REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.8° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.8° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

E oficial! Daewoo a scos la vânzare şantierul din Mangalia. Statul român, invitat să cumpere pachetul majoritar de acţiuni

E oficial! Daewoo a scos la vânzare şantierul din Mangalia. Statul român, invitat să cumpere pachetul majoritar de acţiuni

Replica API 14 septembrie 2017 | 00:00 964

Anunţul a dus la o creştere cu peste 15% a acţiunilor la bursă

Anunţul a dus la o creştere cu peste 15% a acţiunilor la bursă

Daewoo a scos, în mod oficial, la vânzare pachetul de 51% din acţiunile Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), confirmând astfel informaţiile despre intenţia de a renunţa la şantierul naval din sudul Constanţei. Statul român, care deţine 49% din DMHI, a fost invitat să-şi exercite dreptul de preemţiune şi să cumpere partea deţinută de coreeni. Cel mai probabil, România va refuza oferta, iar şantierul ar urma să ajungă în posesia olandezilor de la Damen, aflaţi în negocieri avansate cu Daewoo.

Consiliul de Administraţie (CA) al Şantierului Naval 2 Mai SA Mangalia a convocat ieri Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) pentru data de 18/19.10.2017, primul punct de pe ordinea de zi fiind „exercitarea dreptului de preemţiune privind vânzarea pachetului majoritar de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. La societatea mixtă Daewoo Mangalia Heavy Industries SA”. Practic, este primul anunţ oficial al coreenilor cu privire la intenţia fermă de a pleca din România, după ce media internaţională specula de circa un an de zile asupra planurilor Daewoo de a scăpa de mai multe participaţii la companiile pe care le deţine, pe fondul crizei profunde în care se află constructorul sud-coreean de nave.

Daewoo Mangalia devine Damen Mangalia

Şantierul Naval 2 Mai SA este compania de stat prin care România deţine pachetul de 49% din DMHI, situaţie în care are dreptul legal de a fi prima opţiune a acţionarului majoritar pentru vânzarea pachetului majoritar de 51%. Este însă de domeniul fantasticului ca statul să profite de acest drept de preemţiune şi să preia integral şantierul din Mangalia. Cel mai probabil, după formalitatea de faţă, prin care Daewoo notifică statul român că are întâietate la preluarea pachetului majoritar, vor apărea şi primele informaţii oficiale despre intenţia olandezilor de la Damen de a achiziţiona şantierul din Mangalia. Care se va numi, astfel, Damen Mangalia Heavy Industries, deci îşi va păstra acronimul DMHI.

Daewoo vs Damen în cifre

Vânzarea şantierului coreeano- român din Mangalia către Damen, care mai deţine un şantier naval în Galaţi, este atipică. DMHI este de patru ori mai mare decât Şantierul Naval Damen Galaţi SA, chiar dacă numărul de angajaţi este aproape acelaşi. DMHI a raportat pentru anul 2016 o cifră de afaceri de 2.057.195.188 de lei (circa 450 de milioane de euro), în timp ce gălăţenii au derulat în aceeaşi perioadă afaceri de 548.359.211 lei (aproximativ 120 de milioane de euro).

Deşi au doar un sfert din capacitatea de producţie a sud-coreenilor, olandezii au 2.253 de angajaţi, valoare sensibil apropiată de cea a DMHI, unde lucrează 2.389 de oameni. Diferenţele devin însă ameţitoare când vorbim de performanţe financiare. DMHI a înregistrat anul trecut pierderi de 483.916.110 lei (peste 100 de milioane de euro), în timp ce Damen a raportat un profit net de 1.105.870 de lei.

Şantierul olandez din Galaţi are datorii totale de 480.165.027 de lei, rezonabile într-un context de activitate stabil, pentru ca DMHI să bată toate recordurile, cu datorii de 5.350.084.563 de lei. Situaţia se păstrează, la scală, şi în cazul companiilor-mamă. Damen Shipyards Group a derulat în 2016, prin cei 9.000 de angajaţi de pe cele 33 de şantiere ale sale, afaceri de 1,7 miliarde de euro, cu un profit net de 29 de milioane de euro. Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) este unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume, cu peste 13.000 de agajaţi, afaceri de aproape 13 miliarde de dolari şi pierderi de 1,6 miliarde de dolari în 2016.

