REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

FOTO. Cum arată o zi de muncă pentru un mecanic de locomotivă. ‘Îţi îngheaţă oasele, faci brumă la nas şi stai 26 de ore pe un scaun mizer!’

FOTO. Cum arată o zi de muncă pentru un mecanic de locomotivă. ‘Îţi îngheaţă oasele, faci brumă la nas şi stai 26 de ore pe un scaun mizer!’

Replica API 10 ianuarie 2019 | 00:00 3177

„La un tren de marfă, la o viteză de 80 km/oră, cu căldură la maxim, îți îngheață picioarele, ceafa, simți curentul intrând prin toate oasele; la un tren de călători, la o viteză de 120 – 160 km/oră, faci brumă la nas”, povestește mecanicul de locomotivă Radu Moldoveanu, angajat al Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă, sucursala Constanța, pentru a atrage atenția asupra condițiilor de muncă în care muncesc angajații CFR. „Așa arată locomotivele din România, după 28 de ani de furt în continuu”, mai atrage acesta atenția.

Bordul locomotivei nu mai are iluminat de mult, mecanicul fiind nevoit să folosească o lanternă pentru a putea vedea, noaptea, parametrii de funcționare ai locomotivei. Frigiderul nu funcționează, fiind de decor, în vreme ce angajații îți țin pachetul în pungi, pe sala locomotivei. Oricum, spun aceștia, este aceeași temperatură precum afară.

Prizele au ajuns să fie, de fapt, niște fire electrice care ies din pereții locomotivei. Mobilierul este defect și arată de parcă ar fi făcut războiul. De confort, de condiții umane sau decente pentru o tură de muncă de 22 sau 24 de ore nici nu poate fi vorba! Astfel pot fi descrise aproximativ 90% dintre locomotivele trenurilor de marfă și călători care circulă, în prezent, pe liniile ferate din țara noastră.

Imaginile au fost făcute publice de mecanicul de locomotivă constănțean Radu Moldoveanu, angajat al CFR Marfă. De asemenea, el a descris, în câteva rânduri, cum se desfășoară o zi de muncă pentru un mecanic de locomotivă, plătit cu un salariu mizer, pentru multe ore de muncă!

Ora 17,30 – pleci de acasă, la ora 18,00 ai prezentarea la serviciu. Îți iei geanta burdușită de cărți și regulamente (așa se cere!), mâncare, haine de schimb și pleci. Nu știi exact când te întorci, cel puțin mecanicii de la trenurile de marfă. La călători e programul mai stabil. La ora 18,00 ajungi la depou, la ora 20,45, după două ore și 45 de minute, în sfârșit se găsește o locomotivă care întrunește cerințele minime de siguranță pentru remorcarea unui tren. Ce înseamnă condiții minime? Se vede în poze. Așa arată 90% din locomotivele din România. Așa arată după 28 de ani de furt în continuu.

Și pleci cu trenul, la un tren de marfă, la o viteză de 80 km/oră, cu căldura la maxim, îți îngheață picioarele, ceafa, simți curentul intrând prin toate oasele, la un tren de călători la o viteză de 120 – 160 km/oră, faci brumă la nas.

După câteva ore de serviciu, de mers, te oprește într-o gară, în mijlocul Bărăganului. Cea mai apropiată localitate este la doi kilometri distanță. Și în gara aia tot stai, și stai, fără o toaletă, fără un robinet cu apă curentă, doar ce ai în sticla pe care ai luat-o când ai plecat de acasă.

La ora 8,45, după 12 ore de la luarea în primire a locomotivei, ți se încheie programul normal de muncă. Pleci acasă? Nu. Trebuie să aștepți schimbul. Iar schimbul nu vine și uite așa, după 12 ore mai stai încă două ore și încă două ore... Iar seara, pe la 21,00, după 24 de ore de stat pe locomotivă, vine schimbul. 24 de ore de stat pe un scaun, 24 de ore fără un wc, 24 de ore cu aceleași haine, aceiași bocanci.

Iar la ora 21,00 vine schimbul, dar pleci acasă? Nu, pentru că la ora aceea, din stația respectivă, din mijlocul Bărăganului, nu mai ai niciun mijloc de transport. Stai toată noaptea, până dimineață, în mijlocul iernii, și vezi tu cum te descurci să te încălzești. Într-un final, după 42 de ore de când ai plecat de acasă, din care 26 de ore de stat într-un scaun, pe o locomotivă vai de mama ei, ajungi acasă. Apoi, o iei de la capăt”, istorisește mecanicul de locomotivă Radu Moldoveanu pe pagina sa de Facebook.

