REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.4° Constanța Mie., 22 Mai 2024
Anul XX Nr. 6737
20.4° Constanța Miercuri, 22 Mai 2024 Anul XX Nr. 6737
 

Ce se mai aude de trenul metropolitan din Constanța, în valoare de 235 de milioane de euro!

Ce se mai aude de trenul metropolitan din Constanța, în valoare de 235 de milioane de euro!

Virgil STOIAN 23 aprilie 2024 | 00:00 9808

Trenul metropolitan, care ar urma să fie introdus pe ruta Constanța – Tomis Plus – Ovidiu – Lumina – Năvodari – Corbu, este un proiect care încet-încet pare să se nască. Vorbim despre 235 de milioane de euro care au fost puși la dispoziția Constanței pentru acest proiect major. 85% din acești bani sunt fonduri europene, 13% reprezintă cofinanțarea Ministerului Transporturilor, iar diferența de 2% va fi acoperită de UAT-urile beneficiare. Mingea este acum în jumătatea de teren a administrației locale. Dacă în ianuarie  proiectul părea că bătea pasul pe loc, iată că lucrurile au început să se miște.

Ce se mai aude de trenul metropolitan din Constanta, in valoare de 235 de milioane de euro!Traseul trenului Metropolitan Constanța

Trenurile metropolitane reprezintă o componentă importantă a strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare până în 2027, iar finanțarea de care poate beneficia României, pentru investiții de acest tip este de 1,5 miliarde euro. În cadrul acestei finanțări 85% din valoarea proiectelor este suportată din fonduri europene și încă 13% din bugetul de stat.

 

Ce se mai aude de trenul metropolitan din Constanta, in valoare de 235 de milioane de euro!Traseul trenului Metropolitan Constanța

Constanța va avea două proiecte mari

”Trenul metropolitan este în linie dreaptă. Eu trag de șase luni, a fost ba la proiecte europene, ba la achiziții și înapoi. În sfârșit acum e semnat și de Mihai Lupu și de Petre Enciu, este la achiziții, și o să fie urcat pe SICAP. Cel mai mult a vorbit despre el Cristina Rizea, care s-a ținut de chestia dar ea a discutat cu municipalul, unde durează mai mult. Eu în momentul în care am intrat în CJ m-am dus direct și am luptat pentru acest proiect. Eu am colaborat  foarte bine cu toată lumea în acest proiect. Eu cred că două mari proiecte mari o să aibă Constanța, trenul metropolitan și orașul Iulius.” a declarat Semiran Abdurefi, consilierul județean care insistat pentru trenului metropolitan.”

Petre Enciu, vicepreședintele CJ Constanța, a declarat că deocamdată se lucrează la realizarea unui studiu de oportunitate: „În momentul de față am redactat documentația de achiziție publică a serviciului de realizare a unui studiu de oportunitate, iar acum se află la Serviciul de Achiziții, urmând să fie încărcat în sistemul electronic de achiziții publice, SICAP. Mai trebuie să îndeplinim niște formalități administrative, pe la serviciul de achiziții după care va fi vizibilă de către toți operatorii din piață. Am lucrat patru luni la această documentație, e un proiect foarte complex, l-am împărțit pe două orizonturi de timp, investiții rapide și pe termen lung, adică asta așteptăm de la cel căruia i se va atribui contractul, să ne dea soluția pe termen lung și pe termen scurt. Vorbim de tren metropolitan care nu se poate face în câțiva ani, vorbim poate de o perioadă de peste 10 ani. Este de bun augur un studiu ca acesta, pentru că vom ști exact care este situația din teritoriu și ce șanse avem să dezvoltăm un astfel de sistem de transport”, a declarat acesta pentru Replica.

Ce se mai aude de trenul metropolitan din Constanta, in valoare de 235 de milioane de euro!Petre Enciu

Proiectul poartă semnătura Cristinei Rizea

Reamintim că la finalului anului trecut, parlamentarii constănțeni, o parte dintre ei, în frunte cu inițiatoarea proiectului, Cristina Rizea,  împreună cu oficialități de la Ministerul transporturilor, s-au întâlnit la Constanța pentru a dezbate acest proiect. „Avem banii. 235 de milioane de euro sunt alocați Constanței pentru trenul metropolitan. 85%  din acești bani sunt fonduri europene, 13% reprezintă cofinanțarea Ministerului Transporturilor. Diferența de 2% va fi acoperită de UAT-urile beneficiare“, spunea, la acea vreme, Horia Țuțuianu, președintele Comisiei de Buget din Parlament.

