REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.7° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
12.7° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Cine se joacă de-a Codul Rutier?!

Cine se joacă de-a Codul Rutier?!

Replica API 21 mai 2022 | 21:16 3163

Au trecut câteva luni de la modificarea Codului Rutier, și iată că se revine asupra legii. Nu pentru că s-ar fi găsit soluții pentru reducerea numărului de morți pe șosele, ci ... ca să-i favorizeze pe şoferii indisciplinaţi.

După ce, în luna februarie a.c., Guvernul dădea o ordonanță de urgență prin care înăsprea regulile Codului Rutier pentru șoferii vitezomani și agresivi, la doar câteva luni distanță deputații PNL, PSD și UDMR au votat în masă pentru scoaterea articolului ce contura comportamentul agresiv la volan. Ba mai mult, și alte prevederi dure ale Codului Rutier ar putea fi înlocuite de unele puțin mai relaxate. De exemplu, dacă acum un șofer care depășește limita legală cu 70 km/h primește o dovadă fără a avea dreptul de a se urca la volan, după schimbarea Codului Rutier aceștia vor primi o dovadă care le va permite dreptul la circulație.

Se pare că regulile drastice din cadrul noului Cod Rutier, adoptat în 27 februarie 2022, nu au fost apreciate de deputații PNL,PSD și UDMR. Aceștia au votat pentru eliminarea unui articol referitor la șoferii agresivi din trafic și relaxarea celorlalte măsuri ce pedepsesc infracțiuni foarte grave din cadrul circulației rutiere.

Articolul pe care deputații din cadrul Comisiei de Transporturi îl vor eliminat se referă la șoferii agresivi din trafic ce erau definiți după cum urmează:

„Prin comportament agresiv se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;

b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;

c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;

d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;

e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;

f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roți;

g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la trafic care circulă în spatele acestuia;

h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;

i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.”

Șoferii „agresivi” sunt pedepsiți prin amenzi clasa II sancțiuni, între 580 lei și 725 lei şi suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile, iar pentru producerea unui accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale se aplică amenzi din clasa a III-a de sancţiuni (870 lei – 1.160 lei) şi suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile.

Experții sunt împotriva votului

Experții în conducere defensivă sunt de părere că radarul nu va mai avea același efect. Pedepsele propuse fiind aproape nesemnificative, șoferii nu vor mai fi speriați de nimic, iar dezastrele rutiere vor fi imposibil de evitat. Aceștia afirmă că și la o viteză de doar 62 km/h, în urma unui impact frontal, pasagerii nu mai pot scăpa cu viață.

Nici șoferii nu sunt mai mulțumiți

Deși poate deputații ar fi sperat la susținere din partea șoferilor, nici aceștia nu se arată mulțumiți de această posibilă schimbare în cadrul Codului Rutier.

„De fiecare dată când plec la drum mă gândesc la cum îmi poate nenoroci familia un șofer vitezoman fără conștiință, ei existând și acum pe șosele. Dacă se schimbă și codul rutier, atunci chiar nu o să îi mai sperie nimic. Vom avea parte numai de accidente și tragedii.” a declarat un șofer pentru Replica.

Menționăm că modificările votate de deputații din Comisia de Transporturi nu au fost încă implementate. Pentru ca acestea să poată fi aplicate trebuiesc votate și în plenul Camerei Deputaților.

Andreea CARAGAȚĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Gunoaiele politice
0
0
Ce probleme au parlamentarii nostri?De 30 de ani votam p****i si hoti si si mai p****i si mai idioti.Incompetenti care isi urmaresc propriile interese.Ei nu au stiut niciodata ca au fost trimisi acolo pt bunastarea poporului si nu pt furarea poporului.
0
0
Tampiti, niste tampiti!
0
0
Stat esuat.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218