REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Mar., 30 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6715
13.4° Constanța Marți, 30 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6715
 

Centrala Nucleară, un dezmăţ pe banul public care a ajuns pe masa procurorilor

Centrala Nucleară, un dezmăţ pe banul public care a ajuns pe masa procurorilor

Replica API 23 noiembrie 2011 | 00:00 164

Prejudiciu de 1,5 milioane de euro

Prejudiciu de 1,5 milioane de euro

Ce înseamnă 1,5 milioane de euro? Pentru unii, un fleac, mai cu seamă că vorbim despre un contract care se întinde pe o perioadă de 2 ani. Pentru alţii, un dosar care ar putea fi preluat de procurorii DNA, având în vedere valoarea prejudiciului care se consideră că ar fi fost creat de operatorul Nuclearelectrica, prin atribuirea contractului pentru transportul angajaţilor către firma C&I. Modul în care firma controlată de Ion Comuşi şi-a adjudecat contractul la care facem referire a devenit obiectul unor cercetări pe care procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa le efectuează.

Licitaţia din 2010 pentru transportul angajaţilor Centralei Nucleare Cernavodă a fost una cu repetiţie. Firmele care au pierdut spun că a fost nevoie de 4-5 încercări până când a "ieşit cine trebuie", respectiv SC C&I. "A fost o mânărie. S-a cerut un preţ mediu pentru toate tipurile de autocare. Culmea, câştigătorii au intuit că trebuie să ceară cel mai mare preţ la transportul cu autocare de patru stele, dar ca medie, cu celelalte tipuri de autocare - unde au pus preţuri derizorii, a ieşit preţul lor mai mic decât al nostru cu câţiva cenţi, şi au câştigat. Însă conducerea Centralei a solicitat ca în baza contractului să fie folosite transporturile de patru stele. Cu alte cuvinte, cele la preţul cel mai mare", au relatat reprezentanţii firmei Metropolitan, care, alături de o altă societate, s-au văzut eliminaţi din competiţie. Au contestat licitaţia, pentru că a bătut la ochi "coincidenţa" privind preţurile, iar acum câteva luni au avut surpriza să fie invitaţi la Parchet, pentru a fi chestionaţi cu privire la derularea licitaţiei. "Am spus la Parchet că nu e posibil să spui că oferta cea mai mică e câştigătoare, dar cum mama naibii se face că acum se plăteşte pentru transport mai mult ca înainte?!", mai spun eliminaţii din competiţie. Facem precizarea că respectivul contract, adjudecat de C&I, este valabil până în 2012, cu posibilitatea prelungirii cu încă 2 ani. În schimbul banilor primiţi de la Nuclearelectrica, autocarele C&I transportă angajaţii centralei, de la Constanţa şi Medgidia la Cernavodă şi retur. "Având în vedere că este vorba de banul public, cineva va trebui să răspundă dacă într-adevăr a fost creat un prejudiciu de 1,5 milioane de euro prin încheierea acelui contract cu firma C&I", au mai precizat reprezentanţii Metropolitan.

Vom reveni.

Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272