REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.5° ConstanÈ›a Joi, 2 Mai 2024
Anul XX Nr. 6717
12.5° ConstanÈ›a Joi, 2 Mai 2024 Anul XX Nr. 6717
 

Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie tehnică în dimineața acelei zile

Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a ieșit din revizie tehnică în dimineața acelei zile

A.F. 27 martie 2023 | 19:37 616

Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară a ieÅŸit din revizie tehnică din depoul PloieÅŸti în dimineaÅ£a acelei zile, a declarat, luni, ministrul Transporturilor ÅŸi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, menÅ£ionând că nu se poate pronunÅ£a în ceea ce priveÅŸte accidentul, înaintea rezultatelor anchetei care se află în derulare.

Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul a iesit din revizie tehnica in dimineata acelei zile

El a subliniat, în cadrul unei conferinÅ£e de presă, că de 30 de ani nu s-a investit în domeniul feroviar, iar de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România.

"AÅŸa cum ÅŸtiÅ£i, în acest moment, e în desfăşurare o anchetă care are diverse componente. Ar părea cel puÅ£in ciudat din partea mea să mă pronunÅ£ înaintea rezultatelor acestei anchete, dar pot să vă spun un lucru, cred eu în premieră: locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seară, în 25 martie, a ieÅŸit din revizie tehnică din depoul PloieÅŸti, în dimineaÅ£a acelei zile. Am actele sau raportul din acest punct de vedere. În dimineaÅ£a acelei zile, această locomotivă a ieÅŸit din revizie tehnică, programată din timp - de la depoul PloieÅŸti a făcut o cursă de la PloieÅŸti la GalaÅ£i dar, în 25 dimineaÅ£a, a ieÅŸit din depoul PloieÅŸti, după revizie tehnică. Toate aspectele legate de anchetă, toate, inclusiv aceasta, ceea ce v-am spus mai devreme - mi se pare o informaÅ£ie extrem de importantă - sigur va fi luată în calcul de către anchetatori. Toate aceste rapoarte, fie că vorbim de Teleorman, fie că vorbim de GalaÅ£i, vor fi publice ÅŸi vor fi prezentate", a menÅ£ionat ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, o demisie nu va rezolva poate să acopere "o emoÅ£ie de moment, dar nu e soluÅ£ia care să ducă la rezolvarea problemei de fond", în condiÅ£iile în care sistemul feroviar este subfinanÅ£at de zeci de ani.

"Un om poate să-ÅŸi dea demisia, că vorbim de director general la CFR Călători, că vorbim de miniÅŸtri. Nimeni nu este de neînlocuit ÅŸi nimeni nu e perfect. Lucrurile acestea, în schimb, nu rezolvă problema. De 30 de ani există subfinanÅ£are acestui sistem feroviar ÅŸi nu doar subfinanÅ£are - ÅŸi alte lucruri. În 30 de ani aceste lucruri nu se rezolvă printr-o demisie. Se acoperă, poate aÅŸa, să zicem, o emoÅ£ie de moment, dar nu e soluÅ£ia care să ducă la rezolvarea problemei de fond. Va fi acoperită probabil sau poate fi acoperită această tragedie prin demisia directorului general sau a unui ministru - ÅŸi mediatic poate să fie acoperită. Dar rezolvă problema? Nu cred că rezolvă problema. De aceea am început prin a spune ce facem să îndreptăm lucrurile dacă 30 de ani a fost subfinanÅ£at acest domeniu, cel feroviar, dacă de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou în România, una de 20 de ani", a mai spus ministrul.

Totodată, Sorin Grindeanu a subliniat că rolul unui ministru al transporturilor este să se asigure că se fac investiÅ£ii în infrastructura feroviară.

