Demiterile, după fuga lui Cherecheș, luate cu altă unitate de măsură decât în cazul tragediei de la 2 Mai!
Demiterile, după fuga lui Cherecheș, luate cu altă unitate de măsură decât în cazul tragediei de la 2 Mai!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestȘase șefi din Poliția de Frontieră, Poliția Română și DIPI (serviciul secret al MAI) au plecat din funcții după scandalurile privind corupția din vămi și fuga primarului condamnat Cătălin Cherecheș. La o situație asemănătoare s-a recurs și în luna august, după tragicul accident de la 2 Mai, atunci când patru șefi din IPJ Constanța au fost demiși, iar la mai puțin de o săptămână, pe 28 august, șeful IPJ Constanța, Constantin Glugă, și-a dat demisia. Cosmin Andreica, Președintele Sindicatului Europol, este de părere că toate aceste măsuri au fost doar „praf în ochi”, fără a se aplica sancțiuni disciplinare în nici unul dintre cazuri.
Cătălin Predoiu, Bogdan Despescu, Victor Ștefan Ivașcu
După scandalurile privind corupția din vămi și fuga primarului din Baia Mare, Cătălin Cherecheș, condamnat la 5 ani de închisoare cu executate pentru luare de mită în formă continuată, Ministerul Afacerilor Interne a anunțat, duminică, 26 noiembrie, că a fost eliberat din funcție Inspectorul General al Poliției de Frontieră Victor Ștefan Ivașcu. De asemenea, Inspectoratul de Poliție al Județului Maramureș nu va mai fi condus de ofițerul desemnat iar IGPR va efectua un control la această instituție. MAI a mai decis înlocuirea conducerii Brigăzii de Operațiuni Speciale Cluj prin împuternicirea unui alt ofițer în funcția de șef al Brigăzii, înlocuirea conducerii Serviciului Județean de Protecție (Direcția Generală de Protecție Internă) Maramureș prin împuternicirea unui alt ofițer în funcția de șef al serviciului și împuternicirea în funcția de comandant (rector) al Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” a generalului de brigadă Liviu Uzlău.
Andreica: Boala împuternicirilor și a desemnărilor este un instrument politic la dispoziția ministrului
Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Europol, este de părere că toate aceste măsuri sunt doar praf în ochi și că, de fapt, nu a fost demis niciun șef: „Nu a fost demis niciun șef din nicio funcție. Faptul că M.A.I. lasă să se înțeleagă că ar fi luat niște decizii este în realitate doar praf în ochi. Inspectorul General al Poliției de Frontieră, singurul care ocupa funcția prin concurs, a renunțat la funcția de conducere. Motivația este halucinantă, ministerul spune că a renunțat la funcție pentru a nu pune în pericol verificările care urmează. De parcă vorbim despre o situație în care Crima Organizată i-ar fi bătut pe cei de la Corpul de Control când veneau să verifice și, în condițiile acestea, dacă îl eliberează pe respectivul șef, vor putea cei de la Corpul de Control să-și desfășoare activitatea în siguranță. Cei doi adjuncți de la Poliția de Frontieră au fost împuterniciți, le-a încetat împuternicirea. Să fi demis din funcție înseamnă să ocupi acea funcție, nu să o exerciți cu caracter provizoriu.”
„Boala împuternicirilor și a desemnărilor este cunoscută la noi în minister și este un instrument politic la dispoziția ministrului. Cei doi nici măcar nu au fost sunați să știe de ce li se încetează împuternicirea. Dacă ai greșit, îi lași în funcție, efectuezi controlul în 5 zile, și aplici sancțiuni disciplinare. La Maramureș, inspectorul șef era în concediu. L-au întrebat pe acesta, care era în concediu, despre dispariția lui Cherecheș înainte de sentință. Gherman, șeful Poliției Maramureș, era desemnat la conducere, îndeplinea doar câteva din atribuțiile funcțiile de șef, și asta pentru că a fost împuternicit 1 an de zile, a stat un an de zile desemnat, a mai trecut de 2 ori pe la concursul de ocupare a funcției de inspector-șef și a luat note de 4 și 5 și în continuare a fost ținut la conducerea IPJ Maramureș... pentru asta trebuie să răspundă Șeful Poliției Române. Toate sunt în realitate praf în ochi. Noi azi nu avem o abatere constatată în sarcina vreunuia dintre acești indivizi și nicio sancțiune aplicată de minister”, a mai adăugat Andreica.
„Legat de cazul din 2 Mai, Inspectorul General al Poliției Române nici măcar nu a fost întrebat de sănătate”
„Sancțiunile“ MAI-ului par a fi trase la indigo cu cele de la Constanța, după tragedia de la 2 Mai. Patru șefi din IPJ Constanța au fost demiși, vorbim despre adjunctul șefului Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, cu responsabilități în domeniul siguranței rutiere și ordine publică, Dincă Marian, șeful Serviciului Rutier Constanța, comisar-șef Stoian Constantin, șeful Poliției municipiului Mangalia, comisar-șef Cristea Dragoș și șeful Biroului Poliției Vama Veche, comisar-șef Radu Vachente, iar șeful IPJ Constanța și-a înaintat demisia pe 28 august.
Legat de cazul de la 2 Mai și de capetele care au căzut la momentul respectiv, Cosmin Andreica, președintele Europol, a transmis: „Este halucinantă dubla măsură pe care o constatăm. Legat de cazul din 2 Mai, Inspectorul General al Poliției Române nu a trebuit să-și dea demisia, nici măcar nu a fost întrebat de sănătate, iar acolo au murit niște tineri. Acolo au fost niște fapte care au avut ca și consecință managementul defectuos al inspectorului șef. Dar nu a fost demis. Nici măcar nu a fost găsit vinovat până acum. Nimeni nu i-a stabilit vreo vinovăție cu ce s-a întâmplat la 2 Mai și asta datorită relațiilor foarte apropiate cu Secretarul de Stat Bogdan Despescu. După tragedia de la 2 Mai, de ce nu a fost eliberat din funcție șeful Poliției Române? Pentru că este numit politic. Fiind numit politic, spre deosebire de inspectorul general al Poliției de Frontieră, care ocupă funcția prin concurs, vorbim de o funcție de demnitate publică, fiind funcție politică, nu s-a pus problema, este de-al lor și atunci nu îl schimbă din funcție. La Sibiu, cazul cu cei 3 criminali ai omului de afaceri... la fel, o serie de gafe, bâlbe, cu toate că existau suficiente date pentru a se acționa înainte de a părăsi țara.”
CITEȘTE ȘI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News