„În condițiile acestea, oamenii ăștia, mecanicii de locomotivă își fac meseria, transportă călătorii, transportă mărfurile, toate pe un scaun mizer. Mulți nici nu mai apucă să ia prima pensie, mor de boli, mor de epuizare, mor de nopți pierdute”, mai atrage atenția mecanicul de locomotivă.

F.B.

Sursă foto și text: Radu Moldoveanu, Facebook

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2275146382808938&set=pcb.2275146752808901&type=3&theater

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Locomotivele au ajuns in halul pentru ca nu au mecanici titulari , azi una , maine alta...si tot asa ! Aceeasi situatie am vazut la autobuzele Londoneze..cabina soferului varza ,daca nu ai o '' masina a ta '' , in care sa stergi praful , sa ai grija de ea...aici se ajunge !
0
0
Mecanicul nu e mai mult decat o zdreanta rea de gura si puturoasa. Trebuia dat afara de la serviciu pentru neglijenta. Ce legatura are politica cu un asemenea imbecil care se complace intr o cocina de porci? Este datoria lui sa intretina locul de munca in conditii bune ,mai ales ca nu cred ca sunt mai mult de doi trei care lucreaza pe locomotiva aia. Pune mana si fa curatenie bai jigodie nenorocita!!!
2
1
Ia, face-ti sedinta de sindicat cu toti "mecanicii"!!! Cate o mie de litrii de motorina de fiecare locomotiva si v-i le amenajez eu full option, sau 500L da fara aer conditionat, doar aeroterma si fara internet si teve prin satelit... in rest tot, scaune tapitzate, incalzire, frigider, prize, etc ...
1
1
Mars zdreanto, pisa-te ca vine trenul !!!
2
1
Sa ne tragi apa din belita la toti tatarii din cta
1
4
Vad ca unii comentati asa sa va aflati in treaba . Ia spuneti voi cati din voi daca la locul de munca se arde un bec sau se strica aerul conditionat il repara din banii lui . Stiti ca unele locomotive sunt din anii 70 - 80 . Chiar si intretinute sunt uzate de timp si unele scaune din poze este posibil sa aiba si 20 -30 de ani . Vorbiti sa va aflati in treaba numai moralisti pe aici . Si daca cumpar eu scaun sau vreau sa fac o reparatie din banii mei la locomotiva trebuiesc intocmite niste acte ca o locomotiva nu este ca si un autoturism. oricum noi romanii vad ca ne pricepem la toate
8
4
cine a folosit ,locomotiva tot unul ca el,fara educatie,fa-ti nu astepta pomana daca n-ati pastrat cu ce va dotat statul,reparati,cumparati,vopsiti...Nu plingeti..de vina e Soros,Basescu,Iliescu,Constantinescu...etc..Ce ei au mers cu locomotiva,tot unul ca tine care a distrus si la durut la basca...Rusine sa va fie,astai EDUCATIA...
4
5
dar sa stii ca PNListiiUSRistii ciolos si ceilalti sunt usa de biserica, nu au copii la studiu in strainatate stau la case amarate si aprtamente de 2 camere nedecomandate, au dacii din 1990 de amante si secretare ce sa zicem doar femeia de servici de la scara ii satisface deci sa-i votam pe ei ca sunt buni ce daca nu au nici o idee sau un program de guvernare...
4
3
Sa fii om cinstit este greu, scaunele sunt rupte de prea multe mizerii de acarite care au stat ca vacile pe bord. Putini sunt oameni cinstiti.
6
3
Ca ziua are 26 de ore!!! Si inca o chestiune: ''omul sfinteste locul''!!!! Si daca v-ar da locomotive de ultima generatie tot niste cotete ar ajunge pentru ca asa ati fost invatati sa aveti grija de bunurile care nu va apartin!!! Cel care a trimis pozele este in egala masura vinovat pentru starea deplorabila a locomotivei!
9
8
la un moment dat cineva va trebui sa raspunda de acest dezastru
9
2