"De zeci de ani, de zice de ani - si subliniez acest lucru - acest sistem a fost subfinanÅ£at. Åži nu doar subfinanÅ£at - ÅŸi asta este o realitate pe care n-avem cum să o negăm. De asemenea, rolul unui ministru al transporturilor este să se asigure că se fac investiÅ£ii în infrastructura feroviară. Iar astăzi, cu permisiunea dvs., printre alte puncte, vă voi prezenta câteva din aceste investiÅ£ii sau începuturi pe acest domeniu feroviar, demarate în 2022 ÅŸi bineînÅ£eles, continuate. Dar, totodată, înainte de a intra în detalii, trebuie subliniat încă o dată faptul că sunt foarte multe lucruri de făcut în domeniul feroviar, că acei zeci de ani de subfinanÅ£are ne-au adus într-o situaÅ£ie nu tocmai fericită - ÅŸi că tot ceea ce înseamnă programul operaÅ£ional de transporturi sau PNRR înseamnă de fapt o reformă din temelii a acestui sistem feroviar", a adăugat el.

La data de 25 martie 2023, în jurul orei 19:19, la Gara CFR GalaÅ£i, a avut loc un accident feroviar, după ce la o locomotivă s-ar fi defectat sistemul de frânare ÅŸi a lovit un vagon de călători, la trenul care se forma cu destinaÅ£ia GalaÅ£i - Buzău. În urma impactului, conductorul trenului implicat, o femeie în vârstă de 53 ani ÅŸi cu o vechime în conducerea trenurilor de călători de peste 15 ani, a decedat la spital, iar alte trei persoane au fost rănite. Totodată au fost avariate locomotiva ÅŸi vagonul.

Cauzele care au generat accidentul produs sâmbătă seara în Gara GalaÅ£i, la cuplarea locomotivei la garnitură, vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la faÅ£a locului, a informat CFR Călători, scrie Agerpres.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a solicitat companiei feroviare să comunice rapid informaÅ£iile relevante opiniei publice. "Urmează o anchetă privind acest accident feroviar. I-am cerut directorului general al CFR Călători să prezinte urgent explicaÅ£ii ÅŸi să vină cu soluÅ£ii pentru ca astfel de situaÅ£ii să nu se mai repete", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un comunicat al ministerului transmis sâmbătă seara.

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a transmis duminică că îÅŸi va asuma "acÅ£iunea sau inacÅ£iunea" oricărui angajat al companiei, constatată de către organele de cercetare, după accidentul produs sâmbătă seara în staÅ£ia GalaÅ£i, dar nu ÅŸi subfinanÅ£area cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani.

"Îmi voi asuma acÅ£iunea sau inacÅ£iunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare ÅŸi care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă, subfinanÅ£area cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani. Profund îndurerat, transmit ÅŸi pe această cale condoleanÅ£e familiei îndoliate ÅŸi întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă!", a precizat ÅŸeful CFR Călători

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
La un mastodont de fier vechi ce revizie sa faci Vagoane și locomotive de patruzeci de ani trebuiau duse la fier vechi Cat mai mergeți cu gunoaiele astea numite siguranța mortală nu natională Voi nu faceți nimic Vreti ce a lăsat comuniștii sa tina o sută de ani Mai dați două ciocane in fiarele vechi de pe CFR și furați mai departe UE va dat bani să cumpărați trenuri noi Dar banii de acolo nu merg furati
1
0
Trăiești in RO si cred ca stii cum se fac reviziile si cum sefii te obliga sa pui ștampila ca e ok cand de fapt e invers, altfel pleci la alta munca mai de jos sau chiar trebuie sa-ți cauți alt servici. Cat despre Grindeanu, un politician psd-ist j***s care vrea doar ciolan, prim- ministru, ministru sau ce o fi, banii sa curga
1
0
Subfinantarea nu are legatura cu idiotii numiti politic pe functii de conducere.Berbecul asta nu a aflat ca in UE circula in buna stare locomotive de peste 80 de ani ? Demisia gagiule .Lasa tarlaua libera . Nu locomotivele trebuiesc verificate ci indivizii care au umplut schemele ,incepand cu tine .Daca si reviziile sunt facute de specialisti ca tine atunci nimic nu-i de mirare ...Nu mecanicii au vina ci asa zisii specialisti care le certifica specializarea .Acolo-i buba gagiule.
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272