REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.7° Constanța Vin., 3 Mai 2024
Anul XX Nr. 6718
11.7° Constanța Vineri, 3 Mai 2024 Anul XX Nr. 6718
 

Ce transmite Callatis Therm Consiliului Local şi Primăriei Mangalia

Ce transmite Callatis Therm Consiliului Local şi Primăriei Mangalia

Replica API 12 ianuarie 2012 | 00:00 153

Comunicat al SC Callatis Therm, în atenţia Primăriei Mangalia şi a Consiliului Local:

"Subscrisa, S.C. CALLATIS THERM S.A., cu sediul in localitatea Mangalia, str. Mihai Viteazu, nr.10F, jud. Constanta, inmatriculata la Registrul Comertului cu nr. J13/1504/2003, cod unic de inregistrare 15010444, reprezentata legal prin Director General - Simion Nikitas Adrian, in calitate de operator al serviciului de alimentare cu energie termica in baza contractului de delegare a gestiunii nr. 4450/31.01.2003,

urmare adresei dvs. nr. 207/ 05 Ian 2012 inregistrata la societate sub nr. 8/ 06 Ian 2012 prin care ne somati public la continuarea prestarii serviciilor

va comunicam urmatoarele:

1. Referitor la restantele la plata subventiei pentru agent termic inregistrate la aceasta data, considerand faptul ca nu se incearca ignorarea cu buna stiinta a chiar situatiilor financiare confirmate de catre institutia dvs. si ca negarea existentei unor datorii este urmarea unei regretabile si grave confuzii intre notiunea de creanta certa, lichida si exigibila si notiunea de titlu executoriu pe baza caruia se poate proceda la executarea silita impotriva dvs., va rugam sa aveti in vedere situatia datoriilor inregistrate la aceasta data asa cum rezulta aceasta din adresa nr. 09/04.01.2012 si care are la baza :

- contractul de gestiune delegata incheiat intre parti si dispozitiile legale incidente

- facturile emise si recunoscute in mod expres de catre dvs.

- sentintele definitive si irevocabile obtinute impotriva dvs.

Va reamintim in acest context si faptul ca urmare aceleiasi atitudini a autoritatilor locale:

- desi se sustinea ca nu exista nici o creanta certa, lichida si exigibila constand in subventii aferente anului 2007, prin Sentinta civila nr. 584/2009 pronuntata de Tribunalul Constanta in dosarul nr. 3990/118/2008 si ramasa irevocabila prin Decizia nr. 40/CA/2010 a Curtii de Apel Constanta s-a constatat contrariul, dispunandu-se si obligarea dvs. la plata sumei de 54.426,6 lei cheltuieli de judecata si a penalitatilor aferente debitului de 3.427.227,98 lei;

- desi se sustinea ca nu exista nici o creanta certa, lichida si exigibila constand in subventii aferente anului 2008, prin Sentinta civila nr. 24/2010 pronuntata de Tribunalul Constanta in dosarul nr. 9246/118/2009 si ramasa irevocabila prin Decizia nr. 441/CA/2010 a Curtii de Apel Constanta s-a constatat contrariul, dispunandu-se si obligarea dvs. la plata sumei de 11.889,39 lei cheltuieli de judecata si a penalitatilor aferente debitului de 777.339,10 lei;

- desi se sustinea ca nu exista nici o creanta certa, lichida si exigibila constand in subventii aferente anului 2009, prin Sentinta civila nr. 1159/2011 pronuntata de Tribunalul Constanta in dosarul nr. 16366/118/2010 si ramasa irevocabila prin Decizia nr. 1429/CA/2011 a Curtii de Apel Constanta s-a constatat contrariul, dispunandu-se si obligarea dvs. la plata sumei de 45.679,05 lei cheltuieli de judecata si a penalitatilor aferente debitului de 3.218.304,53 lei.

Va solicitam in acest sens sa procedati la plata de urgenta debitelor certe, lichide si exigibile existente la acesta data, in incercarea de deblocare a situatiei existente, fara a mai fi necesara actionarea dvs. in instanta si obtinerea unor titluri executorii ce presupun atat o perioada indelungara cat si cheltuieli considerabile.

2. Referitor la obligatia de ajustare a tarifului, se sustine faptul ca institutia dvs. si-a indeplinit obligatia de ajustare a tarifului prevazuta de Sentinta civila nr. 1148/17.06.2011 prin emiterea HCL nr. 90/2011 care a fost insa contestata si suspendata de catre Institutia Prefectului.

In primul rand, obligatia Consiliului Local de aprobare a ajustarii tarifului in cazul indeplinirii conditiilor legale si a obtinerii avizului ANRSC precum si termenul de maxim 30 de zile in care aceasta institutie trebuia sa se pronunte rezulta in mod direct si expres din lege.

Faptul ca am fost nevoiti sa ne adresam instantelor judecatoresti pentru recunoasterea acestui drept, constituie o dovada clara a culpei autoritatilor locale in crearea prezentului blocaj.

