REPLICA ONLINE CONSTANTA

17° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Continuă acţiunile de salvare a oilor de pe nava răsturnată în Portul Midia. Comandantul navei riscă închisoarea

Continuă acţiunile de salvare a oilor de pe nava răsturnată în Portul Midia. Comandantul navei riscă închisoarea

Replica API 26 noiembrie 2019 | 23:39 655

Continuă intervenţia la nava Queen Hind, care s-a răsturnat în Portul Midia, la plecarea de la cheu. Forţe din cadrul ISU, APMC, ARSVOM sunt angrenate în salvarea oilor vii, urmând ca ulterior să fie recuperate şi cele moarte. Reamintim că nava, care a fost supra-încărcată cu 14.600 de oi, s-a răsturnat duminică, 24 noiembrie. La bord se aflau şi 22 de marinari sirieni, care din fericire s-au evacuat fără probleme. Unul singur a căzut în apă, însă a fost salvat rapid. Conform reprezentanţilor Prefecturii Constanţa, acțiunea de tragere la adâncime mică a navei se va pune în operă marţi dimineața.

Duminică şi luni s-a reuşit salvarea a 53 de oi, din apă şi din interiorul navei. Pe de altă parte, de precizat că în cazul situaţiei de faţă a fost întocmit şi dosar de cercetare penală, iar comandantul riscă chiar şi închisoarea, după ce şi-a pus în pericol echipajul.

De precizat că Prefectura Constanța a convocat luni, 25 noiembrie a.c., Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, pentru a se va stabili ce se va întâmpla nava Queen Hind dar și cu animalele evacuate de pe aceasta scufundată duminică, 24 noiembrie a.c. în Portul Midia Năvodari. În acest caz s-au autosesizat și Ministrul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bobe, Ministrul Agriculturii, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe, Csutak Nagy Laszlo, președintele Autorității Naţionale Sanitare Veterinare și Ministrul Dezvoltării Rurale, Nechita-Adrian Oros.

Autoritatea Navală Română conduce toată acțiunea. Primează redresarea navei și apoi scoaterea cadavrelor, care au și început să iasă la suprafață. Acestea vor fi duse la două firme incineratoare din Ialomița și Tulcea. În cauză, a fost deschis dosar penal pentru neglijență în serviciu, blocarea senalului navigabil și punerea în pericol a siguranței navigabile. Dacă va fi găsit vinovat, comandantul navei poate face închisoare. Încă nu s-au aflat cauzele exacte ale accidentului. La bordul navei au fost gasite mai multe butelii de oxigen și acetilenă, după cum a susținut șeful Căpităniei Zonale Constanța (CZC) Laurențiu Zanfir. Acestea au fost îndepărtate de la bordul navei. La rândul său, directorul APMC, Daniela Șerban a transmis: "Comandantul navei a declarat abandonul navei, iar armatorul navei va fi cel care va discuta cu autoritățile portuare privind rangluarea".

Reprezentantul Centrului Meteorologic a declarat că, începând din această după amiază, va fi emisă o averizare de înrăutățire a vremii, va fi furtună iar vântul va manifesta intensificări. Atfel, specialăștii au cerut demararea acțiunii cât mai rapid."Este posibil ca la noapte să începem operațiunile de ranfluare a navei având în vedere vremea nefavorabilă ce urmează să apară" a spus șeful CZC, Laurențiu Zanfir. El a precizat ca răspunderea este exclusiv a comandantului navei deoarece la plecarea acesteia, autoritățile portuare fac doar o supraveghere a navei. CZC a deschis un dosar pe care l-a și depus la Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța. La rândul său șeful Gărzii de Coastă, Laurentiu Cicu, a declarat ca niciunui membru de echipaj nu i se va permite să părăsească țara fără acordul căpităniei.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a dispus tot luni, 25 noiembrie a.c, investigaţii asupra incidentului din portul Constanţa, Astfel,în urma evenimentului produs ieri, când în timpul manevrei de plecare din portul Constanța – zona Midia, nava QUEEN HIND, pavilion Palau, cu destinația Jeddah – Arabia Saudită, având la bord 14.600 capete ovine vii, s-a înclinat la 60 grade, a balansat până în malul de pământ unde a rămas lipită cu tot bordul tribord în marginea șenalului navigabil, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, a dispus, la prima oră a dimineții, prin ordin de ministru, inițierea investigației tehnice privind siguranța și constituirea comisiei de investigație. Totodată, ministrul Bode a semnat și un ordin comun alături de ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Costel Alexe și Csutak Nagy Laszlo, președintele Autorității Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, pentru constituirea de echipe mixte care vor verifica modul în care au fost respectate prevederile legale privind încărcarea-descărcarea, îndeplinirea serviciilor de siguranță maritimă, gradul de poluare, contaminarea apei în urma incidentului, respectarea condițiilor de transport privind suprafața necesară îmbarcării, verificarea documentelor însoțitoare, dar și alte elemente ce pot rezulta în urma investigațiilor. „Dacă în urma verificărilor vom constata o încălcare a prevederilor legale, vom sesiza organele abilitate astfel încât cei responsabili să răspundă. Nu putem să permitem repetarea unor asemenea evenimente.” a spus ministrul Lucian Bode.

