REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Dum., 19 Mai 2024
Anul XX Nr. 6734
12.4° Constanța Duminică, 19 Mai 2024 Anul XX Nr. 6734
 

După un CONTRACT de 2 luni, cu un armator francez, şi-a PIERDUT CAPACITATEA de MUNCĂ

După un CONTRACT de 2 luni, cu un armator francez, şi-a PIERDUT CAPACITATEA de MUNCĂ

Replica API 6 ianuarie 2021 | 09:05 11121

Un navigator cere despăgubiri în valoare de 235.224 de dolari, după ce susține că și-ar fi pierdut capacitatea de muncă, fiind angajat pe funcția de motorist, în urma unui contract de doar 2 luni. Bărbatul susține că pe navă a întâmpinat grave probleme de sănătate din cauza faptului că i s-a solicitat să efectueze lucrări cu greutate, ce nu intrau în atribuțiile sale.

D.D a chemat în judecată armatorul francez V Ships France SAS, agenția de crewing Arpinav SRL și subcontractorul proprietarului navei care a acționat ca agent al acestuia, Eastern Ship Management, solicitând instanței ca, prin hotărârea ce o va pronunța, să dispună obligarea acestora la plata despăgubirilor în cuantum de 235.224 de dolari.

Cum s-a petrecut evenimentul

Navigatorul s-a îmbarcat pe data de 6 iulie 2014, pe LPG-ul Summit Terra pe poziția de mașinist. El spune că a întâmpinat mari probleme de sănătate, din cauza condiţiilor de muncă. Nava a fost introdusă în doc uscat pentru reparații în Șantierul Naval Bahamas. În tot acest timp, i s-a solicitat să efectueze lucrări ce nu intrau în atribuțiile sale,spune navigatorul. Ca urmare a acestui fapt, starea de sănătate a acestuia s-a deteriorat grav. După mai multe investigații medicale, comandantul navei l-a informat că trebuie să stea în stare de repaus pentru aproximativ o săptămână ulterior fiind repatriat, pentru că nu mai putea munci.

În urma investigațiilor medicale au fost necesare operații la ambele șolduri

În urma investigațiilor medicale din țară, acesta a fost supus la 2 operații la ambele șolduri, diagnosticul fiind cel de coxatroza ideoplatica hiperalgică.

Navigatorul acuză că i-au fost încălcate toate drepturile

Evenimentele întâmplate prevăzute în prevederile art.21 lit.a și b din înțelegerea Colectiva Standard ITF la nivelul anului 2012 și art.21 și art.22 din Contractul Colectiv de Munca pentru angajarea navigatorilor români pe nave sub pavilion român și străin, încheiat la nivelul anului 2012, în baza cărora Arpinav SRL avea obligația de a solicita opinia unui medic specializat, care să confirme sau să infirme îmbolnăvirea și agravarea bolii reclamantului la bordul navei ca urmare a condițiilor de lucru.

De asemenea, angajatorul a încălcat, spune navigatorul, absolut toate dispozițiile legale, ignorând, de asemenea și dispozițiile art.5.2. din contractul de ambarcare încheiat între părți. Astfel că în prezent din cauza problemei medicale și a imposibilității de a mai lucra, posibilitățile financiare ale acestuia erau extrem de reduse. Acesta a mai motivat și faptul că a înregistrat datorii foarte mari către diferite persoane.

Ce spune armatorul

Armatorul francez, V Ships France SAS, a precizat că în contractul semnat între părți este semnalat foarte clar că boala profesională nu se despăgubește. Boala coxartroza nu poate fi dobândita ca urmare a unui accident de munca si nu face parte din categoria bolilor profesionale. Specificul activității navigatorilor face imposibil ca aceasta să ducă la declanșarea unei boli profesionale întrucât starea de sănătate adecvată muncii pe nave maritime este verificată înaintea fiecărui voiaj maritim. Înainte de ultima îmbarcare pe LPG Summit Terra, reclamantul a fost supus unei evaluări medicale la un centru specializat în evaluarea capacității de muncă a navigatorilor, acesta fiind declarat apt pentru serviciu. Marinarul nu poate pretinde indemnizații pentru bolile anterior survenite și nedeclarate înaintea îmbarcării sale sau ascunse în mod deliberat înainte de ambarcare și a căror manifestare nu are legătură direct cu executarea serviciului la bordul navei.

Instanţa i-a respins navigatorului cererea

Tribunalul Constanța i-a respins navigatorului cererea de acordare a despăgubirilor,în schimb l-a obligat să achite cheltuieli judiciare în valoare totală de aproximativ 20.000 lei. Decizia nu este definitivă.