Ce se mai aude de trenul metropolitan din Constanta, in valoare de 235 de milioane de euro!Cristina Rizea

,,Avem aceste fondurile europene destinate României pentru construcția de trenuri metropolitane. Acești bani nu se pot folosi la altceva, sunt doar pentru investiții feroviare, sunt nerambursabili și dacă nu îi luăm, îi pierdem. Nu suntem singura zonă metropolitană interesată de investiții în trenurile metropolitane. Oradea, Brașov, Timișoara, Iași și-au exprimat deja dorința de a aplica pentru aceste proiecte, ei au și făcut câțiva pași instituționali în acest sens, au fost semnate diferite acorduri. De Cluj nu are sens să mai vorbim, sunt mult înaintea tuturor. Alocarea fondurilor se va face în sistemul primul venit – primul servit. Este mare păcat ca la Constanța să nu profităm de această oportunitate cu atât mai mult cât analiza făcută la Ministerul Transporturilor ne plasează pe locul 5 în topul celor 42 de zone metropolitane din punct de vedere al priorității. Suntem în categoria de favoriți. Știm cu toții ca transportul public mai ales în zona metropolitană lasă de dorit, e nevoie de îmbunătățire, e nevoie de o alternativă, cu atât mai mult cu cât acest sistem de transport nu vine să înlocuiască transportul public rutier, ci vine să completeze și să crească mobilitatea urbană și periurbană. De ce să nu avem și alternativă la transportul cu microbuzul, cu atât mai mult cu cât avem infrastructură de căi ferate în stare foarte bună. Prin aceste proiecte se pot solicita banii europeni pentru modernizarea liniilor de cale ferată, pentru asemănarea stațiilor, achiziția de material rulant, etc. Sunt 600 milioane de euro care stau acolo, iar Constanța trebuie doar să întindă mana și sa ia cât are nevoie...pentru tren metropolitan. Despre avantajele acestuia pot să vă spun doar atât: este mai rapid, timpul de călătorie este predictibil, iar călătoria este mai în siguranță, este mai ieftin, este mai comod, este mai prietenos cu mediul“, spunea, la acea vreme, Cristina Rizea.

