REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Cum ne MINT marile magazine cu PREŢUL REDUS de la rafturi

Cum ne MINT marile magazine cu PREŢUL REDUS de la rafturi

Replica API 25 februarie 2016 | 23:25 415

OPC a dat amenzi pe bandă rulantă

OPC a dat amenzi pe bandă rulantă

Sursa foto: romanialbera.ro

Inspectorii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (sau OPC) au desfăşurat mai multe controale în ultima perioadă. Printre neregulile descoperite, se numără inclusiv promoţiile de reduceri ale marilor centre comerciale din Constanţa, dar şi neetichetarea corespunzătoare a mai multor produse cosmetice.

OPC Constanţa a demarat mai multe controale la unităţi ce comercializau produse alimentare şi nealimentare. La capitolul de vânzări cu preţ redus, inspectorii au constatat mai multe nereguli în marile centre comerciale din municipiu, printre acestea numărându-se şi City Park Mall, Maritimo Center, dar şi Carrefour. „S-au remarcat mai multe deficienţe. Operatorii economici nu menţionau, concret, data perioadei în care se efectuau reduceri. De asemenea, nu afişau preţurile reduse conform legislaţiei, adică nu afişau preţul vechi tăiat şi prrţul cel nou. În cazul reducerilor procentuale, aceştia afişau doar preţul iniţial.

Puneau procentul de reducere, de exemplu, 25% din 231 de lei, dar nu mai indicau şi preţul final, după reducere, spunând că acesta se va vedea pe bonul de la casa de marcat. Ceea ce nu este în regulă”, a precizat Lucian Lungoci, purtătorul de cuvânt al OPC Constanţa. De asemenea, inspectorii au mai avut în vizor şi lanţurile de magazine şi chiar farmacii care comercializau produse cosmetice. „Ca principale abateri, am constatat lipsa elementelor de identificare în limba română pe aceste produse cosmetice, incluzând modalităţile de utilizare sau avertismente. De asemenea, preţurile cosmeticelor respective nu erau afişate. S-au aplicat sancţiuni în valoare totală de 36.000 de lei”, a adăugat Lucian Lugoci.

Liniile gastronomice ale hipermarketurilor reverificate!

O altă tematică de control a celor de la OPC a vizat liniile gastronomice ale hipermarketurilor din Constanţa. Pe parcursul lunii ianuarie, inspectorii OPC au reverificat liniile a şase hipermaketuri din Constanţa, dintre care doar la unul dintre acestea nu s-au găsit deficienţe. „S-au constatat abateri de informare în sensul că nu erau menţionate pe etichetele produselor termenele de valabilitate. S-au găsit chiar şi produse expirate la un operator economic.

S-au aplicat sancţiuni în valoare totală de 43.000 de lei”, a explicat purtătorul de cuvânt al OPC Constanţa. În ceea ce priveşte numărul reclamaţiilor înregistrate până la data de 23 februarie a.c., acesta depăşeşte cu puţin 600. Dintre acestea, peste 80% se referă la bunuri şi servicii nealimentare. „88% dintre reclamaţii vizează bunurile nealimentare şi serviciile nealimentare. Un procent de 7% se referă la serviciile financiare, de exemplu, la clauzele abuzive din contractele de credit, comisioanele, dar şi rambursări anticipatecare nu trebuiau aplicate. Restul de 5% sunt reclamaţii privind bunurile şi serviciile alimentare”, a menţionat Lucian Lungoci.

Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614