REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.2° Constanța Dum., 5 Mai 2024
Anul XX Nr. 6720
11.2° Constanța Duminică, 5 Mai 2024 Anul XX Nr. 6720
 

Creştere cu 3% a pieţei berii din România, în 2018; salt de 30% pe segmentul berii fără alcool

Creştere cu 3% a pieţei berii din România, în 2018; salt de 30% pe segmentul berii fără alcool

Replica API 10 aprilie 2019 | 00:00 287

Piaţa berii din România a crescut cu 3% în 2018, comparativ cu anul precedent, ajungând la un volum de 16,6 milioane hectolitri, iar segmentul berilor fără alcool a înregistrat un salt de 30%, conform datelor prezentate, marţi, într-o conferinţă de presă, de către reprezentanţii Asociaţiei Berarii României.

Pe parcursul anului anterior, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 de litri, în timp ce, în funcţie de tipul de ambalaj preferat, consumatorii au ales cu preponderenţă berea la PET (45,57% din total), urmat de ambalajul de sticlă - cu 28,45% din total, doza de aluminiu (20,58%) şi butoi (3,41%).

În acest context, datele Asociaţiei arată că sticla şi-a continuat trendul ascendent şi în 2018, ponderea sa crescând în total cu 3,65 puncte procentuale, în ultimii patru ani. Totodată, berea ambalată la doză a crescut, anul trecut, cu 2,38 puncte procentuale, în timp de ambalajul PET a consemnat o scădere se 3,37 puncte procentuale, iar pe ultimii patru ani, diminuarea a atins 5,83 puncte procentuale.

În ceea ce priveşte tipul de bere consumat în 2018, cea de tip lager (bere blondă, n.r.) a dominat preferinţele românilor, cu o pondere de 93,61%. În aceeaşi ierarhie, mixurile de bere şi berile aromatizate au deţinut o pondere de 2,27% din total, categoria de specialităţi (bere neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie etc.) şi-a adjudecat 2,25% din piaţă, iar berea fără alcool un procent de 1,87%. La capitolul creşterilor importante raportate pe segmente, mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cu 8,23%, în timp ce berea fără alcool a avut un salt de 30%, faţă de anul 2017.

"Ştim că românii iubesc berea berea şi cunoaştem apetitul românilor pentru inovaţie, pentru gusturi noi. Vedem apariţia berilor craft (bere artizanală, n.r.) care reprezintă un suflu nou pentru industrie. Susţinem craft-ul şi apariţia noilor producători de bere. Credem că berea craft ajută la întinerirea produsului. Aştept încă 15 ani de acum înainte în care să avem aceeaşi colaborare şi consistenţă din partea autorităţilor", a declarat, în conferinţă, Lucian Ghinea, preşedintele Asociaţiei Berarii României.

La nivel general, piaţa berii din România s-a majorat cu 3%, în cursul anului trecut, până la un volum de 16,6 milioane de hectolitri.

Pe piaţa naţională de profil, datele prezentate marţi relevă faptul că numărul producătorilor de bere a crescut, în 2018, la 56, de la 39 câţi erau cu un an în urmă.

Conform Asociaţiei Berarii României, anul trecut, importurile de bere au crescut cu 0,07 milioane de hectolitri, până la 0,54 milioane de hectolitri, dar cu toate acestea ponderea producţiei locale de bere a rămas la circa 97% din consumul intern.

Pe de altă parte, exporturile de bere aproape s-au dublat faţă de importuri păstrându-se însă la un nivel redus, de doar 0,54 milioane de hectolitri.

În privinţa investiţiilor în domeniu, statistica de specialitate arată că, anul trecut, membrii Berarii României au alocat 74,5 milioane de euro, în timp ce nivelul cumulat, raportat la ultimii 15 ani, se ridică la valoarea de 1,54 miliarde de euro.

Pe parcursul anului 2018, nivelul contribuţiilor pe care companiile incluse în Asociaţia Berarii României l-a achitat la bugetul statului a ajuns la 255 de milioane de euro. Valoarea înregistrată în ultimii 15 ani a fost de 3,62 miliarde de euro.

În sectorul berii din România, numărul locurilor de muncă directe şi indirecte, existente în prezent, este de 85.000.

La nivel european, România se află pe locul 8 în privinţa producţiei de bere şi pe locul 7 în ceea ce priveşte consumul de bere.

Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în urmă cu 15 ani şi, la ora actuală, are ca membri importanţi producători de bere din România - Bergenbier, Heineken România, United Romania Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei cinci producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România.

De asemenea, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime, respectiv: Soufflet Malţ România şi Asociaţia Producătorilor de Hamei.

Începând cu anul 2008, Asociaţia Berarii României a devenit parte organizaţiei Berarii Europei, fondată în anul 1958, la Bruxelles.

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212