Precizăm că Zona Metropolitană Constanţa are în prezent o populaţie de 50.000 de locuitori, fiind alcătuită din municipiul reşedinţă de judeţ Constanţa şi alte cinci oraşe - Năvodari, Eforie, Ovidiu, Murfatlar şi Techirghiol. Zona Metropolitană Constanţa include 10 comune. Vorbim despre Mihail Kogălniceanu, Cumpăna, Valu lui Traian, Lumina, Tuzla, Agigea, Corbu, 23 August, Costineşti şi Poarta Albă. Trenurile metropolitane sunt un factor important al strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare până în 2027, termenul până la care ar trebui finalizate toate proiectele de acest tip în ţara noastră.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Este un proiect mult asteptat de cei care fac naveta intre Mihail Kogălniceanu, Cumpăna, Valu lui Traian, Navodari dar foarte asteptat de catre turisti. La fel de mult este asteptata si reinfiintarea liniei de autobuz 23 intre Constanta si Navodari care va fi operata de catre Ctp Constanta. Promisiuni sunt, dar sa speram ca se vor si concretiza cat mai curand si nu la Sfantul Asteapta. Avem incredere in alesii locali.
0
0
Trenul asta e defapt un metrou de suprafat de mare viteza. Suntem 500 000 de mii in Navodari, Ovidiu, Lazu, Cunpana, Constanta, Agigea etc. Eu cred ca saeakii cu BMW n***u de 3 de ani la 500 de lire cu volanul pe dreapta, care comenteaza aici nu au circulat dimneata si seara de la Ovidiu pana la Poarta 2 sau din Agigea la Gara , sau de la Navodari la Dacia/tomis 3. Se face mai mult de o ora si se circual bara la bara. Motivul este ca avem un trnasport public primitiv, cu capacitate mica , frecventa mare si incet, care se blocheaza si ala in trafic. Ati vazut trmavaiele de la saracia de Craiova! Ati auzit ca in Cluj se face metrou? Un metrou usor rapid care sa lege de la Corbu pana in Mangalia la 10 minute interval si care face drumul Navodari Gara sub 30 de minute, va scoate multa lume din harburile ciordite din Anglia de la parcul de gunoi.
0
0
Dar cel din Cumpana pe care ni sa promis acum patru ani.
3
1
facut ptr mafiile imobiliara si horeca despre care la noi nu se vorbeste deloc ca sa cresca valoarea blocurilor de pe traseu - cele care exista si cele care se vor face in viitor - alta escrocherie si jaf de mare amploare din banul public al mafiei politice centrale si locale; noi traim ca in evul mediu fara wcuri publice in tot orasul si apa calda si caldura cu intreruperi la foc automat iar ei isi vad de furaciuni; spitalele sunt foarte vechi, supraglomerate si dotate ca in evul mediu - acum vreo 2 ani spitalul de pneumoftiziologie nu avea nici macar un banal aparat de radiografie pulmonara - cele existente foarte vechi erau stricate si bolnavii trimisi in oras - si asta e numai un exemplu din multe mii
6
3
cand sunt atatea cascarabete/microbuze private , care il iau ne Nea Vasile din sat, din fata casei si il duc la oras....cine naiba o sa foloseasca trenul asta ???!!
6
4
Bai oameni buni, noi avem un singur business park, un centru de afaceri ca lumea construit abia acum 2 ani de astia de la Globalworth. Pe nisa asta trebuie sa se dezvolte Constanta, trebuie sa atraga companii mari, sa creeze locuri de munca, un adevarat hub in care sa fie puse-n valoare toate facilitatile (Port, aeroport international, Port fluvial + Canalul Dunăre - M. Neagra, Rafinarie). Abia dupa aia sa se gandeasca la trenul metropolitan care sa asigure transportul oamenilor care fac naveta din punctul a in punctul b.
18
2
Nu uitati, Mazare are doar într-un singur dosar suma de 114 milioane euro vehiculata.
15
2
ESTE TREN CIPANEZ. SA TREACA PE TERENURILE CIPANILOR. Bai anticapatilor orasul asta are nevoie de SPITAL NOU AUTOGARI CIVILIZATE PARCARI SCOLI RENOVATE LICEE RENOVATE POLITIE LOCALA SI NATIONALA PE STRAZI(ca murim din cauza drogatilor si a betivilor care urva la volan cu creierii praf)samd. TRENUL METROPOLITAN A RAMAS DE FACUT? NU VA AJUNGE MA CA FURATI ca niate animale?nu iti ajunge RU SU LE b a g m i a s p l n su fletul tau ca ai distrus traficul cu cunostintele tale sibideile tale? Baga mi as pl n voi de je guri in fecte. Pe strada de va vad mare flegma in gat ce va luati. Marele artizan al traficului RU SU cunoscut in primarie ASA CRED EU ASA FACEM. FMM DE J E G INFECT
16
2
hai cu studiile de prefezabilitate , fezabilitate si postfezabilitate. Pe urma mai vedem , ramane cum am stabilit adica multa ue stimati votanti
14
1
F bine! Si daca mai ramane ceva maruntis sa faca si metrou pana la Cernavoda sau macar pana la Medgidia. Si … apropos, poate realizati macar ceva palpabil, real, pentru si in sprijinul oamenilor nu povesti si fictiune. Bai tembelilor, pana la tren este nevoie urgenta de spitale, scoli, drumuri asfaltate, investitii majore care sa aduca plus valoare si locuri de munca, dezvoltarea turismului care este in moarte clinica, aeroport internationel fara zboruri, port fara tranzit de pasageri, etc. Lista este lunga si voi visati la trenulete. Va uitati in oglinda ?!
17
1
Basme !!!
13
2
citi oameni si cita marfa vor folosi acest tren? fondurile europene, sint ptr altfel de proiecte, nu ptr himerele unor bolnavi psihic. ptr ei avem cazare gratuita la palazu!
12
1
E bine pentru uni că face și ei un ban grămadă că doar vin alegerile și e nevoie de voturi de la pinguini, câte milioane de euro sau evaporat pe studii de fezabilitate?
11
1
Trebuie tren metropolitan pe 2 rute 1.Corbu Vamaveche;2.Constanta-Fetesti.Restul e gargara .vrajeala tip Grindeanu/PSD.Nu sunteti in stare-chemati japonezii.O sa fie numit trenul Tonitza=original/japonez
9
1
Fapte, nu vorbe ! In romania, castiga alegerile cei care mint mai bine si mai convingator ! Nu conteaza partidul,toti sunt la fel...
13
0
lasati ba prosteala, visul asta al vostru nu se va realiza niciodata, prin urmare nu mai aruncati firmelor de casa pentru studii de fezabilitate si alte prostii. Si NU NE MAI LUATI DE p****i, NU NE MAI SFIDATI INTELIGENTA, ca romanul este rabdator si tolerant, dar in curand se sparge buboiul si o sa fugiti precum carcalacii !
16
0
PNL A DISTRUS ROMANIA! SEAGATA CU DINTII DE PUTERE PRIN ACEST PRESEDINTE CARE NU A FACUT NIMIC SI URA CIUMA ROSIE! ACUN I A PUS SA FACA ALIANTA.
14
8
nu mai aveti nici cea mai mica urma de jena !!!!!!!!!!!!!!! Rusine !!!!!!!!!! V a apucat acum ... pana ieri n-ati facut NIMIC !!!!
22
2
:))))))))
9
0
Noi nu avem wc- uri publice și vorbim SF
29
1
1
1
Consus de neamt ne MANIPULEAZA! AVETI GRIJA CE VOTATI DACA VRETI SA O DUCETI MAI BINE!
13
5
POATE 500.000 DE LOCUITORI,NU 50.000.
14
0
Ca sa ne umplem de melteni in oras, ce rost are?
10
10
Trenul doamnei Rizea are urmatorul traseu: USR-PSD-PNL- AUR-PUSL.Până acum a bifat statiile sefilor de gară Stelian Ion si Felix Stroe PS.Când esti traseist de profesie iti tragi si-un tren
32
1
Nu sunteți normali la cap? Noi avem probleme cu o groapă, cu un marcaj, etc și voi visați la trenuri? Trenul ăsta va fi gata la 6 luni după șoseaua costiera.
35
1

REPLICA

LOTO

6/49
392234462419
5/49
22315123624
joker
61933284515