REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.4° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Cum sunt 'umflate' facturile la gaz și curent. Costuri suplimentare cerute de furnizori

Cum sunt 'umflate' facturile la gaz și curent. Costuri suplimentare cerute de furnizori

Replica API 21 august 2021 | 00:07 3549

InfoCons, Asociația Națională de Protecția Consumatorilor, atrage atenția asupra unui fapt: prețul energiei electrice și al gazelor naturale îl plătește fiecare dintre noi atât acasă, cât și în ponderea produselor și serviciilor achiziționate. Mișcarea de protecția consumatorilor informează consumatorii cu privire la ponderea componentelor prețului final al energiei electrice și gazelor naturale.

Statele membre sunt obligate să asigure punerea în aplicare a contorizării inteligente în temeiul legislației UE privind piața energiei în cel de-al treilea pachet energetic. Țările s-au angajat să lanseze aproape 200 de milioane de contoare inteligente pentru electricitate și 45 de milioane pentru gaze până în 2020, cu o investiție potențială totală de 45 de miliarde EUR. Până în 2020, era de așteptat că aproape 72% dintre consumatorii europeni să aibă un contor inteligent pentru electricitate, în timp ce 40% vor avea unul pentru gaz. Doar 12 % din consumatorii casnici (8.735.575) au montat un contor inteligent până la sfârșitului anului 2019 conform raportului ANRE.

Infocons atrage atenția asupra unui fenomen: consumatorii sunt obligați să plătească facturile emise de către furnizorii de energie electrică în care de cele mai multe ori sunt inserate consumuri estimate, mult peste consumul real că și istoric al unui consumator. Până la regularizare, banii consumatorilor sunt utilizați fără drept de aceste companii furnizoare de energie electrică.

“Consumatorii care au încheiat un contract de furnizare a energiei electrice și/sau gaze naturale, oare au citit contractul? Înțeles? Primim facturi, dar le înțelegem? Știm ce citim, și de ce plătim cât plătim? Ne cunoaștem obligațiile și drepturile de consumatori de energie electrică? Știm că există pe piață mai multe companii diferite de la care putem cumpără energie electrică? Că există concurență? Exact că și la telefonia mobilă și fixă! În 1990 era un singur furnizor de telefonie, astăzi este o concurență acerbă, multe companii care ne oferă astfel de servicii și la fel este și în domeniul energiei electrice. Anul 2016 este primul an în care pe piață de publicitate au apărut anunțuri, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrică.

Deci, nu uita:

1) poți să ți schimbi compania cu care ai contract!

2) citește contractual!

3) ai grijă ce cumperi și la ce preț!

4) ai drepturi!

5) ai și obligații!

6) fii informat!“, a declarat Sorin Mierlea, președintele InfoCons, scrie stiripesurse.ro.

Premierul este îngrijorat

Chiar și premierul României, Florin Cîțu, se arată îngrijorat de creșterea prețurilor. Șeful Guvernului a convocat joi o întâlnire la Palatul Victoria pe tema creșterii facturilor la energia electrică, printre invitați fiind și reprezentanți ai Consiliului Concurenței. "Am chemat Consiliul Concurenței pentru că este o diferență foarte mare de la liberalizare, deci piață liberă, la piață concurențială și vreau să mă asigur că în România îndeplinim și condițiile unei piețe concurențiale. Pentru că până la urmă piață liberă înseamnă un lucru, dar doar dacă ai piață concurențială prețurile pot să și scadă.", a declarat premierul.

La finalul întâlnirii premierul a precizat: „Am discutat astăzi cu ministrul Energiei și reprezentanții ANRE, OPCOM, Transelectrica și Consiliul Concurenței pentru a înțelege mai bine situația creșterii prețurilor la energie și gaze. Voi identifica rapid cele mai bune soluții pentru a trece cu bine peste iarna care urmează și, pentru că nu avem timp de pierdut, voi relua discuțiile pe acest subiect săptămâna viitoare.”

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Saracu palmier se da lovit auzi tocmai el nu stie cel care a dat ordin sa aduca bani cat mai multi la buget , tonti directori de fuiliale regii apa , gaze ori enel au acest ordin de la palmieru Cutu sper ca urmariti ce se dezbate la TV !
10
1
desi te pune sa dai consumul online, isi trimite oamenii pe teren si umfla consumul, cand iti vine randul sa anunti si tu esti blocat... mai mult ti se spune ca poti face si reclamatie ca sa primesti banii inapoi!!! peste 3 luni!!!
14
1
23665 e ingrijorat, s-o creada mutu !
12
1

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218