REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° ConstanÈ›a Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
18.4° ConstanÈ›a Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacţii online

Cinci din zece români optează pentru autentificarea biometrică când autorizează tranzacţii online

Replica API 8 aprilie 2021 | 00:00 870

Aproape jumătate dintre români (49%) preferă metoda autentificării biometrice atunci când autorizează tranzacţiile din e-commerce, în timp ce peste o treime (35%) optează pentru varianta SMS şi parolă, arată rezultatele unui studiu derulat de Mastercard, scrie Agerpres.

În prezent, 62% dintre români dispun de autentificarea biometrică în aplicaţia oferită de banca lor, iar din această pondere 78% au declarat că folosesc deja această metodă. În acelaşi timp, dintre cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcţionalitate în aplicaţia de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziţie.

Autentificarea biometrică reprezintă modalitatea preferată de autorizare a tranzacţiilor e-commerce în cazul a 49% dintre români, urmată de varianta cu SMS şi parolă (35%), respectiv de autentificarea prin SMS (16%).

Potrivit cercetării, la ora actuală, nouă din zece consumatori susţin că au încredere în plata online cu cardul.

Totodată, peste jumătate (56%) dintre respondenţi au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată, în timp ce 45% au afirmat că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului. "Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menţionate fiind dorinţa de a verifica pachetul înainte de efectuarea plăţii şi de a achita contravaloarea coletului direct la curier", notează realizatorii studiului.

Studiul Mastercard privind percepţia şi utilizarea consumatorilor a funcţiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile şi online s-a desfăşurat online, în luna februarie 2021, prin intermediul instrumentului de cercetare mPulse. Eşantionul reprezentativ a cuprins 400 de consumatori, femei şi bărbaţi deopotrivă, cu vârste peste 18 ani, care au achiziţionat online pe parcursul ultimelor trei luni.

Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi, cu conexiuni care acoperă peste 210 ţări şi teritorii.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367