REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.1° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
16.1° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

De ce au dispărut microbuzele GMS şi cât va dura problema lor „tehnică”

De ce au dispărut microbuzele GMS şi cât va dura problema lor „tehnică”

Replica API 28 octombrie 2017 | 00:00 573

Unele circulă, altele... îşi iau amenzi!

Unele circulă, altele... îşi iau amenzi!

Constănțenii care trebuie să străbată tot orașul pentru a ajunge de acasă la locul de muncă și invers au fost puși în încurcătură, în ultimele zile, odată cu retragerea de pe trasee a microbuzelor de transport persoane ale Grupului Media Sud. În vreme ce oamenii sunt indignați că nu au fost înștiințați, măcar prin postare de afișe la capetele de linie, reprezentanții GMS ies în spațiul public cu informații contradictorii: ba că maxi-taxiurile vor circula cu dificultate, din cauza „unor probleme tehnice”, ba că probleme au fost remediate și se reintră în graficul normal, ba că iar sunt probleme tehnice. Am aflat însă că așa numitele „probleme de natură tehnică” sunt, de fapt, expirarea avizului de traseu, expirat încă de la 1 octombrie a.c., pentru unele trasee ale GMS. De precizat că unele microbuze încă circulă, însă nu se ştie în ce condiţii din punct de vedere al licenţelor.

Dispariția maxi-taxiurilor din traficul din municipiul Constanța a stârnit diverse reacții. Pe de o parte, unii constănțeni sunt mulțumiți, spunând că în sfârșit s-au luat măsuri împotriva „sicrielor pe roți” și că există alternative, precum autobuzele Regiei Autonome de Transport în Comun, taxiurile sau mașinile personale. Alții, în schimb, care depind de aceste microbuze pentru a ajunge la locul de muncă, de exemplu, sunt nemulțumiți.

„Am stat 45 de minute în stație, așteptând microbuzul 302, până la urmă am plecat spre serviciu cu RATC-ul, am schimbat două autobuze, am întârziat. Și când am ajuns la Centrul comercial TOM, unde lucrez, nu era niciun microbuz în parcare. Dar nici vreun anunț la ghereta lor, așa cum ar fi fost normal! Am înțeles că au probleme, dar pentru cât timp, puteam să ne înștiințeze și pe noi”, ne-a transmis o constănțeancă.

Informațiile transmise de reprezentanții GMS în spațiul public, în ultimele zile, au fost contradictorii. Initial, când microbuzele de pe traseul 304 nu au circulat o zi, au transmis că au apărut „unele probleme de natură tehnică” și că mijloacele de transport persoane vor circula cu dificultate. Ulterior, au revenit cu informația că problemele au fost remediate pe linia 304 – de altfel, în vreme ce pe alte linii nu circula niciun microbuz, pe această linie, joi seara erau mai multe mașini! - și că se reintră în graficul normal, pentru ca după încă o zi să iasă în spațiul public cu o nouă informație, anunțând că pe toate traseele se va circula cu dificultate.

„Din cauza unor probleme de natură tehnică, microbuzele GMS circulă în această perioadă cu dificultate. Până la remedierea problemelor, conducerea Grup Media Sud recomandă călătorilor să folosească celelalte linii de transport în comun. În momentul în care problemele vor fi rezolvate, microbuzele vor reveni pe traseul obişnuit şi în intervalul normal. Vă mulţumim pentru înţelegere şi vom reveni cu un nou comunicat atunci când situaţia va reveni la normal!”, este mesajul transmis de GMS pe pagina oficială.

Avizele de traseu pentru maxi-taxiuri au început să expire de la 1 octombrie

„Problemele de natură tehnică” așa cum le numesc reprezentanții firmei sunt, de fapt, lipsa avizului de traseu pentru microbuzele de transport persoane. Acest fapt ne-a fost confirmat de reprezentanții Primăriei Constanța. „Avizele de traseu pentru unele trasee au expirat de la începutul lunii, firma a depus solicitare pentru prelungirea avizului după expirarea avizului. Dar există un termen legal de 30 de zile pentru a răspunde solicitărilor”, a precizat Ionela Halciuc, purtător de cuvânt al primăriei.