Andreea VREJOIU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
asta cu sotiile de navigatori e relativa sunt si femei bune care isi vad de casa lor, acum e ca si cum ai zice ca toti romanii sunt tigani si hoti, nu e cazul. Astia care arunca placa asya cu nevastele sunt doar niste baieti care au vazut ca aia care isi sacrifica viata pe mare vin acasa si isi permit cate una alta si ei nu prea de exemplu tipul de sub mine e un om foarte frustrat iti poti da seama doar ca a pus navigator in ghilimele hahaha ESTI COMPLEXAT sageato!
2
2
Vezi ca nevasta ta face un pexal cat baxezi tu ca 'navigatoru' de nu mai stie nici ea cand vii acasa.
2
4
Generatia Navrom peste noi? Sunteti niste laturi alcooliste care nu stiti u automatizare si vorbiti ca maimutele prin semne cu colegii straini! Mars in rasa voastra de panarame perverse , va bateti pe care sa i sigeti primu' pula la jupan! Oricum sunteti pe cale de disparitie!
12
4
Fraiere du te si bagati o singur in cur eu cred ca te racai in fund si nevastata o ia in gura cand tu te uiti la seriale turcesti,si ia l si pe papagalul de sib tine poata va schimbati intre voi ca dupa cum comentati nu ati mai vazut pasarica si vi s a uscat.Si dupa ce va luati salariul minim pe economie va trimiteti sotiile sa o suga la varianta
5
3
Pentru Pt nume.Da fratioare aici ai drepate.Cat lache da marinero romano e plekat nevestele si femeile lor in general sa kordesk akasa ca scroafele in kalduri.Fut tot ce misca.Si asa fac toate.Nici una nu scapa.
11
7
Da nu stim sa calcam pe vapor ca stim sa calcam pe femeile de marinari adica sa le dam placere pe banii vostri
11
8
ba' labagii "de sub mine",voi nici nu stiti sa calcati pe vapor si va dati lebede'n cacat p'aici!am avut ca voi la vapor gramezi,care habar nu aveau ce si cum-nu toti adevarat-veneam in cart sa vad care e mersul.....vaporu'n pl cu satelitu' fata de drum....cum era putin bulau ,borituri la greu si invoire la cabina.nu mai zic de operare,manevra....etc!hai sictir javrelor!generatia navromistilor......e peste voi de sute de ori!
12
8
Pana nu scapam de generatia navrom e foarte rau pentru navigatorii romani! Cum expune si colegul de sub mn , cam la asta sunt buni navormistii!
14
7
Vremurile cand stateam fara sa facem nimic in cart, chiar in stationare si ne inbatam apoi la cabine au trecut.... Pt orice nimic nava poate fi arestata iar armatorii vor oameni care sa mentina nava la standarde cat mai inalte. Crezi ca nu poti si iti place mai mult alcoolul stai la uscat! Iar calitatea armatorului o poti usor estima azi din diferite surse, nu risca. Daca esti adevarat te vor cauta ei si salariul va fi pe masura, dar nu sari de la unul la altul pt 20 de dolari in plus, ti se va duce repede vestea.
12
10
Din pacate armatorii care solicita echpaje Romanesti se imputineaza pe zi ce trece. Desi sunt multi navigatori profesionisti altii nu stiu decat sa fenteze munca, cerand in acelasi timp salarii greu de sustinut in criza maritima actuala si fiind plini de fite si ifose!
13
5
Vb din calitate de navigator , pe mine de exemplu cand ma pune cineva sa fac ceva peste contractul meu ii zic nu . Daca insista ma duc acasa.
14
3
Ar trebui sa fie un sindicat ,care ar trebui sa impuna ca bolile profesionale sa fie taxate.O gramada de baieti din aceasta profesie au ajuns in functii inalte ,dar n au facut nimic pt ei.Asa ca vezi comandanti de nave cu vreo 40 ani vechime in munca cu pensii de 300 de euro .Functioneaza prezumtia ca uniiau facut milioane de euro din bisnita.
7
2
Idem GSP...fugiti unde vedeti cu ochii de GSP, teparii sefi
29
1
Atentie navigatori si in special toti cei care doriti sa plecati pe mare....Franta,V ships si Arpinav cele mai proaste si mai slabe in domeniul maritim.Desigur le puteti accesa dar pe si cu un foarte mare risk din partea dvstr.Acest anunt nu este postat de catre motoristul implicat mai sus.
30
0
il mancau cei de la ITM rad ROmania e Colonia tuturor si nu face legea un mucea sclav cu sefii EU
9
2
Sclav afara sclav in taral
16
5

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468