REPLICA ONLINE CONSTANTA

12° Constanța Mie., 8 Mai 2024
Anul XX Nr. 6723
12° Constanța Miercuri, 8 Mai 2024 Anul XX Nr. 6723
 

Dancă: Guvernul a decis derularea unei campanii de informare; 200 milioane lei pentru sprijinirea mass-media

Dancă: Guvernul a decis derularea unei campanii de informare; 200 milioane lei pentru sprijinirea mass-media

Replica API 1 mai 2020 | 00:00 996

Guvernul a adoptat, joi, o ordonanţă de urgenţă prin care se alocă 200.000.000 lei pentru derularea, pe o perioadă de patru luni, prin intermediul mass-media, a unei campanii de informare a cetăţenilor cu privire la regulile ce trebuie respectate pe perioada stării de urgenţă şi după 15 mai, a anunţat şefului Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă.

Ionel Dancă

Dancă a precizat că 47% din acest buget este alocat pentru desfăşurarea campaniei la televiziunile naţionale, iar restul de 53%, pentru celelalte medii de comunicare - presă tipărită, online, locală, regională sau pentru staţii tv şi radio locale şi regionale. Campania urmează să se desfăşoare printr-o aplicaţie informatică, fiind publicat şi raportul cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media.

"Un proiect de act normativ adoptat a fost aşteptat în urma consultărilor pe care Guvernul le-a derulat în această perioadă cu diverse industrii afectate şi, mai ales, ca urmare a necesităţii desfăşurării unor campanii ample de informare a opiniei publice în ceea ce priveşte regulile care urmează să fie respectate după încetarea stării de urgenţă şi în perioada actuală de stare de urgenţă. Vorbim despre măsuri atât în ceea ce priveşte protecţia sanitară pentru limitarea răspândirii coronavirusului, cât şi despre măsurile necesare pentru reluarea activităţilor în domeniul social şi economic. Aceste măsuri necesită o informare amplă a opiniei publice şi Guvernul a decis derularea unei campanii de informare publică în acest sens", a declarat Dancă, după şedinţa de guvern, scrie Agerpres.

El a spus că această campanie de informare publică reprezintă, în acelaşi timp, un mecanism de sprijin pentru industria mass media şi jurnaliştii din România care în această perioadă au veniturile din publicitate afectate în mod semnificativ.

"În absenţa derulării unei astfel de campanii, practic, funcţionarea lor ar fi puternic afectată, cu consecinţe extrem de grave în ceea ce priveşte funcţia lor de asigurare a unei informări corecte a cetăţenilor. Şi din punctul de vedere al Guvernului, această măsură este un mecanism de sprijin pentru asigurarea accesului la informarea corectă şi echilibrată din partea industriei mass media pentru cetăţeni în această perioadă", a subliniat Ionel Dancă.

Dancă a menţionat că este alocat un buget de maximum 200.000.000 lei pentru derularea campaniei pe o perioadă de patru luni.

"Mai mult de o jumătate din acest buget este alocat pentru zona de presă tipărită, online, locală, regională sau pentru staţii tv şi radio locale şi regionale. Astfel, 47% din acest buget este alocat pentru desfăşurarea campaniei la televiziunile naţionale, diferenţa, respectiv 53%, pentru celelalte medii de comunicare. Campania urmează să se desfăşoare în mod transparent, printr-o aplicaţie informatică dezvoltată de Autoritatea pentru Digitalizarea României şi gestionată de SGG, prin această autoritate. Va fi o platformă web în care toţi participanţii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate se pot înscrie pentru a participa la această campanie, iar, în urma înscrierii pe această platformă, va fi publicat raportul cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media şi condiţiile contractuale de participare la această campanie", a explicat Ionel Dancă.

Potrivit acestuia, campania poate fi prelungită, în limita bugetului alocat, în funcţie de evoluţia contextului social şi economic generat de epidemia cu coronavirus.

Ionel Dancă a anunţat şi aprobarea în Guvern a unui memorandum privind acordul cu Google pentru derularea unor campanii de informare, Google oferind acces gratuit pentru astfel de promovare în limita sumei de 1,2 milioane de dolari.

"Faţă de campania de informare publică gestionată de Guvern, complementar cu această campanie a fost adoptat un memorandum pentru aprobarea acordului între Guvernul României şi Google pentru derularea unor campanii de informare din surse autorizate prin intermediul platformei Google în urma disponibilităţii acordate de compania Google de a oferi acces gratuit pentru astfel de promovare în limita sumei de 1,2 milioane de dolari", a spus Dancă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cumpara tacerea, bunavointa si complicitatea presei, atat de utile in lunile ce urmeaza. Sa vedem ce reactie va avea opozitia. Asta e incercare de coruptie din partea guvernuluisi indemn la prostitutie editoriala... De vazut in ca va consta campania, dar nu cred ca ma insel...
1
0
Am inteles ca deja guvernul a dat la Crucea Rosie 400.000 lei pentru a face campanie,desi fiind ONG , pare a fi bizar. Banii acestia unde mai merg?Oricum , o vad ca o risipa pentru popularizarea unor masuri tip alba neagra, dispuse prin ordonantele militare.
2
0
A se citi :campanie electorala .
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212