REPLICA ONLINE CONSTANTA

17° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
17° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

Constanţa, la un pas de a se transforma în junglă! Prestatorii de servicii nu au chef de muncă dar se plâng că nu fac bani!

Constanţa, la un pas de a se transforma în junglă! Prestatorii de servicii nu au chef de muncă dar se plâng că nu fac bani!

Replica API 30 septembrie 2015 | 00:00 74

ALARMANT! Ce spune OPC-ul

ALARMANT! Ce spune OPC-ul

Constanţa este pe cale de a adopta legea junglei. Asta în cazul în care nu a făcut-o deja, aşteptând, poate, doar să se stabilească articolele din coduri. Despre tot ce înseamnă administraţie locală sau furnizori precum Enel, locuitorii de la malul mării nu mai vor să audă sau să aducă în discuţie, menţionând că lucrurile deja sunt pecetluite. Însă, de parcă nu era deja suficient, constănţenii susţin că un alt fenomen ciudat a învăluit urbea, fiind vorba despre micii prestatori sau furnizori de servicii, care pur şi simplu nu au chef de muncă, dar se plâng că nu fac bani. Însă, cei care au de suferit sunt tot clienţii. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa au afirmat că există astfel de plângeri, înregistrate pe tot parcursul anului.

Că este strigător la cer sau doar situaţii izolate, numai constănţenii pot spune. Cert este că tot mai mulţi dintre aceştia au trimis puncte de vedere cu privire la situaţiile cu care s-au întâlnit în ultima perioadă. Spre exemplu, potrivit informaţiilor noastre, administratorul unei firme multinaţionale a dorit să contracteze o firmă de construcţii pentru a izola un punct de lucru aflat în municipiul Constanţa şi pentru a efectua mici reparaţii. S-a chinuit ceva timp, reuşind în cele din urmă să stea la discuţii cu câteva firme. Însă, imediat după aceea, toate au dispărut.

Nici un feedback, nici o ofertă, linişte totală. Pentru a afla despre ce e vorba, administratorul a apelat la o metodă cu care nu a fost nevoit să se confrunte în nici un alt judeţ sau ţară: să sune tot el societăţile în cauză pentru a primi oferte. Se pare că unii reprezentanţi au răspuns, alţii nu. Dar răspunsurile au fost cam aceleaşi: lucrarea este prea mică şi nu se bagă. Un alt caz ne-a fost relatat de către Cristian M., din Constanţa, care a dorit două piese de mobilier, efectuate la comandă.

“Am discutat, am dat măsurile, mi s-a comunicat preţul şi a rămas să fiu contactat sâmbătă, 26 septembrie, pentru a mă duce să le iau. Sâmbătă… nimic. Am sunat eu. Mi s-a spus că voi fi sunat mai pe seară şi că mi se vor livra la domiciliu. Nimic, bineînţeles. Duminică nu mi s-a răspuns la telefon. Luni mi s-a tot dat ton de ocupat. Într-un final am fost sunat şi mi s-a comunicat că nu există materialele necesare pentru confecţionarea pieselor de mobilier, dar că s-au comandat şi voi fi sunat luni seara. Este marţi seara şi nu am primit nici un apel telefonic”, a declarat bărbatul.

“Colegul meu nu a avut răbdarea necesară să se uite la telefonul dumneavoastră”

Totodată, alte două întâmplări se leagă de serviceurile pentru telefoane mobile. Un locuitor al oraşului nostru a avut parte de un eveniment nefericit, motiv pentru care a apelat la un asemenea service, după ce a fost plimbat de colo – colo. Era sâmbătă, 26 septembrie, iar angajaţii i-au spus să revină luni, 28 septembrie. Zis şi făcut. În acea zi, reprezentanţii au menţionat că reparaţiile se vor finaliza la orele serii. Ceea ce nu s-a întâmplat.

“Reveniţi mâine (marţi, 29 septembrie –n.r.), până în ora 12.00”. Însă, la ora stabilită, acelaşi angajat ar fi spus: “Colegul meu nu a avut răbdarea necesară să se uite la telefonul dumneavoastră, reveniţi mai pe seară”. Legat de această speţă, o femeie a relatat cotidianului “Replica” de Constanţa cum şi-a dus telefonul, un Samsung S3 mini la reparat întrucât avea ecranul crăpat, dar a fost anunţată, peste câteva zile, că un angajat a stricat tot aparatul, motiv pentru care va primi altceva la schimb?! Iar exemplele, din păcate, pot continua. În asemenea cazuri nu putem decât să ne întrebăm: încotro ne îndreptăm?

Cornel Radu, şeful OPC: “Sigur că sunt reclamaţii de genul acesta”

Contactat de către reporterii “Replica” de Constanţa, Cornel Radu, comisarul șef adjunct delegat al Comisariatului Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, a spus că există astfel de reclamaţii.

“Sigur că sunt reclamaţii de genul acesta. Lucrările sunt în lucru ori finalizate. Astfel de sesizări există, nu numai acum, ci şi în timpul anului. Unele sunt îndreptăţite, altele nu. Consumatorul este sfătuit, dacă se confruntă cu o astfel de situaţie, să încerce să rezolve problema pe cale amiabilă, dacă nu, să vină la noi să reclame şi ne ocupăm noi. Înregistrăm reclamaţia, o procesăm şi o verificăm. Avem şi reclamaţii privind firmele de mobile, însă cele mai multe reclamaţii vizează contracte de telefonie şi furnizări servicii”, a spus acesta.

Liliana CHIRU, Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272