REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Sâm., 27 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6712
17.4° Constanța Sâmbătă, 27 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6712
 

Cum arată și cât costă vehiculul zburător „Alef Model A“ care a ajuns la 2.850 de precomenzi 

Cum arată și cât costă vehiculul zburător „Alef Model A“ care a ajuns la 2.850 de precomenzi 

A.F. 7 martie 2024 | 00:00 201

Subsidiara SpaceX care produce mașini zburătoare, Alef Aeronautics, spune că a ajuns la 2.850 de precomenzi pentru vehiculul său futurist electric cu decolare şi aterizare verticală (eVTOL), transmite CNBC, conform News.ro.
Maşina zburătoare cu două locuri, Alef Model A, va costa 300.000 de dolari atunci când va deveni disponibilă comercial. ”Începând de astăzi, avem puţin mai mult de 2.850 de precomenzi cu depozite plătite, ceea ce o face cea mai vândută aeronava din istorie, mai mult decât Boeing, Airbus, Joby Aviation şi majoritatea eVTOL - vehicule electrice cu decolare şi aterizare verticală combinate”, a declarat directorul general al Alef, Jim Dukhovny, pentru CNBC.

Cum arata si cat costa vehiculul zburator „Alef Model A“ care a ajuns la 2.850 de precomenzi 

Alef este unul dintre numeroasele startupuri care încearcă să transforme maşinile zburătoare în realitate. Între alţi producători se află compania americană Joby Aviation şi Lilium, startupul producător de taxiuri aeriene cu sediul în Germania. Anul trecut, firma sud-coreeană de telecomunicaţii SKTelecom a declarat pentru CNBC că intenţionează să lanseze un serviciu cu taxiuri zburătoare în parteneriat cu Joby Aviation, în 2025.

Cum funcţionează maşina Alef?

Majoritatea jucătorilor de pe piaţă construiesc modele care seamănă cu un avion şi vin cu aripi ataşate pe laterale sau rotoare mari, asemănătoare elicopterelor.

Ceea ce doreşte Alef este un stil de vehicul mult mai diferit. Maşina Model A a companiei, pe care a prezentat-o la Mobile World Congress ca un model la jumătate de dimensiune, seamănă cu o maşină reală, cu o carcasă de plasă care protejează rotoarele în interior şi care permit aerului să treacă prin vehicul.

Dukhovny numeşte vehiculul Alef ”prima maşină zburătoare din istorie”.

”Ştiu că oamenii au revendicat prima maşină zburătoare. Dar am avut întotdeauna ideea că trebuie să fie o maşină, o maşină fizică, o maşină obişnuită, aşa cum puteţi vedea, este un eVTOL, o maşină electrică, o maşină obişnuită, conduceţi, parcaţi, uitaţi-vă, totul ca o maşină şi o decolare verticală”, a spus Duhovny.

Maşina Alef este proiectată în principal pentru a fi condusă pe şosea, dar va putea să şi zboare. Pentru a conduce pe şosea, maşina foloseşte patru motoare mici în fiecare dintre roţi şi se va conduce similar cu o maşină electrică normală.

Odată ce decolează, Alef Model A se poate întoarce pe o parte în timp ce cockpitul se roteşte, astfel încât şoferul să poată continua cu faţa în faţă, iar maşina devine practic un biplan, cu părţile lungi ale vehiculelor servind drept ”aripi de sus şi de jos”.

Lansarea este programată în 2025

Alef Model A, care cântăreşte în jur de 385 de kilograme, se califică şi ca un vehicul ultra-uşor, ceea ce înseamnă că se încadrează în aceeaşi clasificare legală ca şi vehiculele electrice mici, cum ar fi maşinile de golf.

Dukhovny spune că acest lucru ar trebui să faciliteze ca maşina să treacă aprobările cheie de reglementare pentru a obţine undă verde pentru lansarea zborurilor în 2025.

”Dacă totul merge bine şi dacă avem suficientă finanţare, dacă legea măcar nu va fi mai proastă, va fi aşa cum este, plănuim să începem producţia primului vehicul până la sfârşitul lui 2025”, a explicat acesta.

Anul trecut, Autoritatea Federală de Aviaţie a acordat Alef un certificat special de navigabilitate, pentru scopuri limitate, care includ expunerea, cercetarea şi dezvoltarea maşinii sale zburătoare. Alef mai trebuie să obţină o aprobare suplimentară pentru a deschide calea pentru zborurile consumatorilor.

„Vom începe încet. Când oamenii cred că un milion vor zbura peste San Francisco sau Barcelona, asta nu se va întâmpla. Va fi foarte lent - unul, apoi mai multe, apoi mai multe”, a spus CEO-ul Alef, citează stiripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108