REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.7° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.7° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Colegul scafandrilor morţi la epava Medy acuză familia lui Ispas că exploatează tragedia pentru bani

Colegul scafandrilor morţi la epava Medy acuză familia lui Ispas că exploatează tragedia pentru bani

Replica API 9 februarie 2013 | 00:00 576

Godeanu, reacţie la acuzaţiile de mărturie mincinoasă

Godeanu, reacţie la acuzaţiile de mărturie mincinoasă

Jean Godeanu, fost coleg de scufundare al scafandrilor Zarafu şi Ispas, găsiţi morţi la epava cargoului turcesc Medy, în 2010, susţine că nu se ştie a fi cercetat penal pentru declaraţii mincinoase. În plus, acesta a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, că totul a ajuns într-un punct josnic, iar dintr-un accident nefericit, dintr-o tragedie, s-a ajuns la un mod de câştiga bani.

Jean Godeanu ştie doar că a dat declaraţii peste declaraţii, şi este posibil să se fi strecurat ceva neclarităţi în decursul celor doi ani, cu privire la mici amănunte. "Poate fi o nepotivire în declaraţii vizavi, spre exemplu, că am spus ora 10.05 şi a fost 10.10, sau altele. Aceste neconcordanţe pot fi urmare a declaraţiilor ce le-am dat în decursul celor doi ani ani de zile. Să nu credeţi că-mi mai aduc aminte perfect la ce oră a avut loc evenimentul. Însă, îmi aduc aminte perfect tot ce s-a întâmplat şi nici nu cred că poate cineva să uite vreodată un eveniment de genul acesta, mai ales când îţi moare unul dintre cei mai buni prieteni. Noi am crescut împreună, am lucrat împreună... ce să vă spun mai mult?!", a declarat Jean Godeanu, scafandrul care a coborât în prima echipă pentru a cerceta epava cagoului turcesc, după care a intrat echipa formată din Zarafu şi Ispas, cei doi găsindu-şi atunci sfârşitul. Însă, Godeanu consideră că tot ce s-a întâmplat nu a fost decât un accident tragic, nefericit, care i-a schimbat complet viaţa, i-a făcut-o un calvar. "Acest eveniment mi-a schimbat total viaţa, mi-a făcut-o un calvar. Din punctul meu de vedere este un accident de scufundare nefericit. Greşeli nu au fost făcute decât din partea celor doi care, deşi mi-e greu să cred chestia asta, s-au dus la interior. Ne-am dus la o simplă inspecţie şi am dat dintr-o inspecţie de doi lei într-o mare tragedie. Am făcut o filmare profesională, în care trebuia să vedem ce uşă era deschisă, toate pierderile de combustibil, pentru că, până la urmă, suntem profesionişti sub apă şi nu mergem acolo să vedem o navă şi atât. De atunci, am dat la declaraţii de nu mai ştiu de mine. Repet, este un accident de scufundare nefericit, care mi-a schimbat viaţa complet", a menţionat fostul coleg al scafandrilor decedaţi la datorie, care, de asemenea, mai adaugă şi faptul că întrebările nu-i dau pace şi îi chinuie nopţile. "Nu este săptămână în care să nu aud de accidentul Medy, de Cristi Zarafu, de Ispas. Pe Cătălin Ispas l-am luat ca pe un copil. El a făcut o şcoală de scufundări la Carpatica, care nu ştiu cât era de acreditată la momentul acela, ideea e că bagajul de cunoştinţe după această şcoală este mic. Apoi a venit să lucreze cu noi şi l-am adoptat ca pe un copil, ca pe un fiu. L-am învăţat, l-am luat sub aripa noastră şi, ca atare, era unul dintre cei mai buni scafandri de la ISU, lucru care este cert. L-am adus la un nivel înalt şi l-am pierdut într-o stupidă scufundare de a face o simplă filmare. Vă daţi seama câte mii de întrebări sunt. Credeţi că eu noaptea nu-mi pun întrebări? Ce a căutat, s-a dus unul, s-a dus şi celălalt după el... Sunt întrebări la care nu avem răspuns", a adăugat Godeanu.

Godeanu: "Este păcat ca o tragedie ca aceasta să fie exploatată"

Dintr-o tragedie, s-a ajuns la un mod de a câştiga bani, este de părere Jean Godeanu, spunând că i se pare josnic tot ce s-a croşetat în jurul subiectului şi punctul în care s-a ajuns. "Nu sunt lucruri de ascuns, mi-e foarte greu să cred că cineva poate, sau ar vrea, să ascundă chestii în acest caz. Din nefericire, accidente cu scafandri au fost de prin 1953, în România, după care au tot urmat. Trebuie să fim realişti, un scafandru moare o dată la 10 ani, iar zilnic mor câte trei şoferi pe străzi şi nu mai face nimeni atâta caz. Nu am nimic de ascuns, dar, din punctul meu de vedere, nu merită să exploatăm acest accident pentru a lua nişte bani, cum doreşte domnul Iliescu (membru al familiei scafandrului Cătălin Ispas - n.r.), sau cam aşa ceva. Din punctul meu de vedere este josnic că s-a ajuns la acest aspect în care familia vrea bani. Poate să ceară bani cui vrea el, nu ştiu ce gândeşte el, dar acest accident nu se rezumă la nişte bani", a conchis Jean Godeanu. Reamintim că pe data de 1 septembrie 2010, la ora 12.52, cargoul turcesc Medy s-a scufundat la şase mile marine sud faţă de capul digului de Nord al Portului Constanţa. Însă, pe data de 9 septembrie 2010, fără a avea avizele necesare, Jorj Unciuleanu, patronul SC Hunter's Company SRL, împreună cu două echipe de scafandri a câte doi oameni, printre ei fiind Zarafu şi Ispas, s-a deplasat către epava cargoului turcesc, moment ce le-a fost fatal celor doi, fiind descoperiţi fără suflare de angajaţii firmei turceşti Aras. Pe data de 13 decembrie 2010 a fost găsit locotenentul Cătălin Valeriu Ispas, iar pe data de pe data de 23 decembrie 2010 a fost descoperit şi Cristian Zarafu. În prima echipă de scafandri, ce a coborât pentru a inspecta epava Medy, s-a aflat şi Jean Godeanu.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
ba cacatule,bagati ai pula in mata si in mortii matii de zdreanta ordinara,nu ti e rusine ba avortatule sa patezi memoria celor doi?
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614