Ce le reproşează pacienţii medicilor de familie: zâmbesc prea puţin, dau prea multe antibiotice şi întârzie la program!
Ce le reproşează pacienţii medicilor de familie: zâmbesc prea puţin, dau prea multe antibiotice şi întârzie la program!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAproape toți pacienții consideră de maximă importanță felul în care medicii, și în special medicii de familie, comunică cu ei. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Colegiul Pacienților și Asociația din grijă pentru client, în cadrul programului „Empatie sau indiferență?”. Conform studiului respectiv, deși oar 29% dintre medicii de familie contactează pacienții pentru a-i chema la cabinet sau pentru a le recomanda analize uzuale, în scop de prevenție, mai mult de jumătate dintre pacienți aleg să rămână fideli și să nu schimbe medicul de familie.
Spicuim, din raportul respectiv, câteva dintre motivele de nemulțumire ale pacienților și dintre aspectele care ar trebui schimbate: timpul de așteptare în ziua programării – unii dintre pacienți au reclamat că așteaptă să intre în cabinet și până la două ore, deși au programare; prescrierea de antibiotice cu prea multă ușurință; este nevoie de aparatură medicală mai modernă; optimism în transferul de stare; mai multe întrebări din partea medicilor privind starea de sănătate; mai multe informații despre prevenție; mai puțină birocrație; o mai bună empatie cu pacienții; medicii să zâmbească mai mult; să nu mai întârzie la programul de la cabinet; să nu mai refuze eliberarea de trimiteri către medicii de specialitate, pe considerentul că opinia lor medicală este suficientă, iar pacienții ajung să scoată bani din buzunar la privat.
F.B.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News