REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.5° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
8.5° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Coliziune între ambarcaţiuni, în Delta Dunării: două persoane au murit!

Coliziune între ambarcaţiuni, în Delta Dunării: două persoane au murit!

Replica API 6 decembrie 2014 | 00:08 329

Vinovaţii, trimişi în judecată

Vinovaţii, trimişi în judecată

Mihai Andrei şi Lucian Valentin Grigore au fost trimişi în judecată de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă şi furt în scop de folosinţă.

Potrivit procurorilor, la data de 18 iulie 2007, în jurul orelor 23.00, inculpatul Andrei Mihai, a condus o ambarcaţiune, pe jumătatea din stânga a canalului Dunavăţ, din Delta Dunării, fără ca aceasta să fie aptă pentru navigaţia pe timpul nopţii şi cu o viteză neadaptată spaţiului frontal de vizibilitate, ceea ce a avut ca urmare intrarea în coliziune cu ambarcaţiunea Călifar 2 (barcă de agrement din fibră de sticlă). În urma impactului, cele două persoane din ambarcaţiunea Călifar 2 au suferit leziuni şi, în urma căderii lor în apă, au decedat (examenele de specialitate au relevat faptul că leziunile suferite de cei doi au determinat instalarea stării de inconştienţă sau alterarea stării de conştienţă, care au dus la moartea acestora prin înec). După ce a solicitat ambulanţa pentru inculpatul Andrei Mihai care se afla în stare de inconştienţă, inculpatul Grigore Lucian-Valentin a folosit fără drept şi fără consimţământul paznicului sau proprietarului, ambarcaţiunea Călifar 2, care fusese încredinţată de către organele de poliţie paznicului de la ponton. Expertiza tehnică navală efectuată în cauză a stabilit că ambarcaţiunile au intrat în coliziune la km 37+100 al canalului Dunavăţ, la 20 m de malul stâng al canalului. Acest loc corespunde jumătăţii dinspre malul stâng al canalului Dunavăţ, pe care a condus incorect inculpatul Andrei Mihai. Întrucât ambarcaţiunea Călifar 2 s-a deplasat pe jumătatea dinspre malul stâng a canalului, adică pe jumătatea din partea dreaptă a sensului ei de înaintare, s-a apreciat că aceasta s-a deplasat în acord cu practica marinărească. Locul impactului a fost stabilit de expertiză după locul în care a fost găsită, pe fundul canalului, arma de vânătoare care a aparţinut uneia dintre victime, armă care a fost în ambarcaţiunea Călifar 2 în momentul coliziunii. Expertiza a aproximat la 20 km/h vitezele cu care se deplasau cele două ambarcaţiuni. Totodată, rapoartele medico-legale întocmite în cauză au concluzionat că moartea celor doi s-a datorat axfisiei mecanice prin submersie în apă, ca urmare a leziunilor suferite de aceştia în condiţiile unui accident naval (alcoolemia victimelor a fost stabilită la 0 gr.%). Dosarul a fost înaintat, spre competentă soluţionare, Judecătoriei Tulcea.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614