Intrucat nu v-ati indeplinit obligatiile legale ce va reveneau privind corelarea tarifului cu evolutia costurilor de productie, pe parcursul intregului an 2011 societatea noastra a fost obligata sa factureze serviciile prestate la preturi mult sub costurile de productie, fiind inregistrate astfel pierderi considerabile ce au facut imposibila accesarea unei finantari in vederea asigurarii stocului de combustibil pentru sezonul 2011-2012.

In ceea ce priveste motivele invocate de catre dvs, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele considerente:

- adoptarea HCL nr. 90/24.07.2011 nu poate fi considerata o indeplinire a obligatiilor legale ce va reveneau, avand in vedere faptul ca potrivit dispozitiilor art 40 alin 10 din Legea 325/2006, art 15 si urm. din Ordinul 66/2007 precum si Sentintei civile nr. 1148/17.06.2011 ramasa irevocabila si Deciziei civile nr. 1284/CA/03.11.2011 pronuntata de Curtea de Apel Constanta, Consiliul Local Mangalia avea obligatia emiterii unei hotarari "prin care sa aprobe ajustarea tarifului de productie, furnizare si distribuire a energiei termice de la pretul de 372,54 lei/gcal (fara TVA) stabilit prin HCL nr. 52/21.12.2009 la pretul de 457,98 lei/gcal (fara TVA) , incepand cu data de 01.01.2011" si nu cu 24.06.2011 asa cum se mentioneaza in HCL nr. 90/2011 la care faceti referire;

- nu prezinta nici o relevanta atacarea de catre Prefectul Judetului Constanta a acestei hotarari, cu atat mai mult cu cat prin aceasta hotarare se aproba ajustarea incepand cu 24.06.2011 a unui tarif cu aplicabilitate doar in perioada 01.01.2011 - 18.03.2011.

Mai mult, desi nici unul din motivele invocate de catre Institutia Prefectului nu mai subzista in prezent (atat datorita dobandirii caracterului irevocabil al sentintei cat si prin mentionarea in mod expres in cadrul hotararii judecatoresti a datei de la care se va dispune ajustarea, respectiv data de 01.01.2011), institutia dvs nu a facut nici un demers pentru urgentarea solutionarii acestui litigiu.

incepand cu luna martie 2011, pe baza Avizului ANRSC nr. 1024268/19.04.2011, societatea a solicitat o noua corelare a tarifului de productie, furnizare si distributie a energiei termice in Municipiul Mangalia cu cresterile costurilor de productie din primul trimestru al anului 2011.

In conditiile in care nici de aceasta data Consiliul Local Mangalia nu si-a indeplinit obligatiile legale ce ii reveneau, am fost nevoiti a ne adresa instantelor judecatoresti competente iar prin Sentinta civila nr. 2190/11.11.2011 pronuntata de Tribunalul Constanta in dosarul nr. 11139/118/2011 ramasa irevocabila s-a dispus obligarea dvs. la ajustarea, incepand cu data de 18.03.2011, a tarifului de productie, furnizare si distributie a energiei termice in Municipiul Mangalia de la pretul de 457,98 lei/gcal (fara TVA) la pretul de 545,94 lei/gcal (fara TVA).

In mod surprinzator, in adresa dvs. nu faceti nici o referire la aceasta hotarare judecatoreasca si la motivele pentru care nici in prezent nu ati procedat la punerea sa in aplicare.

3. In concluzie, mentionam faptul ca intreruperea furnizarii agentului termic se datoreaza exclusiv neindeplinirii obligatiilor contractuale si legale ce va reveneau, respectiv:

- datoriile inregistrate la acceasta data, multiplele tergiversari in plata subventiilor pentru agentul termic precum si obligarea noastra a ne adresa de fiecare data instantelor judecatoresti, cu costuri si intarzieri considerabile, ce sunt de natura a afecta in mod grav cash-flow-ul societatii si situatia financiara;

- neindeplinirea obligatiilor legale ce va reveneau in ajustarea tarifului care sa permita o recorelare cu costurile de productie, culpa dvs. si implicit nerespectarea obligatiilor legale si contractuale fiind stabilita in mod irevocabil prin Sentinta civila nr. 1148/17.06.2011 si Sentinta civila nr. 2190/11.11.2011, societatea fiind astfel nevoita ca in tot cursul anului 2011 sa factureze serviciile prestate la preturi mult sub costurile de productie;

- nerespectarea si nepunerea in executare a unor hotarari judecatoresti irevocabile prin care s-a dispus obligarea dvs. la ajustarea tarifului incepand cu data de 01.01.2011 si respectiv 18.03.2011.

In aceste conditii, solicitarea dvs. de a proceda la asigurarea continuitatii prestarii serviciului in conditiile in care din culpa dvs. exclusiva la aceasta data tariful la care societatea poate factura serviciile prestate este mult mai mic decat costurile combustibilului utilizat in procesul tehnologic, este lipsita de orice sustinere contractuala si legala.

Raportat la aceste considerente, ne mentinem pozitia exprimata anterior, urmand ca institutiile si persoanele responsabile sa suporte toate daunele produse societatii noastre si utilizatorilor finali.

Simion Nikitas Adrian

Presedinte - Director General"

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272