REPLICA ONLINE CONSTANTA

30.4° Constanța Lun., 17 Iun. 2024
Anul XX Nr. 6763
30.4° Constanța Luni, 17 Iunie 2024 Anul XX Nr. 6763
 

Cum a rămas un constănțean fără banii din depozit la BCR, după 15 ani

Cum a rămas un constănțean fără banii din depozit la BCR, după 15 ani

Andreea VLAICU 27 mai 2024 | 00:00 63274

În ultimii ani, tot mai mulți români și-au manifestat nemulțumirile legate de modul în care sunt tratați de  funcționarii băncii BCR, că sunt condiționați de către angajați, pe timpul lor, să-și plătească ratele sau să-și rezolve problemele la ghișee ori că nu poți intra într-o sucursală BCR fără programare, iar dacă o faci, angajații te trimit să faci cale întoarsă deși, de cele mai multe ori, ghișeele sunt libere. Iar dacă suni în call-center te programează abia a doua zi. Iată că, din nou, BCR se află în mijlocul nemulțumirilor care, de data aceasta, vin de la Constanța. Un client, care dorește să rămână sub anonimat, a încheiat în urmă cu aproape 15 ani, cu BCR Banca pentru Locuințe un contract tip Economii Plus, moment în care a depus suma de 50.000 de lei. În februarie 2024, acesta a fost contactat telefonic de către un funcționar pentru a-l informa că banca a reziliat contractul semnat în 2009. Ajuns la sucursală, i s-a înmânat extrasul de cont pentru anul anterior, arătând un sold de doar 6.030 de lei. Cu toate că soldul era cu mult mai mic decât suma depusă cu 15 ani în urmă, constănțeanul a optat pentru a i se transfera banii într-un alt cont deschis la o altă bancă. „Surpriza” cea mai mare a fost atunci când în noul cont i-au transferat doar... 4.842 de lei. Clientul revoltat acuză banca că s-ar fi folosit de banii lui timp de peste 10 ani, iar la final a rămas cu mai nimic. A sesizat, în acest caz, BNR, Protecția Consumatorului, însă... deocamdată nu a primit niciun răspuns.
Cum a ramas un constantean fara banii din depozit la BCR, dupa 15 aniadresă BCR și BNR

Instituţiile financiar-bancare din România îşi fac libere de cap, la limita legii. Puterea banului îşi spune cuvântul într-o societate în care statutul clientului nu diferă prea mult de cel al unui jefuit, iar băncile comerciale, în special, îşi atribuie şi rolurile de actori principali ai sărăcirii sistematizate, printr-o ingenioasă practică de fel de fel de oferte, reclame şi "comisioane avantajoase". De un astfel de tratament "avantajos" a avut parte recent şi un constănţean, care, asemenea multora, a devenit victima prevederilor ascunse cu măiestrie în contracte, în timp ce i s-a făcut "capul mare" la ghişeu.

Cum a ramas un constantean fara banii din depozit la BCR, dupa 15 anisucursală BCR

Clientul a semnat la sfârșitul anului 2009 un contract de tip Economii Plus cu BCR Banca pentru Locuințe, o instituție separată de BCR SA, dar care fac parte din același grup. La acel moment a depus în contul său de economii 50.000 de lei (bani vechi).

Contactat de bancă și înștiințat că se reziliază contractul

Surpriza pe care a primit-o în luna februarie a întrecut orice așteptări. A fost contactat telefonic de către un angajat BCR prin care i-a fost transmis faptul că, la inițiativa băncii, îi va fi reziliat contractul. Ajuns la sucursala de pe strada Traian, din Constanța, i-a fost înmânat extrasul de cont pentru anul 2023, care prezenta un sold de 6.030 de lei, cu toate că în 2009 el a depus 50.000 de lei.

Cum a ramas un constantean fara banii din depozit la BCR, dupa 15 aniextras de cont anul 2023

A primit 4.842 de lei în loc de 6.030 de lei

Și-a exprimat nemulțumirea față de suma aflată în cont și a optat pentru transferarea banilor într-un alt cont, deschis la o altă bancă. Lucru ce s-a și întâmplat, însă cu o altă întorsătură de situație. În loc de 6.030 de lei, suma care oricum era mult mai mică decât cea depusă în urmă cu 15 ani, a primit 4.842 de lei. Tranzacția ar fi fost făcută fără a oferi vreo justificare în legătură cu diferența de bani care lipsea.

