Cum sunt 'umflate' facturile la gaz și curent. Costuri suplimentare cerute de furnizori
Cum sunt 'umflate' facturile la gaz și curent. Costuri suplimentare cerute de furnizori
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestInfoCons, Asociația Națională de Protecția Consumatorilor, atrage atenția asupra unui fapt: prețul energiei electrice și al gazelor naturale îl plătește fiecare dintre noi atât acasă, cât și în ponderea produselor și serviciilor achiziționate. Mișcarea de protecția consumatorilor informează consumatorii cu privire la ponderea componentelor prețului final al energiei electrice și gazelor naturale.
Statele membre sunt obligate să asigure punerea în aplicare a contorizării inteligente în temeiul legislației UE privind piața energiei în cel de-al treilea pachet energetic. Țările s-au angajat să lanseze aproape 200 de milioane de contoare inteligente pentru electricitate și 45 de milioane pentru gaze până în 2020, cu o investiție potențială totală de 45 de miliarde EUR. Până în 2020, era de așteptat că aproape 72% dintre consumatorii europeni să aibă un contor inteligent pentru electricitate, în timp ce 40% vor avea unul pentru gaz. Doar 12 % din consumatorii casnici (8.735.575) au montat un contor inteligent până la sfârșitului anului 2019 conform raportului ANRE.
Infocons atrage atenția asupra unui fenomen: consumatorii sunt obligați să plătească facturile emise de către furnizorii de energie electrică în care de cele mai multe ori sunt inserate consumuri estimate, mult peste consumul real că și istoric al unui consumator. Până la regularizare, banii consumatorilor sunt utilizați fără drept de aceste companii furnizoare de energie electrică.
“Consumatorii care au încheiat un contract de furnizare a energiei electrice și/sau gaze naturale, oare au citit contractul? Înțeles? Primim facturi, dar le înțelegem? Știm ce citim, și de ce plătim cât plătim? Ne cunoaștem obligațiile și drepturile de consumatori de energie electrică? Știm că există pe piață mai multe companii diferite de la care putem cumpără energie electrică? Că există concurență? Exact că și la telefonia mobilă și fixă! În 1990 era un singur furnizor de telefonie, astăzi este o concurență acerbă, multe companii care ne oferă astfel de servicii și la fel este și în domeniul energiei electrice. Anul 2016 este primul an în care pe piață de publicitate au apărut anunțuri, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrică.
Deci, nu uita:
1) poți să ți schimbi compania cu care ai contract!
2) citește contractual!
3) ai grijă ce cumperi și la ce preț!
4) ai drepturi!
5) ai și obligații!
6) fii informat!“, a declarat Sorin Mierlea, președintele InfoCons, scrie stiripesurse.ro.
Premierul este îngrijorat
Chiar și premierul României, Florin Cîțu, se arată îngrijorat de creșterea prețurilor. Șeful Guvernului a convocat joi o întâlnire la Palatul Victoria pe tema creșterii facturilor la energia electrică, printre invitați fiind și reprezentanți ai Consiliului Concurenței. "Am chemat Consiliul Concurenței pentru că este o diferență foarte mare de la liberalizare, deci piață liberă, la piață concurențială și vreau să mă asigur că în România îndeplinim și condițiile unei piețe concurențiale. Pentru că până la urmă piață liberă înseamnă un lucru, dar doar dacă ai piață concurențială prețurile pot să și scadă.", a declarat premierul.
La finalul întâlnirii premierul a precizat: „Am discutat astăzi cu ministrul Energiei și reprezentanții ANRE, OPCOM, Transelectrica și Consiliul Concurenței pentru a înțelege mai bine situația creșterii prețurilor la energie și gaze. Voi identifica rapid cele mai bune soluții pentru a trece cu bine peste iarna care urmează și, pentru că nu avem timp de pierdut, voi relua discuțiile pe acest subiect săptămâna viitoare.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News