REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Lun., 6 Mai 2024
Anul XX Nr. 6721
19° Constanța Luni, 6 Mai 2024 Anul XX Nr. 6721
 

Coca-Cola a plătit 8 milioane de euro pentru a influenţa medici şi oameni de ştiinţă din Franţa

Coca-Cola a plătit 8 milioane de euro pentru a influenţa medici şi oameni de ştiinţă din Franţa

Replica API 11 mai 2019 | 00:00 337

Compania americană Coca-Cola a cheltuit peste 8 milioane de euro în Franţa pentru a influenţa medici şi oameni de ştiinţă din domeniul sănătăţii, conform unei anchete publicate de cotidianul Le Monde, transmite joi AFP.

Conform cotidianului, obiectivul Coca-Cola este de a deturna atenţia publică de la efectele nocive pe care sucurile şi alte băuturi îndulcite le au asupra sănătăţii.

"Începând cu 2010, Coca-Cola a acordat peste 8 milioane de euro unor experţi şi diverselor organizaţii medicale, dar şi sportive sau organizatoare de evenimente", scrie Le Monde, adăugând că "în Franţa, la fel ca şi în alte părţi ale lumii, aceste finanţări ţin de comunicare sau de pura sponsorizare şi nu de desfăşurarea unor studii ştiinţifice autentice".

Conform publicaţiei franceze, totul porneşte de la o anchetă asupra lobby-ului făcut de compania multinaţională, publicat în 2015 de New York Times. În faţa scandalului, Coca-Cola a promis transparenţă şi a publicat pe site-ul său de internet numele experţilor şi listele de activităţi pe care le-a finanţat în SUA.

"În Franţa, insistenţele ONG-ului Foodwatch au constrâns Coca-Cola să publice aceste date în aprilie 2016". Aceste date, actualizate, au fost examinate de jurnaliştii de la Le Monde.

"Dieteticieni, nutriţionişti sau specialişti în medicină sportivă: cea mai mare parte a celor 18 persoane numite (care au colaborat cu Coca-Cola n.r.) sunt profesionişti din domeniul sănătăţii", scrie Le Monde.

Finanţările din partea companiei care produce băuturile răcoritoare Sprite, Fanta sau Minute Maid, vizează "să facă uitate riscurile legate de aceste băuturi îndulcite, scoţând în evidenţă rolul lipsei activităţilor sportive în ceea ce priveşte obezitatea".

Printre altele, un studiu publicat de o revistă specializată în sănătate publică, Journal of Public Health Policy, apărut la 8 mai, dezvăluie că multinaţionala a impus clauze multiple prin care influenţează cercetările ştiinţifice pe care le sponsorizează. Autorii acestui studiu, coordonat de Sarah Steele, profesoară de politici de sănătate publică la Jesus College din cadrul Universităţii Cambridge (Marea Britanie), au putut examina cinci contracte încheiate de Coca-Cola cu universităţi americane şi canadiene de renume.

Compania Coca-Cola, conform profesoarei Sarah Steele, "îşi rezervă dreptul de a rupe orice astfel de contract fără să prezinte vreun motiv", iar "clauzele şi condiţiile precizate în contracte nu corespund declaraţiilor făcute de Coca-Cola pe site-ul său de internet".

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212