Cică la Aeroportul Mihail Kogălniceanu nu sunt probleme financiare
Cică la Aeroportul Mihail Kogălniceanu nu sunt probleme financiare
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAsociația Aeroporturilor din România (AAR) cere guvernului să aprobe acordarea unor ajutoare de stat pentru cele 16 aeroporturi ale României, să le dea posibilitatea să obțină împrumuturi garantate de stat și să le scutească de plata unor impozite. În plus, aeroporturile cer sprijin pentru derularea proiectelor de investiții cu fonduri europene, dar și amânarea plății contribuțiilor salariale pentru cei circa 4.000 de angajați, mulți dintre ei aflați încă în șomaj tehnic.
Deși Guvernul a ridicat începând cu 15 iunie restricțiile de călătorie spre 17 state și anunță că treptat se va decide ridicarea restricțiilor de zbor și reluarea traficului aerian și spre alte țări, Asociația Aeroporturilor din România estimează că 2020 este un an total compromis.
Numărul pasagerilor va fi cu 70% sub nivelul de anul trecut
Potrivit AAR, numărul celor care vor ateriza sau vor decola de pe aeroporturile din România nu va trece anul acesta de 7 milioane de persoane, adică va fi cu 70% sub nivelul de anul trecut. Pasageri puțini înseamnă și venituri mici pentru aeroporturi: 430 de milioane de lei comparativ cu 1,42 miliarde de lei anul trecut. Iar aeroporturile regionale vor fi cele mai afectate. Toate aeroporturile din România se află în prezent la limita supraviețuirii, spun cei de la AAR, deși au luat măsuri de reducere a costurilor, precum trimiterea angajaților în șomaj tehnic, amânarea unor plăți. Potrivit Asociației, aeroporturile și activitățile conexe aduc în economie peste 917 milioane de euro și generează peste 51 de mii de locuri de muncă. Reprezentanții aeroporturilor au cerut și reluarea zborurilor către țări precum Italia, Spania, Marea Britanie, care sunt principalele destinații pentru români.
Bogdan Artagea: Traficul a scăzut cu 49% față de anul trecut
”Aeroportul Mihail Kogălniceanu beneficiază de subvenție, fiind punct strategic, noi am funcționat 24/24. Noi am redus cheltuielile la minim, nu am trimis nici un angajat în șomaj tehnic. Traficul a scăzut cu 49% față de anul trecut, noi am avut chartere cu repatriați, avem chartere cu marinari, am avut trafic, am diminuat cheltuielile, deci nu avem probleme.” a declarat pentru ziarul Replica, Bogdan Artagea, director general al aeroportului Mihail Kogălniceanu.
Virgil STOIAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News