Grindeanu a dat undă verde Portului Constanța să cumpere de la CFR un terminal la Agigea
Grindeanu a dat undă verde Portului Constanța să cumpere de la CFR un terminal la Agigea
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMinistrul Transporturilor Sorin Grindeanu dă undă verde Portului Constanța de a cumpăra mai multe bunuri de la CFR. Măsura figurează într-o hotărâre AGA din data de 19 noiembrie 2024, iar bunurile în cauză nu sunt menționate, se spune doar că e vorba de activul incintă terminal Ferry-Boat, situat în Portul Agigea.
Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, a convocat acționarii Portului Constanța în ședință AGA, pentru 19 noiembrie în vederea aprobării cumpărării Terminalului Ferry Boat din Portul Agigea.
Este terminalul unde ani de zile au fost lăsate de izbeliște cele două ferry-boat-uri ale companiei, vândute, într-un final, la începutul acestui an. Lista bunurilor include unele clădiri, printre care un minihotel (destinat probabil cazării personalului navigant de pe cele două nave), dar și alte clădiri.
Potrivit informațiilor noastre, prețul are foarte multe zerouri, însă nu a fost făcut public și va fi negociat direct cu CFR.
Navele Eforie și Mangalia, vândute, în sfârșit!
Legat de cele două nave ferry boat, Eforie și Mangalia, reamintim că CFR Marfă a reușit să le vândă cu suma totală de 26,4 milioane lei, însă cumpărătorul este ținut la secret.
În noiembrie 2023, după ce a anunțat vânzarea navei Mangalia, compania de stat preciza doar că a obținut pentru aceasta 13,2 milioane lei, din partea unei companii olandeze de shipping.
Ulterior, firma olandeză a cumpărat documentația de licitație și pentru feribotul Eforie, astfel încât este foarte probabil să-l fi cumpărat și pe acesta, cu o sumă identică. Foarte interesant este faptul că CFR Marfă a obținut mai mult decât dublul evaluării celor două nave.
Construite în 1988, respectiv 1991, cele două ferry-boat-uri au un deplasament de 12.000 tdw fiecare și pot încărca la bord câte 40 de tiruri sau vagoane. În 2009, Consiliul Suprem de Apărare a Țării a decis ca navele Eforie și Mangalia să fie păstrate în stare de funcțiune, având statut de dotări strategice din punct de vedere militar pentru România.
La bordul celor două ferry-boat-uri au rămas de atunci doar echipaje minime de siguranță, iar întreținerea lor a costat statul român 41.734.291,73 lei doar în perioada 2009-2022, potrivit unei informări a CFR Marfă SA din 2022.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News