În acest caz, s-a autosesizat și Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Nechita-Adrian Oros, care a făcut următoarele precizări: ”Am atras atenția încă de anul trecut asupra neconformităților privind bunăstarea și sănătatea animalelor în timpul transportului animalelor vii, ovine, în special, din România către state terțe, mai ales în zona Golfului. De asemenea, am subliniat și condițiile total dezavantajoase din punct de vedere economic ale comerțului cu animale vii. Am depus în acest sens, încă din luna iulie a anului 2019, un proiect de lege privind respectarea condițiilor de bunăstare a animalelor în timpul transportului și în afara Uniunii Europene, până la destinație, conform Regulamentului 1/2005 privind protecţia animalelor în timpul transportului şi al operaţiunilor conexe. Prin acest proiect se impunea astfel prezența unui medic veterinar la bord pe toată durata călătoriei, care să completeze un raport zilnic de transport, un raport de sfârșit de călătorie, precum și criterii de respingere a îmbarcării animalelor la bord. În momentul în care am fost informat despre accidentul din portul Midia, am luat legătura de îndată cu președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Dr. Csutak Laszlo Nagy, care mi-a comunicat detalii privind condițiile de bunăstare și sănătate la îmbarcarea animalelor pe navă. De asemenea, am solicitat verificări suplimentare privind centrele de colectare de unde au fost trimise animalele (documente de mișcare, certificate sanitare-veterinare de transport animale vii, bonuri de achiziție etc.). Nava a fost autorizată de către DSVSA Constanța din luna martie 2019. Singura instituție abilitată pentru a autoriza și a monitoriza condițiile de bunăstare și sănătate pentru transportul animalelor vii este ANSVSA, prin punctele de inspecție la frontieră. În acest moment, echipe mixte ale Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, ale ANSVSA și ale Ministerul Apelor și Pădurilor fac verificări privind respectarea prevederilor legale și de îndată ce vor fi disponibile rezultatele anchetei, acestea vor fi aduse la cunoștința opiniei publice”, a transmis Oroș.

D.B., R.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Mai, boule! Remorcherul ala mic din prova, nu avea cum sa rastoarne nava! Aici toti habarnistii isi dau cu parerea fara sa stie nimic! Norocul tau ca te lasa astia sa comentezi si sa arunci cu noroi aici ca altfel, nu esti in stare sa scrii o scrisoare! Futu-va rasa in cur de analfabeti si votanti psd!
2
0
Spagaaa, cine a luat spaga? Pana cand asa gunoaie? Am ajuns groapa de gunoi a intregii lumi! Puneti stop mafiei din portul constanta! Acea nava nu a plecat fara sa se dea SPAGAA!
5
2
Cum a dat ok capitania la controlul final ,si cum a cerut pilotul parima de remorca ? Nava deja era inclinata cu 5 grade pe port side , la plecare a inceput sa se bandeze pe star bord side
7
1
ba boilor de la remorcher,cum tragetibatravers vasul pina il rasturnati,taranilor???
2
2
Salvare a oilor sau scoatere a lesurilor? Puscaria trebuie in primul rand la cei care permit astfel de tranzactii aici in Romania tara din UE.
9
2
EU L AM TRIMIS PE FLORIN SINCAN SA IA SPAGA DE PLECARE DE LA BORD SI A TEBUIT SA L LAS SA PLECE, NU IL MAI PUTRAM TINE DACA L AM JEPCARIT
10
3
Eu mi-am luat tainul de la cdt sirian si am lasat sa se incarce cu 4 mii de oi in plus. Sint bos, ce plm.
12
2

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218