Concret, avizul de traseu a expirat pe 1 octombrie a.c., dată de la care GMS nu mai poate să scoată în trafic microbuzele. Solicitarea pentru prelungirea avizelor a fost depusă pe 13 octombrie, astfel că termenul de 30 de zile expiră la jumătatea lunii noiembrie. Altfel spus, este foarte posibil ca situația incertă a maxi-taxiurilor din traficul constănțean să persiste până la jumătatea lunii viitoare. De precizat și că, în prezent, Serviciul Management Drumuri și Transport Public, din cadrul Primăriei Constanța, responsabil cu avizarea traseelor respective, este în reorganizare și mutarea sediului.

Sancțiuni contravenționale de mii de lei pentru GMS

Este interesant de punctat faptul că, deși avizele de traseu, ce este drept, din informațiile noastre, doar pentru 301 și 305 au expirat de la 1 octombrie – pentru celelalte rute data de expirare a fost ulteriară acestei zile – maxi-taxiurile au circulat fără nicio întrerupere, până pe 24 octombrie. Surse din cadrul GMS au afirmat că s-a decis retragerea microbuzelor din cauza amenzilor usturătoare primite de la Poliția Locală și Poliția Rutieră Constanța, în ultima perioadă. Motivul amendării, cum era de așteptat, a fost tocmai lipsa respectivului aviz!

Astfel, un control comun al celor două instituții a fost derulat în perioada 10 – 12 octombrie a.c. (fix înainte ca GMS să depună solicitarea pentru prelungirea avizului, să fie o coincidență?!), prilej cu care au fost aplicate „19 sancțiuni contravenționale persoanelor fizice sau juridice care executau transport public de persoane pe raza municipiului Constanța, pentru lipsa avizului de traseu/cap linie și neachitarea taxei pentru utilizarea tramei stradale”, au precizat, la data respectivă, polițiștii locali. Valoarea totală a amenzilor a fost de 38.250 lei.

Cert este că până la soluționarea problemei, situația din trafic va persista. Apoi, să menționăm și faptul că, potrivit primarului Decebal Făgădău și reprezentanților RATC există un amplu proiect de înnoiere a parcului auto al RATC, începând din ianuarie 2018. Să fie oare o întârziere pentru a scoate de tot maxi-taxiurile?

