REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.3° Constanța Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.3° Constanța Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Grecii ne învaţă cum să ne vindem turismul românesc în străinătate

Grecii ne învaţă cum să ne vindem turismul românesc în străinătate

Replica API 30 aprilie 2012 | 00:00 110

Avem nevoie de promovare şi de preţuri mai mici decât bulgarii

Avem nevoie de promovare şi de preţuri mai mici decât bulgarii

Deşi anual mii de români îşi petrec concediile în străinătate, turismul românesc nu este promovat nici în Grecia, dar nici în alte mari oraşe ale Europei. Preşedintele Organizaţiei Naţionale Elene de Turism, Konstantinos Zikos, a declarat, sâmbătă, în staţiunea Mamaia, că pentru a atrage turişti greci în România este nevoie de idei "bune şi inteligente" pe partea de marketing şi de preţuri mai mici ca ale vecinilor bulgari, Grecia fiind grav afectată de criza economică. "România ar trebui să facă promovarea tuturor formelor de turism în străinătate. Eu am ajuns aici după ce am avut posibilitatea să cunosc anumite persoane. Practic lumea nu ştie despre România. De aceea, instituţiile din România ar trebui să facă promovare în toate oraşele din Europa, trebuie să se clădească brandul România, ceea ce nu se face de pe o zi pe alta, dar este posibil", a spus Zikos, într-o conferinţă de presă. Potrivit acestuia, pentru a se face promovare turistică nu este nevoie numai de bani, ci şi de "dispoziţia" instituţiilor de a face asta, de "hotărârea" guvernului de a vrea să promoveze România. "Nu am auzit în ultimul timp să fie invitaţi ziarişti greci în România pentru un info-trip, ca să cunoască această ţară şi să o promoveze în Grecia. Idei simple şi inteligente ar putea uşor-uşor să deschidă brandul României. Turistul grec poate veni în România în orice perioadă a anului. România ar putea fi o ţară concurentă Bulgariei care atrage foarte mulţi turişti bulgari, pentru că practică tarife mai mici decât România", a afirmat reprezentantul organizaţiei elene, menţionând că este deschis oricăror propuneri de colaborare cu România pentru a-i convinge pe greci să ne viziteze. Acesta a rămas impresionat de litoralul românesc, însă spune că grecii sunt atraşi mai mult de Bucovina, Valea Prahovei şi de Bucureşti. "Oraşele amintite sunt foarte frumoase şi dorim să sprijinim creşterea numărului de turişti greci în România. Suntem deschişi către propunerile pe care ni le va face ANAT, astfel încât să mărim fluxul de turişti dinspre şi spre România", a declarat Christina Efthimiou, directorul Oficiului de Turism al Greciei în România. Preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, Corina Martin, a declarat că Grecia are un birou de turism în România şi promovează prin organizarea de diferite evenimente turismul elen, ceea ce ţara noastră nu face în Grecia. "Ţara noastră mai are în prezent doar 11 birouri de turism în străinătate, anul trecut fiind desfiinţate 12 astfel de birouri", a spus Martin. Tot ea a mai menţionat că anul trecut în Grecia au fost circa 17 milioane de turişti străini, număr cu aproximativ un milion mai mare decât în anul anterior, în 2011 în jur de 300.000 de români mergând în vacanţe în Grecia, număr mai mare comparativ cu cel din 2010. Preşedinta Asociaţiei Litoral a menţionat, totodată, că în 2011 Grecia a investit în promovarea turismului 30-35 de milioane de euro, în timp ce Ministerul Turismului din România a cheltuit 5 milioane de euro dintr-un buget aprobat în acest sens de 10 milioane de euro.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272