pai de unde sa fure psd-stii ca au si ei copiii la studiu in strainatate,au vile,masini scumpe de achitat,dar amantele ,secretarele credeti ca costa putin?Asa ca ciocul mic si la munca sclavilor,aaa..si nu uitati votati psd-ul ,pentru o Romanie Unita ! ....buna asta ,nu ?
7
6
Ba puturosule,pune-ti becul lipsa.Curata locomotiva.Nu mai fura motorina!Nu te mai incalzi in locomotiva in fatav graii mangalia,de la ora 3 noaptea la ora 5,rapanosule,cu motor de 1500CP mergind aiurea in gol.Nu-ti convine,pleaca la alta slujba,putoare!
14
5
...... unde este flota, ba9i nenorocitul dracului, corcitura tatareasca nenorocita ce esti !!!!!!!!!!!!!!!!
10
5
Dupa revolutie primul min transporturi a fost Basescu apoi altii care n-au facut nimic pina-n ziua de azi --numai incompetenti de 2 bani care au mincat banii tarii
12
1
noi opozitia mancam cacat tot timpul,ca si cum nu am fi fost la guvernare unde am facut cacatul praf pe timpul nostru, poate asa prostii pun botul ,este drept sunt cativa hastagi prosti ca al de DIDE de exemplu cand ieri la televizor si-a etalat prostia in toata splendoarea nestiind macar impotriva cui protesteaza si pentru ce .Asa si putoarea asta de mecanic, nu poate repara un radiator ,sau sa stearga o mizerie de frigider ,mai stiu niste putori de la politia de frontiera care zbierau sa vina ministrul sa le stranga caiini vagabonzi din unitate !Omul sfinteste locul! Oare ?!....
8
10
La m7nca cu voi putorimor nu mai omentati pe aici. Mecanicii au dreptate sistemul Cfr e la pamant. Se vrea vinderea acestuia pe nimic . Asta e interesul ascuns sa il VANDA
14
4
ti-ai dracu de putori, va este lene sa dati o matura si o mana de vopsea. stati ca animalele in mizeria facuta de voi insiva. mai faceti si poze, sa vada lumea cat de idioti sunteti.
14
15
Ai votat psd acum stai in mizerie crunta, te-ai bucurat c-ati da bani nemunciti. Asta-I viitorul tarii cu psd Cuba si Venezuela. Toti directorii cfr au fost si sunt psdisti corupti
14
13
Dreptate mare are acest mecanic! Se vrea PRIVATIZAREA TOTALA a cfr calatori si cfr marfa. Asta e interesul de a nu mai investi pentru a vinde pe nimic. Dna ar trebui sa intre pe fir. La Iasi asteapta 20 de RAME sa intre pe traseu la operator privat pe partea de calatori. Asta este realitatea
16
4
Bai putregai umblator locomotiva aia arata asa si pe vremea cand alte partide erau la guvernare.Atunci nu s-a trezit spiritul curateniei in deranjatul mecanic sa faca poze pt presa.Hai SICTIR,NATARAULE!nu ma intereseaza partidul ce il pomenesti tu,pramatie.Tu crezi ca in locomotiva te urci tu cu ma-ta si tot neamul? Tot mecanicii sunt de vina pt cum arata interiorul locomotivei.Ce lagatura are poza din tren de calatori cu mizeria din locomotiva? In locomotiva nu calatorii i-au distrus frigiderul mecanicului.si nici nu i-au jumulit priza,si nici nu i-au vandalizat scaunul.
20
16
Numai un gunoi PSD-ist, paote sa nege asa ceva, iesi fgm de sluga imputita! Jignesti omul il faci penal, PENALI sunt sefii tai Gunoiule! De parca nu stie lumea ce se intampla in jegu asta de Tara! Hai sictri boschetarule!
17
11
Unde pleci pulifrici in cursa fara cabina echipata complet?! Se observa in foto lipsa extinctorului din locasul sau.Pai cu ce intervi de urgenta? Faci un pipi mic si gata?!Cu pozele astea trebuia sa te duci la sefii cfr si sa-ti dai demisia.Mai ai putin si spui ca sunt de vina calatorii cfr pt conditiile tale din locomotiva!Singurul mecanic pe care l-am vazut stergand de praf ,,botul,, locomotivei si geamurile la o oprire intr-o gara a fost inainte de 1989.In foto se vede ca nici frigiderul nu sunteti in stare sa vi-l stergeti.Tot asa stati si acasa cu prizele???
25
15

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218