Făgădău, mesaj pentru firma care a contestat licitaţia pentru restaurarea Cazinoului
Făgădău, mesaj pentru firma care a contestat licitaţia pentru restaurarea Cazinoului
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPrimarul Constanţei, Decebal Făgădău, a comentat pe larg situaţia Cazinoului, mai exact a contestaţiei care a fost depusă vineri, 13 septembrie, după anunţarea câştigătorului licitaţiei privind restaurarea acestei clădiri. În cadrul unui interviu acordat cotidianului Replica, edilul a vorbit şi despre spaţiile verzi, despre faptul că Lild amenajează un parc în zona plajei Modern, pentru a respecta astfel norma de spaţiu verde aferent construcţiei realizate pe bulevardul Aurel Vlaicu. La fel, primarul a comentat şi situaţia aşa-ziselor dale înierbate de la City Park Mall.
Reporter: Domnule primar, ce se va întâmpla cu Cazinoul, având în vedere că, din nou, a fost contestată licitaţia de atribuire a lucrărilor pentru refacerea acestei clădiri?
Decebal Făgădău: În primul rând, vreau să clarific statutul Cazinoului, pentru că, deşi s-a vorbit foarte mult în spaţiul public, în continuare sunt oameni care fie nu ştiu, fie nu înţeleg. Cazinoul este al municipiului Constanţa, este al nostru, al tuturor, deci el se află în proprietatea oraşului şi a fost transmis în administrare Companiei Naţionale de Investiţii, aşa cum au hotărât constănţenii într-un sondaj pe care l-am făcut anul trecut, în primele trei luni ale anului. Atunci am întrebat constănţenii, după primele trei licitaţii anulate, ce ar trebui să fac eu, în calitate de primar, astfel încât procesul de restaurare. (...)
Constănţenii au hotărât să mergem în continuare cu acest parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi cu Compania Naţională de Investiţii. După ce-a de a treia licitaţie anulată, întrucât trecuseră 3 ani de zile de la studiile de fezabilitate, CNI a reactualizat toate studiile astfel încât să avem o documentaţie gata pentru cea de a patra licitaţie. Zis şi făcut. Anul acesta au fost actualizaţi indicatorii tehnico-economici. Ministerul şi CNI s-au mişcat foarte repede şi a fost demarată cea de a patra licitaţie. De la momentul martie 2018 şi până în prezent, noi nu am stat cu mîâinile în sân şi ne-am asumat conservarea Cazinoului şi punerea lui în siguranţă. După cum aţi văzut, am obturat toate geamurile pe unde ar fi putut intemperiile să degradeze şi mai mult ceea ce este în Cazinoul; am reparat acoperişul; am pus în siguranţă toate ornamentele şi toate elementele de decor; am împrejmuit clădirea şi este, în momentul de faţă, pregătită pentru restaurare. Am sperat, până în ultima zi, vineri, 13, că nu se va depune contestaţie. La cea de a patra licitaţie au participat trei consorţii şi a fost declarat câştigător unul dintre aceste consorţii. Vineri, în jurul prânzului, deja număram orele până la finele programului, când am primit vestea că s-a depus contestaţie. Din ce am înţeles, contestaţia s-a depus atât la Compania Naţională de Investiţii şi acolo comisia de soluţionare a contestaţiilor deja lucrează în formularea unui răspuns (...), şi, de asemenea, aceeaşi contestaţie a fost depusă la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Colegii de la CNI, cu care am vorbit şi vineri, şi astăzi, au pregătit deja toată documentaţia astfel încât să fie transmisă la CNSC. Vă daţi seama că nu m-a bucurat deloc, ba chiar m-a întristat mult această veste a unei contestaţii, dar de data asta sper ca atât comisia din cadrul CNI, cât şi CNSC să răspundă cât mai repede contestaţiei. Dacă ea este întemeiată, să o admită şi să facă ceea ce spune legea, iar dacă ea nu este întemeiată, să o repingă. Din acel moment, în situaţia în care contestaţia este respinsă, eu merg pe raţiunea şi pe bunul simţ al contestatarului, pentru că eu înţeleg că are dreptul să îşi apere interesul economic, să depună contestaţia, dar pe de altă parte vreau să înţeleagă foarte clar că şi noi avem dreptul să avem un Cazinou restaurat. Aşteptăm de 4 ani de zile, din februarie 2015, de când s-au probat indicatorii tehnico-economici prima dată, aşteptăm de 4 ani de zile o licitaţie. Eu sper ca această problemă a contestaţiei să fie tranşată până în prima decadă a lunii octombrie. Din acel moment, sper să se semneze contractul de finanţare, contractul pentru proiectare şi execuţie şi să mergem mai departe (...). Ar fi trist, ar fi păcat să mai treacă încă o iarnă peste Cazinoul nostru (...).
Rep.: Dumneavoastră faceţi un apel către cel care a contestat, să nu mai meagă şi în instanţă? Ştiţi că are şi această posibilitate...
Decebal Făgădău: Bineînţeles. Dacă îi va fi respinsă contestaţia, da!, atunci fac apel către cel care a contestat să nu meargă în instanţă. Dacă CNSC îi respinge contestaţia – eu vorbesc acum ipotetic –, pentru că există şi varianta ca omului să îi fie acceptată contestaţia. Din ce ştiu eu, pentru că nu am avut acces la documentaţie, consorţiul care a contestat are preţul mai mare decât cel care a câştigat. De asemenea, tot din ceea ce ştiu, şi ştiu din spaţiul public, firma care conduce asocierea care a câştigat licitaţia are o experienţă mult mai mare în restaurarea monmentelor, spre comparaţie cu cei care contestă astăzi. Nu vreau ca apelul meu să fie interpretat ca o presiune asupra comisiilor de evaluare sau care soluţionează contestaţia sau ca o presiune asupra celui care a depus contestaţia. Azi avem un cadru legal care reglementează situaţia în care ne află. Dar, dincolo de acest cadru, cred că trebuie să primeze interesul nostru comun, şi atunci când spun comun, nu mă refer doar la constănţeni, ci la români: să avem un Cazinou restaurat (...).
Rep.: Municipiul Constanţa ar fi avut bani să facă această lucrare?
Decebal Făgădău: Bineînţeles că da, am fi putut să atragem fonduri. Nu neapărat fonduri europene.
INTERVIU COMPLET - VIDEO:
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News