REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Foști șefi CFR Marfă, trimiși în judecată după ce au vândut la preț de fier vechi peste 2.400 de vagoane

Foști șefi CFR Marfă, trimiși în judecată după ce au vândut la preț de fier vechi peste 2.400 de vagoane

Andreea VREJOIU 2 aprilie 2023 | 00:00 3260

35 de persoane, cetățeni români și libanezi, inclusiv foști șefi ai CFR Marfă, au fost trimiși în judecată de DIICOT Timișoara, fiind acuzați că subevaluat și apoi vândut la fier vechi, 2.450 de vagoane destinate casării. Potrivit unui comunicat de presă, prejudiciul este de 33.6 milioane de lei, circa 7.5 milioane de euro.

Fosti sefi CFR Marfa, trimisi in judecata dupa ce au vandut la pret de fier vechi peste 2.400 de vagoane

Cele 35 de persoane – o parte dintre ele având calităţile de director general, director operaţiuni dezvoltare, director economic-financiar, director vânzări, şef serviciu, inginer şi contabil – sunt acuzate de constituirea unui grup infracţional organizat, delapidare în formă continuată cu consecinţe deosebit de grave şi spălare de bani în formă continuată, precizează DIICOT.

Procurorii spun că în anul 2014 a fost constituit un grup infracţional organizat în scopul săvârşirii infracţiunilor de delapidare cu consecinţe deosebit de grave şi spălare de bani, grup format de o parte dintre membrii din conducerea decizională/administrativă/executivă şi tehnică centrală a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă.

Grupul, care a implicat factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, a avut drept scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând însuşirea de către o societate comercială a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

Cum au fost subevaluate vagoanele

Conform anchetatorilor, subevaluarea a fost realizată prin iniţierea de către societatea de transport a unei proceduri de licitaţie pe Bursa de Mărfuri Bucureşti a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria „deşeu fier vechi greu” şi „deşeu fier vechi special“” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară, fiind ascunsă adevărata natură a materialelor care intrau în compunerea vagoanelor.

Prin încheierea şi semnarea contractului de vânzare cumpărare din 29 iulie 2016 şi cu prilejul executării acestuia prin 14 facturi de predare a bunurilor casate, „membrii din conducerea decizională/ administrativă /executivă centrală a societăţii de transport, cu susţinerea structurilor sau departamentelor tehnice din subordine, au însuşit, în folosul unei societăţi din Călăraşi, 2.450 de vagoane subevaluate ca deşeu de fier vechi, ascunzând starea reală şi elementele din fier greu şi oţel, cu consecinţa producerii unui prejudiciu de 33.628.496,44 lei (7.541.036,11 euro).

Anchetatorii arată că în toate aceste operaţiuni au fost implicaţi factori de decizie de la nivelul central şi teritorial a societăţii de transport, precum şi reprezentanţii societăţii beneficiare. Reprezentanţii societăţii comerciale din Călăraşi ar fi cunoscut activităţile de subevaluare şi ascundere a naturii bunurilor operată de reprezentanţii unităţii de transport feroviar de marfă şi au facilitat activitatea de delapidare a acestei societăţi.

Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” S.A. s-a constituit parte civilă în dosarul penal. În cauză au fost instituite măsuri asiguratorii asupra a 76 de imobile din Bucureşti şi judeţele Călăraşi, Dâmboviţa, Prahova, Constanţa, Gorj, Hunedoara, Iaşi, Ilfov şi Galaţi. Prin rechizitoriu s-a solicitat menţinerea măsurilor asiguratorii şi obligarea inculpaţilor la plata cheltuielile judiciare avansate de stat în cuantum de 136,831.45 lei.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluţionare Tribunalului Timiş, conform libertatea.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pe marele vanzator național "barcagiul Bas-in-escu cu acolita Boangista" nu- i întreabă nimeni, caci are o EBA-ba fosta eur-usine-o-palamentabila!!???
1
3
Firmele private de la călători și marfa nu se controlează Au falimentat CFR Au vagoane și locomotive gunoi și ia saci cu bani de la transport
4
0
Asta-i gainarie pe langa cele peste 500 de locomotive aduse in portul Constanta sud pentru a fi vandute la fier vechi ...prin anii 2000 ? Politia transporturi chiar nu stie ?
6
0
2014, an de producere a pagubei. sintem in 2923, pina acum ce au facut cei platiti de noi sa ne pazeasca? este o cacealma specifica justitiei romane?
3
1
asa este, romania a ajuns o tara bananiera , super corupta ca prin sudan , mozambic unde nu mai este nici o lege decat legea hotiei generale si a minciunii , s a umplut tara de hoti in toate domeniile , trebuie construite vreo 200 de puscarii in toata tara , altfel romania va fi desert .
5
1
La puscarie cu ei daca sunt gasiti vinovati si lasa ti in cwrw gol , luati le toate proprietatile , tot.
7
0
sa se ajunga sa se fure si dintii mortilor din gura! Vom ajunge o tara africana, neguvernabila, plina de puroiul coruptiei.
8
1
Astia fura miliarde si eu injur mascatii si i-au arest. In ce lume traim?
9
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218