CNAIR încearcă din nou să repare podul de la Mangalia. Valoarea lucrărilor: 16 milioane de lei
CNAIR încearcă din nou să repare podul de la Mangalia. Valoarea lucrărilor: 16 milioane de lei
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPodul născut dintr-o tragedie
Podul născut dintr-o tragedie
foto: Claboo Media
CNAIR mai încearcă o dată să repare podul din Mangalia, care face legătura dintre litoralul românesc şi cel bulgăresc. Valoarea estimată a contractului depăşeşte 16 milioane de lei. Podul inaugurat în 1989 a fost construit la ordinul expres al lui Nicolae Ceauşescu, după ce o structură improvizată din pontoane, folosită pentru trecerea muncitorilor de la Şantierul 2 Mai, s-a rupt şi a dus la moartea mai multor persoane. Numărul acesta nu este ştiut nici acum, dar unele surse ale vremii vorbesc despre zeci de morţi.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat pe 4 septembrie 2019 procedura simplificată de achiziţie pentru „Lucrări de reparaţii la pod pe DN39 Km 45+223, la Mangalia, jud. Constanţa – DRDP Constanţa”. Valoarea estimată a contractului este de 16.061.467 lei, fără TVA, iar ofertele pot fi depuse până pe 25 septembrie 2019. Este a treia încercare a CNAIR de a atribui contractul pentru repararea podului din Mangalia din ultimul an. Podul de peste lacul Mangalia face legătura dintre litoralul românesc şi cel bulgăresc, are 7 deschideri, o lungime de 402 metri şi o lăţime de 19,3 metri.
Zeci de morţi
Amplasamentul podului din Mangalia a fost definitivat în anul 1988, iar lucrările au s-au desfăşurat în perioada trimestrul IV 1988- octombrie 1989, când a şi fost dat în folosinţă pentru traficul rutier şi pietonal. Podul are la origini o tragedie mai puţin cunoscută, petrecută la mijlocul anilor ’80. Transportul miilor de muncitori de la Şantierul Naval 2 Mai era o problemă complicată, iar autobuzele nu făceau faţă situaţiei, astfel încât s-a venit cu ideea amenajării peste lacul Mangalia a unui pod de pontoane, unmai pentru biciclişti şi pietoni. Din motive necunoscute, într-o zi, chiar la o oră de vârf, când se întorceau acasă muncitorii de la schimbul I, podul s-a rupt, iar elementele plutitoare au pornit în derivă. Mulţi oameni s-au înecat, dar comuniştii au muşamalizat tragedia, anunţând oficial doar 4 morţi. În realitate, numărul este mult mai mare, unele surse spunând că au existat 11 morţi, altele vorbind de zeci de persoane decedate. Auzind de tragedie, Nicolae Ceauşescu a ordonat construirea unui pod şi aşa a apărut construcţia de peste lacul Mangalia.
R.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News