REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.6° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.6° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Directorul unei firme din Port dă cu băţul prin cuibul de viespi de la ANR

Directorul unei firme din Port dă cu băţul prin cuibul de viespi de la ANR

Replica API 17 iunie 2013 | 00:00 181

În timp ce liberalii au şi n-au pe cine să pună director general,

În timp ce liberalii au şi n-au pe cine să pună director general,

Autoritatea Navală Română este o instituţie greu de gestionat de către liberali. Repartizată acestora urmare a negocierii cu PSD, liberalii constănţeni au acum o mare problemă în a nominaliza, din nou, o persoană care să conducă ANR. Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor, fost şef al ANR, liberalul Constantin Matei susţine că partidul are "2-3 nume de oameni" capabili să preia frâiele instituţiei. Cine sunt acei oameni pe care PNL Constanţa i-ar putea propune pentru postul de director general al ANR? Matei nu doreşte să detalieze, însă un coleg al acestuia ne lămureşte: "Nu avem. Ar putea conduce ANR-ul Ovidiu Cupşa, însă el este şef la Ceronav şi îi place acolo". "Cine să meargă la ANR după povestea cu pavilionul românesc şi contractul de care fuge toată lumea fiindcă nu e legal?" - mai spune sursa noastră. Reamintim că este vorba despre contractul cu o firmă germană, pentru încredinţarea pavilionului românesc. Mai exact, firma nemţească ar trebui să intermedieze înmatricularea unor nave din întreaga lume sub pavilion România, însă contractul cu acest partener a condus la schimbarea din funcţie pe bandă rulantă a directorilor ANR (cei desemnaţi de PNL - n.r.) Toţi au refuzat ba să semneze, ba să pună în aplicare contractul. Aşa se face că, în prezent, conducerea ANR este asigurată de directorul adjunct, Liviu Cazan (susţinut de PSD). Până se decid liberalii dacă mai vor sau nu să-şi pună om la autoritate, lucrurile funcţionează după legi pe care le ştiu doar portuarii, altminteri nu ne putem explica spaima unora şi altora de a face o declaraţie privind activităţile inspectorilor din cadrul Inspectoratului Tehnic al ANR. Reprezentantul uneia dintre firmele agreate de ANR, care efectuează reparaţii şi mentenanţă pentru nave, reclamă că inspectorul de care depinde eliberarea avizelor are interese să lucreze doar cu un grup restrâns de societăţi. "Imsat, Navirex, Operative Service, Serex obţin avizarea planului electric în o oră, două, iar la navele pe care le deservesc eu îmi găseşte tot felul de probleme", susţine Gheorghe Rădulescu, directorul Navoprest, firmă specializată în reparaţii şi mentenanţă pentru instalaţii şi maşini electrice, automatizări, aparatură de navigaţie, echipamente electrice şi electronice de la bordul navelor etc. Posibil ca reclamaţia acestuia să fie doar un demers în sensul forţării inspectorului pentru eliberarea avizului, este de părere subsecretarul de stat Constantin Matei. Fără ca Matei să cunoască cine este reclamantul, chestionat cu privire la activitatea inspectorului şef al Inspectoratului Tehnic, Ilie Dobre (cel reclamat că are înţelegeri cu anumite firme - n.r.), secretarul de stat a dat de înţeles că respectivul este... mai rigid. Acest lucru nu este neapărat ceva rău, dar, mai conchide Matei: "În câteva luni iese la pensie...". Fost director al ANR, Andrian Mihei, este de părere că o prea mare rigiditate nu este bună şi, solicitat să comenteze situaţia, Mihei a declarat că: "Inspectorii ar trebui să explice armatorilor clar, din start, ce condiţii trebuie să îndeplinească, pentru că este în interesul nostru să ridicăm standardele navelor. Inspectorii nu sunt puşi să vâneze greşeli, ci să sprijine armatorii să îndeplinească standardele". Tot Mihei a mai admis că, în perioada cât a fost director al ANR, s-a confruntat cu situaţii în care armatorii solicitau ca navele să fie inspectate de inspectori de la Galaţi sau cereau să plece la Galaţi, tocmai pentru că acolo "inspectorii sunt mai maleabili, mai flexibili". Din acest motiv, a discutat cu subalternii, iar în perioada cât a fost director nu au fost sesizate nereguli în activitatea inspectorilor, mai susţine Mihei. Gheorghe Rădulescu, directorul Navoprest, este şi mai tranşant: "Cel despre care vă spun eu (Ilie Dobre - n.r.) te înnebuneşte cu tot felul de nereguli, probabil pentru că aşteaptă ceva. Să staţi de vorbă şi cu alţii din Port, să vedeţi că le-a transmis clar cu ce firme să lucreze. Firma pe care o reprezint este agreată de ANR, dar nu şi de Ilie Dobre. Suntem la mâna lui", a concluzionat Rădulescu. Facem menţiunea că încercarea de a discuta cu un coleg al lui Ilie Dobre a eşuat. În încercarea de a afla de la Ioan Mihail, şeful Serviciului Certificare Tehnică Nave FSC, care sunt procedurile şi ce ştie despre activitatea inspectorului şef Ilie Dobre, am primit următorul răspuns: "Vă rog să mă înţelegeţi: vreau să am o pensie liniştită...". Vom reveni.

Alexandra ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Balacule, du-te bre acasa.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367