Daewoo, salvat de statul sud-coreean

Statul sud-coreean a trebuit să preia DSME pentru a salva de la faliment una dintre cele mai mari companii ale sale. În aprilie, Daewoo a beneficiat de conversia în acţiuni a unor datorii de peste 3,3 miliarde de dolari şi fonduri noi de încă 2,6 miliarde de dolari. Prin planul său de reorganizare, Daewoo vrea să vândă, în afara şantierului său din Mangalia, alte 14 subsidiare. Daewoo se află din 1997 în România.

R.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
ar fi fost bun alt investitor viabila si transformarea santierului in port,,,,ce ziceti mare smecherie,masina de facut bani
0
0
Vor cumpara olandezii,statul roman nu este interesat....
2
2
Aceiasi indivizi pe care-i stie tot orasul vor ramane la butoane sa-si bata joc de angajati si sa linga alte buci decat ale coreenilor. Se schimba doar stapanii care vor obtine profit,fie el declarat sau nu. Cine are posibilitatea si inca este suficient de tanar,mai bine sa plece in alt oras,pentru ca aici dupa ce te umilesc cativa ani te scuipa ca pe voma si nimeni nu te mai angajeaza. Sunt zeci si sute de cazuri in Mangalia de oameni nenorociti asa in principal de gaozarii sefi,nu de coreeni.Ticalosii nu pleaca impreuna cu coreenii.
5
0
Actiunile sunt valabile.Numai ca firma fiind pe pierderi de mai multi ani ,deci neancheind anul finsnciar cu profit nu s-au dat dividende.Relatii despre contul dv.de actiuni obtineti de la Depozitarul Central Bucuresti.Cautati pe internet si gasiti date de contact.
10
0
Dupa revoluite am primit acele actiuni pe care le-am plasat la Daewoo santier naval Mangalia. Stie cineva ce s-a mai intamplat cu ele, mai au sau nu mai au valoare, mai suntem sau nu actionari ?
4
0
..ce o sa ii plangeti voi pe coreeni..
2
1
DMHI go to korea!
4
2
MULTA MULTA MUIE TUTUROR COREENILOR DIN DMHI
3
0
s-o crezi tu, tu nu vezi ca toata opozitia tipa ca de ce se maresc salariile? sau poate crezi ca daca statul nu mareste salariile privatul o sa le dubleze - atunci te inseli. Profitul gras din salarii mici iese ca managementul e varza
3
3
lasa sa vina ca o sa mai ramana dracu, o sa faca vapoare nu stiu cu cine ca oamenii o sa plece in continuare daca nu maresc salariile,sau in primul rand sa schimbe toata conducerea de cacact
4
0
Poate sa vina si si mamaia din groapa,in santierul asta de doi lei,pana nu se schimba personalul asta jegos si corupt,nu o sa fie salarii mari!
10
0
L.au pus si pe olx?
13
1
Dupa ce coreenii sau impus cu firmele lor fantoma si au devalizat neplatind si evazionand statul roman acum pleaca cu toti banii mulsi . Sa fie inchise si verificate la sange firmele subcontractoare de ANAF , DNA , etc . cum ar fi DYP TIGROS ce in spate sta chiar Directoru Economic D.Y. PARK....... ,surpriza mare ANAF , DNA
7
4
Din pacate numarul angajatilor este sub 2000 , foarte multi au plecat, i a primit Europa si America .Statul roman nu a luat nicio masura sa nu sevajunga aici.
8
2
Dl Prim Ministru Tudose si dl Min de Finante Misa nu cere dividente si de la partea romana, ca tot cer ei de la toate companiile romanesti lovele? Vice - presedintii si SN prin directorasii lor numiti politic n-au nimic de spus? banii, banii unde-s banii handicapatilor
10
3

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367