După tarabele de flori, consilierul Roman preia şi subiectul pistelor de biciclete
După tarabele de flori, consilierul Roman preia şi subiectul pistelor de biciclete
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin Pinterest„Original”
„Original”
Iustin Fabian Roman
După proiectul privind tarabele de flori, consilierul municipal PNL Iustin Fabian Roman preia „din mers” şi problema pistelor de biciclete, un subiect adus în atenţie de mai mulţi constănţeni, ba chiar şid e către viceprimarul cu atribuţii de primar Decebal Făgădău. Roman transmite, prin intermediul unui comunicat de presă, că şi el a depus, în urmă cu o lună de zile, două proiecte de hotărâre cu privire la realizarea unei reţele de piste pentru bicilişti.
Unul dintre proiecte se referă la întocmirea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unei reţele inter-conectate de piste pentru biciclişti; cel de-al doilea este intitulat „Constaţa pe două roţi - Constanţa în mişcare” (2016-2019) şi are în vedere crearea, în etape, a unei reţele complete de piste pentru biciclişti la nivelul municipiului Constanţa, menţionează Roman. În opinia consilierului local, „astăzi, orice persoană care doreşte să se deplaseze cu bicicleta prin oraş este vulnerabilă din cauza traficului rutier crescut. Crearea acestei infrastructuri în municipiul Constanţa îi va încuraja pe cetăţeni să folosească acest mod ecologic de deplasare şi pe fiecare practicant al biclismului care, la rândul său, contribuie la reducerea poluării”, explică Roman demersul său, continuând:
„Sunt de părere că traseele propuse trebuie să treacă pe lângă locurile frecvent vizitate (de exemplu: centrul municipiului, centrele universitare, şcoli, cămine studenţeşti, spitale, locuri de distracţie, locuri de petrecere a timpului liber, cartiere de locuit). În plus, traseele recomandate pentru traficul de biciclete trebuie să fie continue şi neîntrerupte”. Consilierul mai susţine că, prin proiectul de hotărâre „Constanţa pe două roţi - Constanţa în mişcare”, a înaintat ca propuneri şi următoarele etape de realizare a traseelor:
Etapa I (2016) - trasee: 1. Bd. 1 Mai - Bd. 1 Decembrie 1918 - Bd. Alexandru Lăpuşneanu - Mamaia (City Mall - Campus - Sat de Vacanţă); 2. Bd. 1 Mai - Bd. 1 Decembrie 1918 - Bd. Ferdinand (Primărie, Centru, Piaţa Ovidiu); Etapa II (2017) - trasee: 1. Bd. Aurel Vlaicu (Dorally) - Str. Dezrobirii - Str. Soveja (zona Delfinariu); 2. Bd. Tomis (Palazu/Tomis Plus) - Bd Tomis (până în Tomis III); Etapa III (2018) - trasee: 1. Bd. Ferdinand - Str. I.G. Duca - Bd. Mamaia - Bd. Mamaia (staţiune); 2. Bd. Tomis (din Tomis III) - Bd. Tomis III (Centru, Piaţa Ovidiu); Etapa IV (2019) – trasee 1. Bd. Aurel Vlaicu (CET) - Bd. Aurel Vlaicu (Campus); 2. Bd. I.C. Brătianu (Palas) - Bd. I.C. Brătianu (Kaufland/ICIL).
„Finanţarea pentru realizarea proiectului «Constanţa pe două roţi - Constanţa în mişcare» poate fi susţinută din bugetul local, fondul naţional de mediu, fondurile de coeziune sau fondul european de dezvoltare regională”, conchide Roman.
Rocsana CRISTEA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News