Aflat în această situație, cu banii furați la propriu, bărbatul s-a simțit nevoit să se adreseze și altor instituții, care ar fi putut să rezolve problema. Acesta ne-a declarat, însă că a fost pasat de la o instituție la alta, BNR spunând că nu are competențe în materia relațiilor contractuale dintre bănci și clienții acestora. În ceea ce privește ANPC, aceasta i-a transmis că nu a prezentat documente justificative privind utilizarea sumelor acumulate. De menționat este și faptul că păgubitul nu a fost nicidecum înștiințat că trebuie documente justificative prezentate.

Cum a ramas un constantean fara banii din depozit la BCR, dupa 15 anitranzacția de 4.842 de lei în loc de 5.030 de lei

De altfel, Protecția Consumatorului îi transmite că suma lipsă până la 6.030 de lei, adică 1.187 lei sunt în continuare în contul de economii deschis în 2019 la BCR Banca pentru Locuințe, însă nu menționează cum și-i poate recupera.

Ce presupune contractul Economii Plus

Sistemul presupune că o persoană economisește pentru o perioadă de cel puțin cinci ani, după care este eligibilă pentru un credit pentru achiziția, construcția sau îmbunătățirea unei locuințe, în condiții mai avantajoase de dobândă decât cele de la nivelul pieței. Statul sprijină această schemă printr-o primă anuală acordată deponenților prin intermediul băncii.

Cum a ramas un constantean fara banii din depozit la BCR, dupa 15 anirăspuns BNR

În toată această poveste și-a făcut apariția și Curtea de Conturi. Instituția de control a stabilit, în decembrie 2015, că BCR Banca pentru Locuințe și o altă bancă, care funcționează în sistemul bauspar, ar fi încasat și plătit clienților ilegal prima de stat anuală de până la 250 de euro. Pe scurt, banca ar fi oferit prime de stat mai multor membri ai aceleași familii, sau chiar minorilor. Astfel, aceste depuneri nu ar fi avut scopul de a rezulta în contractarea unor credite, ci doar a obținerii subvenției de la stat, în condițiile în care BCR Banca pentru Locuințe acordase doar 2.900 de împrumuturi la 185.000 de contracte încheiate.

Cum a ramas un constantean fara banii din depozit la BCR, dupa 15 anio parte din răspunsul ANPC-ului

S-a aflat că suma imputată de Curtea de Conturi BCR BpL era de circa 60 de milioane de euro la acel moment. Ulterior, BCR Banca pentru Locuințe a pierdut procesul cu Curtea de Conturi, motiv pentru care și constănțeanului păgubit, dar și altor români, li s-au reziliat contractul la inițiativa băncii.

Precizăm că am încercat să aflăm și poziția BCR însă, până la publicarea materialului, reprezentanții băncii nu au binevoit să transmită un răspuns!

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Nu cred nimic din acest articol!
2
1
cand ai o asa problema nu te duci la OPC, te duci la Politie sau Parchet si apoi la un avocat si dai BCR in judecata, si pe langa suma care ti se cuvine le mai soliciti si daune
30
2
Vrajeli de 2 bani.....
8
5
nu mai depuneti bani la banca o sa patiti ca mine
22
3
Pe programul Tezaur și veți primi dobândă și banii sunt în siguranță.
16
3
cu vreo 3 ani am avut un depozit in dolari din care am scos o mica suma bcr l-a convertit pe tot in lei, mi-a spus ca nu se poate altfel si apoi cand am cerut sa-l converteasca la loc in valuta mi s-a spus ca nu se poate si sunt obligat sa raman pe lei; a trebuit sa transfer toata suma la alta banca care l-a convertit in euro fara nici o problema; nu am inteles nici azi de ce la bcr nu s-a putut face asta apoi a urmat inflatia crescuta; m-am simtit chiar jignit
40
3

REPLICA

LOTO

6/49
324412253819
5/49
271712293632
joker
24193722616