CFR Călători ÎŞI BATE JOC de navetişti şi de proprii angajaţi!
CFR Călători ÎŞI BATE JOC de navetişti şi de proprii angajaţi!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCondiţii inumane! Călătorii au venit cu silicon de acasă, să „sigileze” geamurile
Condiţii inumane! Călătorii au venit cu silicon de acasă, să „sigileze” geamurile
La sfârşitul lunii noiembrie, un tren cu navetişti s-a făcut scrum pe traseul Constanţa- Mangalia, în zona staţiunii Neptun. În tren se aflau patru călători, mecanicul şi conductorul. Din fericire, călătorii au scăpat nevătămaţi, însă conductorul a suferit arsuri pe mâini şi pe faţă, fiind transportat la spital. Locomotiva a ars în proporţie de 90%, cauza fiind un scurtcircuit. Imediat după producerea incendiului, au apărut tot soiul de comentarii, dintre acestea ieşind în evidenţă cele care făceau referire la scoaterea din uz a respectivelor trenuri, întrucât „există destul microbuze disponibile” pe respectivul traseu.
Este şi acesta un punct de vedere, evenimentul a trecut, trenurile cu pricina continuă să circule, dar nimeni nu a avut curiozitatea să afle mai mult de atât. Reporterii “Replica” au parcurs traseul cot la cot cu navetiştii şi au aflat detalii mai mult decât interesante: conductorul care a suferit arsuri era în stare de şoc după incendiu şi cerea continuu apă, munceşte pe timp de iarnă în condiţii îngrozitoare, condiţii de care au parte şi călătorii. Nu vrea să stea de vorbă cu presa, navetiştii fiind de părere că îi este teamă că-şi va pierde locul de muncă: „Are cinci copii acasă”.
Tot din relatările oamenilor, am aflat că pe timpul sezonului estival, pe relaţia Constanţa- Mangalia sunt introduse alte trenuri, care oferă condiţii decente! Iar navetiştii care se bucură pe timpul verii de condiţii umane de circulaţie au abonamente la CFR Călători, prin urmare, au pretenţia ca şi pe timpul sezonului rece să fie trataţi ca orice client care plăteşte pentru un serviciu! Faptul că sunt trataţi, în extrasezon, drept clienţi de „rangul doi”, a fost sesizat şi la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor.
„În zadar. Nu a răspuns nimeni la sesizarea noastră”, ni s-a destăinuit un navetist. „Vara circulăm în condiţii normale. CFR Călători pune pe ruta asta alte trenuri, numai iarna bagă aceste “bombe” unde îngheţi. Când pleacă trenul din gară porneşte suflanta. Vă imaginaţi ce frig este, iar acest frig îl îndură şi conductorul. Pentru că era atât de rău, am venit cu tuburi de silicon şi am dat pe la geamuri, să nu mai intre frigul”, a relatat un navetist. Un alt susţine că, pe timpul iernii, mulţi vin cu păturile în rucsac, iar pe timpul călătoriei îşi învelesc picioarele.
„A fost o perioadă când aceste trenuri pe care CFR le bagă în funcţiune doar iarna, şi sunt vai de ele, le trăgeau la linia 3. Acolo nu este peron şi efectiv urcam cu toţii punând genunchiul pe scara trenului. A fost o doamnă la ei, la reprezentanţii CFR, şi a ameninţat că face reclamaţie la minister, iar ulterior trenul a fost mutat pe linia 2, care oricum era disponibilă”, ne spune şi un alt navetist. O femeie ne povesteşte că ceea ce cred mai-marii CFR că ştiu doar navetiştii, este o poveste de coşmar aflată, întâmplător, şi de nişte turişti: „Anul trecut, aproape de iarnă, doi turişti englezi s-au urcat într-o bombă d-asta de tren. Se minunau de ceea ce vedeau şi au început să facă poze...”. Vom reveni.
Marius ŞTEFAN, Alexandra ANTON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News