Consiliul Local Constanța susţine o construcţie în Parcul Tăbăcăriei, deși instanța a ANULAT PUZ-UL!
Consiliul Local Constanța susţine o construcţie în Parcul Tăbăcăriei, deși instanța a ANULAT PUZ-UL!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestA formulat recurs!
A formulat recurs!
În urmă cu câţiva ani, o societate a pus ochii pe o bună bucată de teren din Parcul Tăbăcărie. Bucata de teren, în suprafață de peste 500 mp., a fost salvată, în iulie, de magistrații constănțeni care au anulat hotărârea de consiliu ce a stat la baza demarării proiectului de construcție a unui imobil în cel mai frecventat parc din Constanța. S.C. Oil Depol Service S.RL., căci despre ea este vorba, îl are ca acționar pe Radu Merlă, soțul unui director din cadrul Primăriei Constanța. Deși instanța a anulat hotărârea în cauză pe motiv că este nelegală, Consiliu Local a formulat recurs, acesta fiind înregistrat pe rolul Curții de Apel Constanța joi, 5 septembrie a.c.
Două asociații din Constanța s-au unit în lupta de salvare a spaţiului verde din Parcul Tăbăcăriei şi au obținut, în iulie, anularea HCLM nr. 168/25.04.2018 privind aprobarea PUZ pentru zona delimitată de bulevardul Mamaia și alei acces, zona Luna Parc, inițiator S.C. Oil Depol S.R.L. Tribunalul a obligat Consiliul Local să readucă terenul reglementat de HCLM nr. 168/25.04.2018 la starea iniţială. Decizia nu a fost definitivă, Consiliul Local Constanța formulând recurs. Acțiunea a fost înregistrată pe rolul Curții de Apel Constanța joi, 5 septembrie. Asociațiile au susținut în instanță că hotărârea este nelegală întrucât terenul ce urmează a fi afectat de imobile cu destinația de locuinte, birouri, servicii, parcări etc. face parte integrantă din Parcul Tabacariei. Parcurile sunt spații verzi, iar destinația spatiilor verzi, astfel cum acestea sunt definite de Legea nr. 24/2007, nu poate fi schimbată, chiar dacă acestea au ajuns în proprietate privată și independent de întocmirea sau nu a registrului local al spațiilor verzi, de modalitatea în care acestea sunt înregistrate în evidențele cadastrale. ”Mai mult, pe un spatiu verde pot fi amplasate strict alei pietonale, mobilier urban, amenajari pentru sport, joc si odihnă, construcții pentru expoziții i activități culturale, construcții ușoare cu caracter provizoriu pentru activități de comerț și alimentație publică, grupuri sanitare, spații pentru întreținere, dar numai în baza unei documentații de urbanism pentru întreaga suprafață a spatiului verde cu obligația ca suprafata cumulată a acestor obiective sa nu depășească 10% din suprafata totala a spatiului verde”, au arătat reclamanții în instanță.
Potrivit celor două asociații, procedura de consultare a publicului reglementată de dispozițiile Legii nr. 350/2001 a fost desfășurată de o societate inexistentă, respectiv Oil Depol SRL. Nici HCLM prin care a fast aprobat PUZ-ul și nici documentația care a stat la baza HCLM nu cuprind motivele de fapt și de drept care au impus necesitatea derogării de la PUGMC. Funcțiunea de locuire este incompatibilă cu regimul de parc al zonei și lipsesc sau erau expirate la data aprobarii hotărârii avizele obligatorii potrivit legii,a u mai arătat asociațiile în instanță.
În schimb, Consiliul Local, prin apărător, a relatat că anunțul a fost înregistrat sub nr. 1830/08.01.2018 și a fost postat pe pagina oficială a Primăriei pentru 25 de zile. Dezbaterea publică a avut loc în data de 26.01.2018, dată la care a fost încheiat și procesul verbal. ”Pe parcursul derulării procesului de informare și consultare a publicului s-au depus 7 solicitări de la persoane interesate care vizau reglementarile propuse. În urma analizarii solicitărilor, reglementările urbanistice au fost modificate în acord cu aceste sesizări. Etapa de consultare s-a finalizat cu emiterea Raportului informării și consultarii publicului (parte a documentatie i aferente HCL nr. 168/2018)”, a arătat Consiliul Local.
Tribunalul: HCL nr. 168/2018 este nelegală!
Instanța a apreciat că, prin nerespectarea dispozițiilor cu privire la întocmirea unei documentații de urbanism, nu se cunoaște care este suprafața totală a Parcului Tăbăcăriei, raportat la care să se poate verifica dacă suprafața ce face obiectul hotărârii contestate, cumulată la suprafața altor obiective care au fost edificate pe suprafața parcului, depășește 10% din suprafața totală a spațiului verde. Cu alte cuvinte, în lipsa reperului cu privire la suprafața totală a spațiului verde, în raport de care se calculează procentul de 10%, suprafața ar putea fi diminuată de fiecare dată cu 10% din suprafața deja redusă cu 10%, ca urmare a schimbării destinației de spațiu verde, până la epuizarea spațiului. ”Având în vedere aceste aspecte, Tribunalul va înlătura susținerile pârâtului, în sensul că Regulamentul aferent PUZ aprobat prin HCL nr. 168/2018 conține prevederi clare referitoare la asigurarea procentului de spații verzi, iar respectarea acestora este verificată la momentul emiterii autorizațiilor de construire pentru fiecare obiectiv în parte. Față de considerentele enunțate apreciază că HCL nr. 168/2018 este nelegală și va fi anulată, urmând că pârâtul să fie obligat să aducă terenul la starea inițială”, se arată în motivarea instanței, potrivit rolii.ro.
În ceea ce privește cererea asociațiilor privind obligarea Consiliului Local la asigurarea menționării terenului reglementat prin HCLM Constanța nr. 168/25.04.2018 in Registrul local al spatiilor verzi, registru ce urmează a fi realizat la nivelul municipiului Constanța, a fost respinsă față de împrejurarea că acest registru nu a fost încă creat.
S.C. Oil Depol Service S.RL. îl are ca acționar pe Radu Merlă, nimeni altul decât soțul lui Ani Merlă, director executiv în cadrul Primăriei Constanța. Blocul ar urma să fie construit în spatele imobilului Casa Verde, zona Luna Parc. Terenul a fost achiziționat de societatea Oil Depol în ianuarie 2016. PUZ-ul a fost aprobat de Consiliul Local pe 25 aprilie 2018, cu 16 voturi pentru, 10 împotrivă și o abținere. Precizăm ca terenul respectiv a fost restituit prin dispoziție de primar în anul 2013 unor persoane fizice.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News