alimentație publică până la remedierea deficientelor constatate”, a transmis CJPC Constanța, la momentul respectiv.
A ignorat legea și a redeschis imediat după finalizarea controlului
Deși OPC a dispus închiderea restaurantului Delfinului din cauza mizeriei și a altor probleme care puneau în pericol sănătatea consumatorului, patronul George Bileca a ignorat măsura impusă de OPC și și-a deschis restaurantul o zi mai târziu, pe19 noiembrie, pentru a da curs rezervărilor pe care le făcuse pentru pomeni.
Această abatere a fost însă sesizată la scurt timp, acțiunile acestora aducând cu sine consecințe din cele mai grave.
„În baza unui apel telefonic, prin care am fost anunțați că unitatea de alimentație publică oprită temporar de la prestarea de servicii până la remedierea deficiențelor constatate funcționează, o echipă de comisari din cadrul CJPC Constanța, s-a deplasat în vederea verificării remedierii deficiențelor menționate în procesul verbal de constatare a contravenției. S-a constatat că nu se remediaseră deficiențele, operatorul economic sfidând măsura dispusă. Deși nu remediase abaterile care pun în pericol sănătatea consumatorilor, operatorul economic continua să servească preparate culinare consumatorilor. S-a întocmit un nou document de control, aplicându-se sancțiunea de 6.000 lei și s-a propus măsura complementară de închidere definitivă a unității”, se arată în comunicatul CJPC Constanța.
Firma, în baza căruia funcționează restaurantul, a contestat în instanță sancțiunile primite
Operatorul economic nu doar că a sfidat legea, dar și-a supus în mod conștient clienții la pericolul de îmbolnăvire. Cum mulți pun însă câștigurile material pe primul loc, în detrimental respectării normelor în vigoare, dar și a principiilor morale, astfel de practici nu sunt surprinzătoare. Patronul vrea să se scutească total de cele întâmplate, chiar și de amenda primită pe bună dreptate. Astfel, MB Delfinul SRL, firma în baza căruia activează restaurantul a chemat în judecată Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru anularea unui proces verbal de contravenție. Dosarul a fost înregistrat pe data de 26 mai a.c., pe rolul Tribunalului Constanța.
Date despre firmă
Restaurantul Delfinul este administrat de societatea MB Delfinul SRL, înființată în anul 1993. Asociații în societate sunt George Bileca și WGB Agrotrading SRL. În anul fiscal 2022, firma a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 4.089.624 de lei, profit de 494.662 de lei și datorii care se ridică la suma de 962.665 de lei.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News