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Dar ce se intampla? Nu mai este Babinciuc, patronul GMS, prieten cu Fagabou?hip hip hurray
1
0
Luati masuri domnilor, vrem sa mergem fara manele, limba tiganeasca sau imputiti in RATC-uri, ne-am saturat de necivilizatie, noi platim amenzi pe cand "alti cetateni", merg moca, si mai fac si urat!
14
0
Ovidenii trebuie sa se organizeze si sa blocheze soseaua Nationala . Sa ceara reintroducerea RATC . Este inuman sa stai cate 20-25 de minute in statie in fiecare dimineata iar cand in sfarsit apare un microbuz de Metropolitan , sa nu poti sa urci .
10
0
n a murit nimeni fara gms .....sa scapam odata de rablele alea ..constanta e cel mai mizerabil oras din romania
9
1
n-au disparut, sunt 4 parcate in spate la TAV5
3
0
Si asta va aglomera ratc si toganetul tot moca va merge plus ca unii dau 1 leu la sofer si apoi de ce intra in faliment ratc?pai daca urca toti si nu platesc decat romanasii si aia nu toti,ca daca nu se face taxarea la sofer,intra cine vrea moca in autobuz..interese mari la astia in c.ta..
9
0
Este un semnal ! Primaria sa ia masuri si regia de transport in comun sa puna la dispozitia cetatenilor autobuze clasice nu bombe curse rapide, soferi bine platiti profesionisti si sa se renunte ;a fel de fel de firme private ...atunci nici RATC nu o sa mai mearga in pierdere ...perderile regiei veneau din o organizare defectuasa a transportului in comun . Aviz si pentru microbuzele care fac legatura cu Bucuresti, Navodari, Mangalia...
8
4
UBER !! mue maxi taxi si Tablagii de taximetristi .
14
3
Poate ar fi cazul sa se faca un sondaj online daca cetatenii isi doresc maxi-taxi
6
0
Sper sa revina GMS,stiti de ce?Nu ca mi-ar pasa de ei,le doresc faliment si cancer problema e ca RATC e deja plin de taraturi ,acum vine infuzia de babe si autisti imputiti si ciori de pe GMS,deja s-a aglomerat RATC cu 25-30% minim!
7
8
ok, ar fi bine sa fie un transport public civilizat dar sa se circule doar cu bilet si sa fie verificat tot timpul eventual chiar cu paznic inarmat pe fiecare autobuz. Prefer GMS pentru ca chiar daca e un dric macar nu am de a face cu mirosuri si urlete in el.
8
8
Bine zis cel de sub mine bine zis toti smecheri din primarie au gms
9
0
Rugam DNA sa se ocupe de contractele cu firmele de microbuze din tot judetul, contracte din anii trecuti si din prezent. Daca DNA si-ar fi facut treaba, demult erau unii patroni de firme si unii consilieri sau angajati ai primariei langa Borcea si compania. RATC.ul sa intre in locul tuturor microbuzelor. Vrem referendum !!!!!
16
2
Poate nu ar fi rau sa nu mai apara! Sa investeasca primaria in transportul in comun si sa vezi ce profituri or sa aiba! Dar nu o sa mai aiba spagi....
16
0
Asa ceva nu exista in alte tari. Firme de 2 lei private de transport unde mor oamenii, ii inghesuie ca pe sarmale. Huuuaaa
18
1
sa nimeresti in spatele unuia din astea sa vezi ce misto este sa mergi vreo 1-2 km si sa opreasca din 20 in 20 de metri iar tu la volan sa te grabesti sa ajungi la serviciu...
17
0
Nu va mai saturati de furat bai consilierilor...gata ajunge...nu va ganditi si la vitorul Navodarenilor???ce mama voastra de hotii ordinari nu va potoliti...gata cu smecherile...nu luati nimic dupa voi si nici in urma voastra vad ca nu lasati...sa ardeti in iad si in pacat
14
0
Desfiintati firmele private de transport!!!
22
0
Nu au avut bunul simt nici sa anunte calatorii ca nu vor mai circula.toti cei care folosim acest transport am intarziat.presupun ca asta e dovada de respect din partea patronilor.
16
0
Reintroduceti traseele RATC spre Navodari si Ovidiu ! C.J. C-ta terminati cu spagile si ganditi-va si la cetateni., nu numai la buzunarele voastre ! Nu mai faceti pula mare la patronii de s.r.l.-uri care au vile si hoteluri din evaziuni !
28
0
Oricum starea lor tehnica e la pamint.Cine dracu le dadea ITP-ul nu se gindea la calatori? Intr-o tara civilizata erau casate de ceva timp.Nu s-au gindit decit la profit in loc sa investeasca in alte microbuze noi pt a circula constintenii conditii decente.
31
0
Sa fie desfintate
24
1
Sa se desfinteze gms e un lucru prost in interioru orasuluo sa bagi tu firme private sa iti ia tie banu rtc nu e nirmal ala cu privatu baga bani in vile masini vacante face si evaziune fura si statu
19
1
soferii erau si casieri am inteles ca erau mari spagari, ca nu lucrau pe 1500 lei pe luna, ci mai mult pe ciubuc. nu dadeau bilete si-si trageau partea lor. in plus erau niste jeguri de masini, trebuia sa stai cocosat in masina, inghesuit
33
0

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108