REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° ConstanÈ›a Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
12.6° ConstanÈ›a Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

Ford amână producţia unor vehicule electrice în SUA

Ford amână producţia unor vehicule electrice în SUA

A.F. 6 aprilie 2024 | 00:00 123

În condiÅ£iile încetinirii vânzărilor de vehicule electrice (EV) pe piaÅ£a din SUA, Ford a anunÅ£at joi că amână producÅ£ia noilor camionete electrice ÅŸi a unui nou SUV mare, prevăzută să înceapă în 2026, dar a majorat gama de maÅŸini hibride, transmit AP ÅŸi Reuters.

Ford amana productia unor vehicule electrice in SUA

Compania cu sediul în Dearborn, Michigan, a precizat că mult aÅŸteptata camionetă electrică care va fi construită la noua fabrica din Tennessee va fi amânată cu un an, până în 2026, iar SUV-ul cu trei rânduri de scaune va fi amânat cu doi ani, până în 2027, la uzina din Oakville, Ontario, lângă Toronto.

AnunÅ£ul vine pe fondul unei creÅŸteri de doar 2,7% a vânzărilor de vehicule electrice pe piaÅ£a din SUA în primul trimestru din 2024, după un avans record al vânzărilor de 47% anul trecut. Înmatriculările de maÅŸini noi au urcat cu aproape 5% în primul trimestru din 2024, iar cota de piaţă a EV a scăzut la 7,1%.

TotuÅŸi, vânzările de de maÅŸini hibride au urcat în primele trei luni din acest an cu 45%, în timp ce livrările de maÅŸini hibride plug-in au urcat cu 34%, conform datelor Motorintelligence.com.

De asemenea, Ford a anunÅ£at că "se aÅŸteaptă să ofere" versiuni hibride ale tuturor automobilelor de pasageri pe benzină până la finalul deceniului, în America de Nord.

Åži rivalul General Motors anunÅ£a în octombrie că va amâna cu un an producÅ£ia noilor camionete electrice la fabrica din Michigan.

Directorul general al Ford, Jim Farley, anunÅ£a în februarie că producătorul auto îÅŸi reformulează strategia sa privind vehiculele electrice, pentru a concura cu rivalii din China, deschizând calea spre o colaborare cu alte companii auto, în vederea reducerii costurilor cu bateriile EV.

BYD şi aţi producători low-cost de vehicule electrice din China reprezintă acum una dintre cele mai mari provocări pentru afacerile globale ale Ford, a declarat Farley, la o conferinţă găzduită de Wolfe Research.

"Dacă nu poÅ£i concura în mod echitabil ÅŸi cinstit cu chinezii pe plan global, atunci 20% - 30% din veniturile tale sunt în pericol în următorii ani", a avertizat Farley.

Acesta a anunţat că Ford are o echipă specială - separată de operaţiunile de bază de inginerie ale companiei - pentru a proiecta un vehicul electric mic, low-cost, care să concureze cu modelul Seagull al BYD. De asemenea, Ford evaluează strategia sa privind bateriile EV.

"Anul trecut, 25% din toate vehiculele vândute în Mexic au provenit din China. Lumea se schimbă", a apreciat Farley.

Åži directorul general al General Motors (GM), Mary Barra, a afirmat, la aceeaÅŸi conferinţă: "Dacă există moduri de a încheia parteneriate cu alte companii, în special în domeniul tehnologiilor avansate, ÅŸi pentru a fi mai eficienÅ£i în privinÅ£a cheltuielilor de capital ÅŸi R&D (cercetare-dezvoltare), vom pune totul în joc".

Producătorii auto americani se află sub presiunea companiilor chineze care produc vehicule electrice low-cost şi le exportă masiv spre Europa, America Latină şi sud-estul Asiei.

Rod Lache, analist la Wolfe Research, a estimat că în prezent costurile de producÅ£ie ale producătorilor auto chinezi sunt cu 30% mai scăzute decât ale companiilor occidentale, citează Agerpres.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272