REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.9° Constanța Sâm., 12 Oct. 2024
Anul XX Nr. 6880
16.9° Constanța Sâmbătă, 12 Octombrie 2024 Anul XX Nr. 6880
 

Electrificarea linei de cale ferată Constanța – Mangalia costă 1,3 miliarde de lei

Electrificarea linei de cale ferată Constanța – Mangalia costă 1,3 miliarde de lei

Andreea CONDURACHE 21 aprilie 2024 | 00:00 1981

CFR SA a lansat licitația pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia. Lucrările efective la cei aproape 43 de kilometri de cale ferată ar trebui să dureze doi ani. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 17 iunie 2024.

Electrificarea linei de cale ferata Constanta – Mangalia costa 1,3 miliarde de leigara CFR Mangalia

Durata de execuție a investiție este de 24 de luni. Pe linia ferată Constanța-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanța – Agigea Ecluză (linie dublă și electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate 6 stații CF, după cum urmează: Constanța, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Mangalia, 2 halte de mișcare: Agigea Ecluză H.m și Neptun H.m și 4 puncte de oprire, astfel: Tuzla h, Pescăruș h, Costinești Tabără H.c. și Neptun H.c..

Electrificarea linei de cale ferata Constanta – Mangalia costa 1,3 miliarde de leiNeptun Haltă

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracțiune diesel-electrică. Circulația trenurilor se desfășoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanța și Eforie Nord, iar între Eforie Nord și Mangalia – la cale liberă. Linia de cale ferată Constanţa – Mangalia, parte a rețelei TEN-T Comprehensive (rețeaua TEN-T- globală sau extinsă) situată pe Coridorul Rhin – Dunăre, reprezintă o componentă importantă a reţelei feroviare din Romania pentru traficul de călători şi marfă făcând parte din Magistrala 800 Bucureşti - Constanţa - Mangalia care deserveşte zona turistică de sud a litoralului Mării Negre şi agenţii economici amplasaţi pe platforma porturilor Constanţa şi Mangalia.

Proiectul „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT), aprobat de Guvernul României prin H.G. nr. 666/2016, cu modificările ulterioare.

Scopul investiției vizează creşterea atractivităţii și competitivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. Obiectivele preconizate vizează: reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație; îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Așa Arată Trenurile În America , Nu Ca Rablele De Trenuri Din Europa [Germania Și r*mânia], Asia, Și Rusia La Un Loc, Nu Credeți Oare: Oricum Europa [Germania ], Asia, Și Rusia Sunt În Urmă În Comparație Cu America, Nu Credeți Oare . Rablele Se Aruncă, Nu Se Mai Folosește! Trebuie Trenuri Noi, Nu Rable Bune De Aruncat Pe Foc La Gratar, Nu Credeți Oare . Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.
0
0
Mangia trebuie legata cu varna si Alexandropoli.
1
0
Mai este puțin și va împlini 100 de ani,fără curent pt locomousan.Pe bune nu a văzut nici un partid pînă acum asta?
2
0
Nu prea are justificare eficienta economica fara a se realiza in comun cu bulgarii un priect transfrontalier costier feroviar Constanta-Varna.... Dpdv economic, Mangalia nu ofera prea multe perspective pentru transport marfa, iar despre calatori ce sa mai vorbim??? doar 3 luni pe an ce este un trafic mai rdicat in rest sunt automotoare care fac du-te - vino C-ta Mangalia ... si atat. Eficienta investitiei 0
8
0
nu stiu daca economic se justifica cheltuiala! pentru banii din PNRR, aruncati pe geam, o sa plingem mult!
8
2
Cu banii acestia faceau un monorai pe intreaga distanta
10
0
Mai Petru u mergi cu trenul de tot vorbești. Eu FC de 20 ani cu trenul c. Ta Mangalia naveta. Dca nu ști taci dingura
5
1
30 de calatori pe zi? Cine a facut studiul de fezabilitate, erea beat sau politician?
11
1
In afara de perioada de vacanta scolara pe aceasta linie se consuma energia degeaba fie ea electeica sau diesel, nu merg mai mult de 10 calatori pe tren si aia ori sunt angajati cfr ori sunt cu abonament scutit de plata
12
5
De cât să merg cu trenul mai bine merg cu Opelul meu frumos
5
7
modernizati si garile si introduceti si trenuri de Bucuresti pe tot timpul anului de la Mangalia daca tot electrificati linia .
17
1

REPLICA


LOTO

6/49
3125143822
5/49
193462335
joker
1942212358