REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

CT BUS vrea să demoleze halele în care se reparau tramvaiele

CT BUS vrea să demoleze halele în care se reparau tramvaiele

Replica API 31 ianuarie 2022 | 00:50 8060

La 15 ani de la masacrarea transportului electric din Constanța, halele în care se reparau tramvaiele vor fi demolate. În anul 1984, a avut loc inaugurarea transportului în comun cu tramvaiul în orașul Constanța. Prima linie a fost 100, fiind deservită de 10 tramvaie. Tot în anul 1984 au fost înființate liniile 101 și 101B, iar după finalizarea lucrărilor la linia 101, a fost construit și Depoul de Tramvaie de la capătul străzii Industriei, cu halele de reparații și întreținere. Între 2004 și 2008, tramvaiele au fost desființate din motive ideologice: Radu Mazăre considera că transportul urban pe șine este arhaic și că modernismul înseamnă să se dea prioritate traficului de automobile private. Anii au trecut, iar halele care, cândva, aveau ca scop reparația tramvaielor, au rămas pe poziții, pe post de spațiu de depozitare. Replica a aflat că astăzi se ia în calcul demolarea halelor pentru a face loc unei autobaze pentru autobuzele electrice ce vor ajunge în Constanța… cine știe peste câți ani.

Eliminarea totală a transportului ecologic a fost una din cele mai ciudate și proaste decizii luate de fostul primar Radu Mazăre, în condiţiile în care urbea de la malul mării era și este una din cele mai poluate din România. Decizia de a se renunța la transportul electric a fost luată pentru că începuse problemele financiare pentru RATC, scăzuse numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz era mult mai scumpă decât a unui autobuz. Angajații nu au privit cu ochi buni mișcarea și deplângeau masacrarea transportului electric.

La momentul scoaterii din uz, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa avea în dotare 50 de tramvaie: 35 model V3A- C, produse la URAC Bucureşti şi cumpărate în perioada 1984- 1990 cu 2.650.000 lei/bucata şi 15 tramvaie model KT4D, produse în Cehoslovacia de TATRA şi cumpărate la second hand din Germania, în perioada 1999- 2000, cu 11.000 de dolari bucata. La acestea se adaugă 15 troleibuze Rocar, din 2002, şi 5 troleibuze Dac, din 2000.

Tramvaiele au fost vândute la fier vechi, halele au rămas pe poziții

După eliminarea tramvaielor și troleibuzelor, depoul și halele de reparații și întreținere a acestora a rămas ”în picioare”, însă nu și ce se găsea în ele. Tramvaiele au fost vândute la fier vechi, fiind depăşite fizic şi moral, șinele aferente căii de rulare a tramvaiului au fost vândute ca fier vechi prin procedură de selecţie, la fel și utilajele… și tot ce se putea vinde.

Baza de întreținere tramvaie va fi demolată

Baza de întreținere și reparații tramvaie a rămas pe poziții și astăzi, fiind folosite ca spațiu de depozitare. CT BUS are în plan, în viitorul apropiat sau îndepărtat, să demoleze halele, pentru a face loc autobazei pentru cele 100 de autobuzele electrice care vor avea să ajungă la Constanța… peste nu știm câți ani.

Șeful CT BUS: Facem un studiu să vedem la cât se ridică costurile de demolare

Societatea de transport realizează un studiu pentru a afla costurile la care se ridică procedura de demolare, ne spune șeful CT BUS. ”Nu vom demola mâine halele. Facem un studiu să aflăm la cât se ridică costurile. În locul lor ar urma să se ridice autobaza pentru autobuzele electrice, cele 100 care vor veni. În prezent, în hale depozităm pe timp de iarnă autobuzele etajate. Repet, nu demolăm acum, vrem doar să aflăm costul procedurii”, a declarat, pentru Replica, directorul CT BUS, Aristide Cătălin Dumitrache.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Niste cretini! Habarnisti si banditi! Transportul electric este viitorul! Mazare un repetent , dupa care urmeaza profesorul lui!
13
0
Mazare a desfiintat si a vandut tranvaiele si calea de rulare, Chitac continua sa praduiasca ce a mai ramas. Oare ce branzari sunt deja in carti sa obtina terenul. Hira stie.
24
1
Fratilor Mai faceti si muzee din ele ca vine lumea
12
2
totul distrus.nu se mai repara,are un gean spart,altul nou.cme are bani de spart...
10
3
Daca tot demolezi de ce e nevoie de studiu?Cat costa?Plateste-l tu Dumitrache!
21
1
PSD ul cu echipa Mazare ar trebuie trasa la raspundere. Mazare zicea in 2009 ca troleibuzele si tramvaiele sunt poluante si vechi. Eu cred ca cei responsabil de distrugerea transportului electric de la directori tehnici, exploatare, primar, viceprimari si consilieri locali ar trebuie pedepsiti si dupa Mazare incolonarea la Poarta alba. Constanta se vrea oras european fara tramavaie si troleibuzele cum alte orase gen Cluj-Napoca-Timisoara-Craiova- Oradea-Iasi au transport electric si Constanta de ce nu mai are? Fondurile europene aici nu au fost atrase ca deh nu se poate fura..
25
7
de ce pe trasee sunt autobuzele vechi, nu cele noi? Si nici caldura nu dau soferii in ele.
30
2
De ce trebuie sa le demolati? Poate in viitorul apropiat vor fi introduse iar tramvaie. Sunteti pusi numai pe demolat. Rusine.
37
4
nu demolati halele.in viitorul apropiat daca alegem un primar ok avem sanse sa reintroducem tramvaiele.normal era un metrou dar cum suntem atat de saraci care avem atati bogati!...
40
11
Ca fapt divers , halele sunt in bune conditii....cu mici modificari pot deservi cu usurinta adapostirea si mentenanta autobuzelor ! Si mai trebuie luat ceva in calcul...peste cativa ani un nou primar poate va reintroduce tramvaiele , in conditiile astea are o baza de plecare....are depoul !!!! Sper sa nu se treaca la demolare , ar fi o nesabuinta...
58
6
Din toate orasele mari, Constanta nu are transport electric. Fix ca un oras mic si neimportant.
65
3

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218