Damen: ‘Noi rămânem aici pe termen lung. Şantierul Mangalia va deveni o poveste de succes’
Damen: ‘Noi rămânem aici pe termen lung. Şantierul Mangalia va deveni o poveste de succes’
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestSe vor face angajări şi se promit realizări unicat
Se vor face angajări şi se promit realizări unicat
Damen vede în şantierul de la Mangalia o mare oportunitate pentru grupul olandez, iar compania din sudul litoralului se vadezvolta şi va deveni încă o poveste de succes a grupului, a declarat, ieri, directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi, Rino Brugge.
Managerul olandez a precizat că la Mangalia se vor efectua reparațiile şi activitățile de mentenanță ale corvetelor, dacă Damen va câștiga contractul de 1,6 miliarde de dolari pus la bătaie de Guvernul României. Chiar şiangajații simpli ai şantierului de la Galați spun că de-acum colegiilor din Mangalia trebuie să se aștepte la o creștere sănătoasă a afacerii. ”Să vedeți ce lucruri frumoase se vor întâmpla la Mangalia”, a declarat, pentru ”Replica”, un director din cadrul Damen Galați.
Directorul general al Şantierului Naval Damen Galați, Rino Brugge, a vorbit în termeni laudativi despre Mangalia, acolo unde olandezii au preluat şantierul naval de la sudcoreenii de la Daewoo. ”Şantierul din Mangalia era înfaliment, dar Damen vede acolo o foarte mare oportunitate de dezvoltare. Damen este convins că va face şi la Mangalia o poveste de succe, aşa cum s-a dovedit a fi la Galați.
Noi rămânem aici pe termen lung, nu am preluat Mangalia pentru un proiect sau două, ci pentru că vrem să ne dezvoltăm şi trebuiesă ne folosim de toate facilitățile pe care le avem la îndemână. Mangalia va crește, trebuie să atragă mai mulți oameni. Este şi mult mai mare, şantierul din Galați are 55 de hectare, cel din Mangalia e dublu.
La Galați avem 2.400 de angajați, la Mangalia erau odinioară şi 8.000. Politica Damen din Mangaliava fi de a creşte numărul de angajați. Acum au mai rămas circa 2.000 şi încercăm să ţinem oamenii cu experiență acolo. Lucrăm să găsim comenzi pentru Mangalia, iar lucrurile vor intra în normal”, a declarat Rino Brugge.
”Să vedeți ce lucruri frumoase se vor întâmpla la Mangalia”
Spusele oficiale ale managerului au fost completate apoi de simplii angajați ai şantierului din Galați, care au declarat pentru ”Replica”: ”Noi suntem foarte mulțumiți aici. Damen a fost mereu o afacere altfel, de familie, niciodată nu s-au închis sau vândut şantiere şi nu s-au dat oameni afară.
Aveți puțină răbdare, să vedeți ce lucruri frumoase o să se întâmple la Mangalia şi ce vapoare unicat, care nu se mai fac nicăieri în Europa, se vor face acolo”. Potrivit oficialului olandez, la Mangalia se vor efectua doar reparații şi lucrări de mentenanță ale corvetelor, dacă Damen va primi contractul de la statul român.
Ce motiv de mândrie ar fi pentru România!
Rino Brugge a declarat că este ”destul de optimist” şi ”foarte încrezător ”în aşteptarea deciziei Guvernului de la Bucureşti privind contractul de construcţie a celor partru corvete pentru Forţele Navale Române, în condiţiile în care consideră că oferta depusă este cea mai potrivită pentru flota românească.
”Şantierul Damen Galați este centrul de excelență al grupului în ceea ce privește navele militare, în ultimii 20 de ani am livrat 29 de nave militare în 13 ţări diferite. Gândiți-vă ce motiv de mândrie ar fi pentru noi, dar şi pentru România, să construim cele patru corvete cu un proiect realizat de români, cu materiale românești, cu ingineri şi muncitori români, pe un şantier din România”, a mai spus Rino Brugge.
Care sunt atuurile olandezilor
”Noi am venit cu o ofertă, cu o cotaţie comercială, una tehnică, iar bugetul de licitaţie ne dă şi un termen pentru aceasta, iar Guvernul are nevoie de o perioadă de timp în care să analizeze şi să dea un răspuns cu privire la participanţi. În momentul de faţă suntem încă în perioada de analiză şi noi suntem siguri că Guvernul României priveşte cu atenţie, în detaliu, toate ofertele pe care le-a primit.
Fireşte că noi suntem destul de optimişti, aşteptăm, ne-am dori ca decizia lor să fie în favoarea noastră, dar aceasta depinde de Guvernul României. Dacă ne uităm la propunerea pe care am făcut-o noi, pentru că nu pot vorbi despre ceilalţi ce propuneri au făcut, vă pot spune că propunerea noastră este una dintre cele mai adecvate şi potrivite pentru flota statului roman”, a afirmat directorul general al Şantierului Naval Damen.
El a arătat că aceste motive ţin de condiţia ca navele să fie construite în România, de nivelul adecvat al modelului de corvetă cu cerinţele tehnice ale părţii române, dar şi de partenerii din SUA şi Europa ai grupului, care vor asigura sistemele integrate cu care vor fi dotate navele. ”Unul dintre ele ar fi că Guvernul României a precizat că ar dori ca navele să fie construite în România, iar dacă ţinem cont de acest criteriu, noi suntem singurul şantier din România care este capabil să construiască nave militare şi a făcut-o cu success în ultimii 20 de ani. În plus de asta, noi considerăm că avem un model şi un produs care este foarte potrivit pentru ceea ce doreşte Guvernul României.
Chiar şi în procedură s-a specificat că trebuie să fie un design aprobat, iar Dameneste un grup care şi-a dovedit până acum expertiza în nave stadardizate şi în proiecte deja dovedite, iar plaforma pe care noi am oferit-o şi care se numeşte Sigma, a fost construită până acum cu succes de 11 ori.
Mai mult decât atât, noi ştim că Guvernul României nu îşi doreşte o navă care să se plimbe şi să navigheze de plăcere, ci doreşte o navă cu capacităţi superioare de apărare. Şi un al treilea criteriu ar fi că noi avem nişte parteneri foarte puternici. Este vorba de americani, de Boeing, Raytheon, General Dynamic, dar colaborăm şi cu partenerii noştri din Europa, de exemplu Thales, pentru sisteme integrate.
Aşadar, dacă ţinem cont de toate aceste criterii, noi ne considerăm foarte siguri penoi, pentru că avem produsul, avem şantierul care poate construi imediat acest tip de navă şi avem şi partenerii, care, fireşte, contează foarte mult pentru că sistemele de armament sunt destul de importante pentru capacitatea de apărare a navei”, a spusBrugge.
Pe platforma Şantierului Naval Damen Galaţi lucrează 2.400 de angajaţi, la care se adaugă alţi 900 aparţinând firmelor subcontractoare. De la privatizare, din 1999 când şantierul a fost preluat de la statul român de grupul Damen, au fost construite peste 400 de nave, cu o medie de 20 pe an. Tot de la momentul privatizării au fost făcute investiţii de peste 100 milioane euro.
R.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News