REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.4° Constanța Lun., 15 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6791
21.4° Constanța Luni, 15 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6791
 

Căile ferate din Kazahstan negociază intrarea în Portul Constanța 

Căile ferate din Kazahstan negociază intrarea în Portul Constanța 

Andreea POPA 24 iunie 2024 | 00:00 2090

Compania națională de căi ferate din Kazahstan negociază cu CFR Marfă intrarea sa pe traseele din România și în special în Portul Constanța, de unde vrea apoi să ajungă la Budapesta și restul Europei. Anunțul a fost făcut de kazahii care precizează că a fost semnat deja un acord în acest sens cu CFR Marfă. 

Caile ferate din Kazahstan negociaza intrarea in Portul Constanta 

Compania de căi ferate kazahă, Kazahstan Temir Zholy, a purtat săptămâna trecută o serie de negocieri cu CFR Marfă la Astana, transmite agenția de presă Kazinform. La întâlnirea de pe 19 iunie s-a discutat despre activitatea de dezvoltare a sectorului de transport și logistică din Kazahstan, prin extinderea acestuia în România, arată sursa citată.

„O atenție deosebită a fost acordată problemelor de dezvoltare a Rutei Internaționale de Transport Trans-Caspice și importanței extinderii operațiunii KTZ Express pe ruta de la Portul Constanța la Budapesta - un alt hub de distribuție a mărfurilor în toată Europa”, a transmis compania kazahă de stat.

Caile ferate din Kazahstan negociaza intrarea in Portul Constanta 

Corina Martin, numită consul onorific al Kazahstanului în Constanța 

În urma negocierilor, KTZ Express, o companie subsidiară a Kazahstan Temir Zholy, și CFR Marfa au semnat un memorandum de cooperare pentru implementarea în continuare a proiectelor comune.

Kazahstan tatonează de mult timp extinderea sa în România, ultima vizită la cel mai înalt nivel având loc în ianuarie 2024, când ministrul kazah al Transporturilor a vizitat Portul Constanța. Dovadă a interesului major acordat de Astana afacerilor din România o reprezintă și consulatul deschis de Kazahstan în Constanța, unde a fost numită în martie 2024 în funcția de consul onorific Corina Martin. 

Dezvoltarea transporturilor prin Portul Constanța are și un interes strategic pentru Kazahstan, din moment ce aceștia dețin la malul mării rafinăria Petromidia, parte a colosului Rompetrol, una din cele mai mari companii din România. 
 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
cu cefereul elvetzian. Din pacate aia nu dau spaga.
1
0
ca astea se vorbea de comisioane adica spagi de 5 sau 10% cu ceva timp in urma acum e o liniste mafiota si se cheama investitii ptr dezvoltare
5
0
In Romania inainte de 1989 in Constanta s-au investit miliarde de dolari in dezvoltarea infrastructurii feroviare si auto,in dezvoltarea portului Agigea Sud. Toate aceste investitii au fost lasate in paragina,furate . In triajul de la Palas erau 40 de linii,au ramas doar opt restul au fost furate și vandute. Au venit cei de la UE si cand au vazut potentialul zonei ruina din portul Constanta au hotarat sa aloce miliarde de euro . China,Coreea, Kazahstan, Azerbaidjan,tarile arabe vor investi masiv in portul Constanta ,deoarece investitiile facute inainte de 1989 pot fi finalizate cu bani putini si in termeni scurt . Cei de atunci au avut viziune cei care au venit dupa nu au construit nimic doar au distrus si furat .
11
0
ca nescoatem la mezat caile ferate, ok, dar cu corina ce aveti?
4
0

REPLICA

LOTO

6/49
46143034444
5/49
2310722517
joker
43736234510